Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2022-23
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2022-23
Context de l'assignatura per al curs 2022-23
La asignatura contextualiza a la Geografía en el marco de las ciencias, realizando una reflexión sobre su pasado y futuro, las bases teóricas y los métodos de trabajo.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
- CG10 : Compromís ètic amb la sostenibilitat, el respecte als drets fonamentals, la igualtat entre homes i dones, els valors democràtics, la multiculturalitat, la pau.
- CG2 : Capacitat d'organització i planificació.
- CG3 : Capacitat per a gestionar adequadament la informació, especialment, amb l'ús de la TIC.
- CG4 : Capacitat per a fer treballs de manera individual o en equip segons el context i la situació.
- CG5 : Capacitat d'aprenentatge autònom i d'adaptació a noves situacions.
- CG6 : Capacitat d'aplicar els coneixements a la pràctica.
- CG8 : Actitud sistèmica de cura i precisió en el treball.
- CG9 : Creativitat i iniciativa.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Comprendre els fonaments epistemològics de la geografia i l'ordenació del territori.
- CE10 : Capacitat per a fer propostes d'ordenació territorial i de localització de serveis i activitats des d'una perspectiva de desenvolupament sostenible.
- CE2 : Capacitat per a comprendre i usar adequadament els conceptes, la metodologia i les tècniques de la geografia i l'ordenació del territori.
- CE3 : Capacitat per a comprendre i utilitzar adequadament els conceptes d'altres disciplines, especialment de la història, l'economia, el dret i la urbanística.
- CE4 : Capacitat per a combinar les dimensions temporal i espacial en l'anàlisi i la interpretació del territori.
- CE5 : Capacitat per a llegir i interpretar adequadament la informació territorial continguda en quadres estadístics, gràfics, mapes, plànols, imatges de satèl·lit.
- CE6 : Capacitat per a transformar i sintetitzar la informació territorial en taules estadístiques, gràfics, mapes o plànols.
- CE7 : Capacitat per a determinar i interpretar els elements del territori que es considere segons l'escala d'anàlisi.
- CE8 : Capacitat per a analitzar el territori com un sistema complex, interrelacionat i interdependent.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Generar en l'alumnat la necessitat intel·lectual de reflexionar sobre la història del pensament geogràfic i els fonaments teòrics de la geografia.
- Explicar la situació actual i l'evolució històrica de les bases epistemològiques i filosòfiques de la ciència geogràfica, amb particular atenció als objectes, mètodes i tècniques desenvolupats en la investigació geogràfica.
- Situar la geografia en el sistema de les ciències i en el context històric en què s'han generat els diversos coneixements geogràfics i valorar-ne la funció social, científica i pràctica.
- Reflexionar sobre les restes de futur dins del camp de la geografia i de la seua relació amb altres ciències.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2022-23
Objetivos formativos:
-Generar en el alumno la necesidad intelectual de reflexionar sobre la Historia del Pensamiento Geográfico y los cimientos teóricos de la Geografía.
-Explicar la situación actual y la evolución histórica de las bases epistemológicas y filosóficas de la ciencia geográfica, con particular atención a los objetos, métodos y técnicas desarrollados en la investigación geográfica.
-Ubicar la Geografía en el sistema de las ciencias y en el contexto histórico en que se han generado los diferentes conocimientos geográficos valorando su función social, científica y práctica.
-Reflexionar sobre los restos de futuro dentro del campo de la Geografía y de su relación con otras ciencias.
Objetivos específicos aportados por el profesor:
;