Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2024-25
Aquesta assignatura tracta de proporcionar als alumnes un corpus coherent de continguts teòrics i pràctics que cobrisquen tots els processos d'anàlisis i gestió del paisatge: des de la definició dels conceptes bàsics, als mètodes i l'aplicació pràctica a través d'estudis de cas. La seua impartició en el tercer any, segon quadrimestre, permet que els alumnes hagen après una sèrie de continguts bàsics i metodològics necessaris per a comprendre el funcionament dels paisatges. La seua inserció en el mòdul d'Ordenació del territori determina el seu caràcter aplicat.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
- CG10 : Compromís ètic amb la sostenibilitat, el respecte als drets fonamentals, la igualtat entre homes i dones, els valors democràtics, la multiculturalitat, la pau.
- CG2 : Capacitat d'organització i planificació.
- CG3 : Capacitat per a gestionar adequadament la informació, especialment, amb l'ús de la TIC.
- CG4 : Capacitat per a fer treballs de manera individual o en equip segons el context i la situació.
- CG5 : Capacitat d'aprenentatge autònom i d'adaptació a noves situacions.
- CG6 : Capacitat d'aplicar els coneixements a la pràctica.
- CG8 : Actitud sistèmica de cura i precisió en el treball.
- CG9 : Creativitat i iniciativa.
Competències específiques (CE)
- CE10 : Capacitat per a fer propostes d'ordenació territorial i de localització de serveis i activitats des d'una perspectiva de desenvolupament sostenible.
- CE2 : Capacitat per a comprendre i usar adequadament els conceptes, la metodologia i les tècniques de la geografia i l'ordenació del territori.
- CE3 : Capacitat per a comprendre i utilitzar adequadament els conceptes d'altres disciplines, especialment de la història, l'economia, el dret i la urbanística.
- CE4 : Capacitat per a combinar les dimensions temporal i espacial en l'anàlisi i la interpretació del territori.
- CE5 : Capacitat per a llegir i interpretar adequadament la informació territorial continguda en quadres estadístics, gràfics, mapes, plànols, imatges de satèl·lit.
- CE6 : Capacitat per a transformar i sintetitzar la informació territorial en taules estadístiques, gràfics, mapes o plànols.
- CE7 : Capacitat per a determinar i interpretar els elements del territori que es considere segons l'escala d'anàlisi.
- CE8 : Capacitat per a analitzar el territori com un sistema complex, interrelacionat i interdependent.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Comprendre y reflexionar sobre la evolución del concepto de paisaje.
- Identificar las causas y los factores que determinan el significado y la nueva funcionalidad que los paisajes han adquirido en las sociedades actuales.
- Comprender de forma integrada la estructura y el funcionamiento del paisaje y las interrelaciones entre las estructuras físico-ecológica y la socio-económica.
- Analizar y diferenciar las técnicas y métodos aplicados a los estudios de paisaje.
- Formular propuestas de análisis, gestión y protección de paisajes.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25
No hi ha objectius específics per a aquest curs acadèmic. Els objectius són els generals, que apareixen en la fitxa UA de l'assignatura
Dades generals
Codi:
33036
Professor/a responsable:
HERNANDEZ HERNANDEZ, MARIA
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,60
Crèdits pràctics:
0,80
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
ANÀLISI GEOGRÀFICA REGIONAL I GEOGRAFIA FÍSICA
Àrea: ANÀLISI GEOGRÀFICA REGIONAL
Crèdits teòrics: 0,8
Crèdits pràctics: 0,4
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta. -
Dep.:
ANÀLISI GEOGRÀFICA REGIONAL I GEOGRAFIA FÍSICA
Àrea: GEOGRAFIA FÍSICA
Crèdits teòrics: 0,8
Crèdits pràctics: 0,4
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN GEOGRAFIA I ORDENACIÓ DEL TERRITORI
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 3)