Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2023-24

Para facilitar el aprendizaje y la adquisición de las competencias previstas en el título, esta asignatura se imparte de forma simultánea con las asignaturas “Gastronomía, patrimonio cultural y turismo", "Caracterización e impactos del turismo gastronómico" y “Productos turísticos locales vinculados a la gastronomía y la producción agroalimentaria” y con carácter previo a la asignatura “Planificación del turismo gastronómico sostenible y desarrollo local”.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

EXPERT EN TURISME GASTRONÒMIC SOSTENIBLE I DESENVOLUPAMENT LOCAL

 

Competències generals

  • CG1 : Capacitat d'organització i planificació.
  • CG2 : Capacitat per a la gestió, anàlisi i síntesi de la informació.
  • CG3 : Capacitat d'aprenentatge autònom i d'adaptació a noves situacions.
  • CG4 : Capacitat d'aplicar els coneixements a la pràctica.
  • CG5 : Actitud sistemàtica de cura i precisió en el treball.
  • CG6 : Capacitat per a de comunicar-se de manera oral o per escrit de manera clara i adequada al context.
  • CG7 : Compromís ètic amb la sostenibilitat.

 

Competències Específiques

  • CE10 : Conèixer els aspectes bàsics vinculats a la comercialització del turisme gastronòmic.
  • CE8 : Conèixer les característiques i expectatives del turista gastronòmic.
  • CE9 : Capacitat per a col·laborar en el disseny de productes turístics locals vinculats a la gastronomia.

 

EXPERT/A EN TURISME GASTRONÒMIC SOSTENIBLE Y DESENVOLUPAMENT LOCAL

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CON5 : Conèixer les característiques i expectatives del turista gastronòmic.
  • CON6 : Conèixer els aspectes bàsics vinculats a la comercialització del turisme gastronòmic.

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • HD2 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • HD3 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • HD4 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • HD5 : Planificar i organitzar el treball per a guanyar en eficàcia i eficiència.
  • HD6 : Gestionar, analitzar i sintetitzar informació disponible procedent de múltiples fonts.
  • HD7 : Mostrar una actitud sistemàtica de cura i precisió en el treball.
  • HD8 : Manifestar en tot moment un compromís ètic amb la sostenibilitat.

 

Capacitats/Competències

  • C5 : Col·laborar en el disseny de productes turístics locals vinculats a la gastronomia.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24

  • Familiarizar al estudiante con el lenguaje, los conceptos, las herramientas y la lógica del marketing como actividad empresarial.
  • Identificar los elementos necesarios para la toma de decisiones en marketing (concepto de valor, planificación comercial, análisis del entorno, de la demanda, y del comportamiento del consumidor, estrategias de segmentación y posicionamiento y estrategias de marketing digital).
  • Entender como la gastronomía puede ser argumento de marca, diferenciación y posicionamiento de un destino turístico.
  • Conocer los elementos a considerar en la comunicación y promoción del turismo gastronómico.
  • Comprender las diferentes estrategias que pueden ser utilizadas en la comercialización del turismo gastronómico.

 

 

Dades generals

Codi: 79377
Professor/a responsable:
PARREÑO SELVA, JOSEFA
Crèdits ECTS: 2,00
Crèdits teòrics: 0,50
Crèdits pràctics: 0,30
Càrrega no presencial: 1,20

Departaments amb docència

  • Dep.: MARKETING
    Àrea: COMERCIALITZACIÓ I INVESTIGACIÓ DE MERCATS
    Crèdits teòrics: 0,5
    Crèdits pràctics: 0,3
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix