Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2024-25
L'assignatura pretén oferir a l'alumnat de manera sintètica els coneixements i instruments per a comprendre la realitat d'Europa, incidint en els aspectes territorials dels plans socioecològic, polític i econòmic. La construcció política d'Europa, els desequilibris i disparitats regionals o la diversitat dels espais europeus, constitueixen els objectes principals d'estudi.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
- CG10 : Compromís ètic amb la sostenibilitat, el respecte als drets fonamentals, la igualtat entre homes i dones, els valors democràtics, la multiculturalitat, la pau.
- CG3 : Capacitat per a gestionar adequadament la informació, especialment, amb l'ús de la TIC.
- CG4 : Capacitat per a fer treballs de manera individual o en equip segons el context i la situació.
- CG5 : Capacitat d'aprenentatge autònom i d'adaptació a noves situacions.
- CG6 : Capacitat d'aplicar els coneixements a la pràctica.
- CG8 : Actitud sistèmica de cura i precisió en el treball.
Competències específiques (CE)
- CE2 : Capacitat per a comprendre i usar adequadament els conceptes, la metodologia i les tècniques de la geografia i l'ordenació del territori.
- CE3 : Capacitat per a comprendre i utilitzar adequadament els conceptes d'altres disciplines, especialment de la història, l'economia, el dret i la urbanística.
- CE4 : Capacitat per a combinar les dimensions temporal i espacial en l'anàlisi i la interpretació del territori.
- CE5 : Capacitat per a llegir i interpretar adequadament la informació territorial continguda en quadres estadístics, gràfics, mapes, plànols, imatges de satèl·lit.
- CE6 : Capacitat per a transformar i sintetitzar la informació territorial en taules estadístiques, gràfics, mapes o plànols.
- CE7 : Capacitat per a determinar i interpretar els elements del territori que es considere segons l'escala d'anàlisi.
- CE8 : Capacitat per a analitzar el territori com un sistema complex, interrelacionat i interdependent.
- CE9 : Capacitat per a exposar i transmetre coneixements relacionats amb l'anàlisi del territori de manera ordenada, senzilla i clara, adequada al context.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Descriure i explicar la nova territorialitat d'Europa a partir d'un plantejament territorial dinàmic i diacrònic.
- Aportar un plantejament territorial i ambiental per a explicar l'anàlisi dels recursos fisicoecològics i humans del territori europeu.
- Conèixer les relacions i interdependència en el procés d'ampliació de la Unió Europea cap als Països d'Europa Central i Oriental (PECOS).
- Constatar la diversitat regional intraeuropea.
- Identificar els factors de diferenciació regional.
- Analitzar els desequilibris i desigualtats de dues grans unitats geopolítiques com són Rússia i la Unió Europea.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25
- Descriure i explicar la realitat geogràfica d'Europa a partir d'un plantejament dinàmic.
- Estudi d'Europa com a espai social i ecològic.
- Analitzar la diversitat regional d'Europa. Europa com a espai de desequilibris i desigualtats.
- Conèixer el procés de construcció d'una entitat política europea.
Dades generals
Codi:
33020
Professor/a responsable:
BAÑOS CASTIÑEIRA, CARLOS JAVIER
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,60
Crèdits pràctics:
0,80
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
ANÀLISI GEOGRÀFICA REGIONAL I GEOGRAFIA FÍSICA
Àrea: ANÀLISI GEOGRÀFICA REGIONAL
Crèdits teòrics: 1,6
Crèdits pràctics: 0,8
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN GEOGRAFIA I ORDENACIÓ DEL TERRITORI
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 2)