Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2024-25
Esta asignatura trata de proporcionar a los alumnos un corpus coherente de contenidos teóricos y prácticos que cubran todos los procesos de análisis y gestión del agua: desde la definición de los conceptos básicos, a los métodos y la aplicación práctica a través de estudios de casos. Su impartición en el tercer año, segundo cuatrimestre, permite que los alumnos hayan aprendido una serie de contenidos básicos y metodológicos necesarios para comprender el funcionamiento del elemento "agua".
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
- CG3 : Capacitat per a gestionar adequadament la informació, especialment, amb l'ús de la TIC.
- CG4 : Capacitat per a fer treballs de manera individual o en equip segons el context i la situació.
- CG5 : Capacitat d'aprenentatge autònom i d'adaptació a noves situacions.
- CG6 : Capacitat d'aplicar els coneixements a la pràctica.
- CG8 : Actitud sistèmica de cura i precisió en el treball.
Competències específiques (CE)
- CE2 : Capacitat per a comprendre i usar adequadament els conceptes, la metodologia i les tècniques de la geografia i l'ordenació del territori.
- CE5 : Capacitat per a llegir i interpretar adequadament la informació territorial continguda en quadres estadístics, gràfics, mapes, plànols, imatges de satèl·lit.
- CE6 : Capacitat per a transformar i sintetitzar la informació territorial en taules estadístiques, gràfics, mapes o plànols.
- CE7 : Capacitat per a determinar i interpretar els elements del territori que es considere segons l'escala d'anàlisi.
- CE8 : Capacitat per a analitzar el territori com un sistema complex, interrelacionat i interdependent.
- CE9 : Capacitat per a exposar i transmetre coneixements relacionats amb l'anàlisi del territori de manera ordenada, senzilla i clara, adequada al context.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Aprofundir en coneixements específics sobre l'aigua, com a element del medi natural i com a recurs, ressaltant-ne les relacions entre les característiques naturals i l'ésser humà com un agent més del sistema.
- Incrementar els coneixements específics en oceanografia.
- Implementar conceptes i mètodes elementals per a estudiar la distribució de masses d'aigua al planeta.
- Establir els nivells d'interrelació que determinen les pautes de funcionament de les conques hidrogràfiques.
- Interpretar el complex funcionament dels processos implicats en el cicle hidrològic.
- Iniciar l'alumnat en l'aplicació de la hidrologia a través de tècniques d'anàlisi i tractament de dades.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25
Reflexionar sobre los retos de futuro dentro del campo de la Hidrogromorfología y de su relación con otras ciencias a partir de ejemplos prácticos reales de estudios de diversa índole (hidrogeológico, inundabilidad, etc) y de herramientas prácticas utilizadas para el desarrollo de esos proyectos (IBER,HEC-HMS, HEC-RAS, etc).
Dades generals
Codi:
33037
Professor/a responsable:
GARCIA BOTELLA, MARIA ESTELA
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,60
Crèdits pràctics:
0,80
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
ANÀLISI GEOGRÀFICA REGIONAL I GEOGRAFIA FÍSICA
Àrea: GEOGRAFIA FÍSICA
Crèdits teòrics: 1,6
Crèdits pràctics: 0,8
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN GEOGRAFIA I ORDENACIÓ DEL TERRITORI
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 3)