Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2020-21

Esta asignatura de 5 créditos ECTS se oferta como OBLIGATORIA tanto en el Experto en Marketing de la Moda como en el Máster de Marketing. Pertenece al PEP en Marketing que oferta el Departamento de Marketing de la Universidad de Alicante. Permite seguir creciendo en los conocimientos del área de comercialización e investigación de mercados y completar una sólida base de marketing en el sector de la moda.
Su planteamiento familiariza al alumnado con las políticas de marketing de la moda siguiendo una metodología muy activa y participativa en el aula. Se trata de dotar al alumno de los conocimientos necesarios que le permitan desarrollar puestos en la dirección y gestión de acciones de marketing en empresas relacionadas con el sector de la moda.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

MÀSTER EN MÀRQUETING

 

Competències generals

  • CG1 : Capacitat per a la cerca, processament i interpretació d'informació, procedents de fonts bibliogràfiques i documentals.
  • CG2 : Capacitat de treballar en equip i en l'aplicació de tècniques innovadores i dinàmiques de la gestió de treball, de projectes i d'equips.
  • CG3 : Capacitat d'aprenentatge autònom, d'iniciativa i d'esperit emprenedor.
  • CG4 : Aplicar a l'anàlisi dels problemes criteris professionals basats en el maneig d'instruments tècnics.
  • CG5 : Capacitat per a la presa de decisions aplicant els coneixements a la pràctica.
  • CG7 : Analitzar els problemes amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
  • CG8 : Capacitat d'anàlisi i de síntesi, que permeta desenvolupar un raonament crític.
  • CG9 : Capacitat per a l'avaluació de riscos, presa de decisions i planificació d'estratègies.

 

Competències Específiques

  • CE1 : Integrar-se en l'àrea funcional de màrqueting d'una empresa o organització xicoteta, mitjana o gran i exercir amb soltesa qualsevol labor de gestió en ella encomanada.
  • CE2 : Capacitat per a dissenyar un pla de màrqueting, utilitzant totes les eines i variables relatives al màrqueting mix.
  • CE4 : Ser capaç de prendre decisions relatives a les variables comercials.
  • CE7 : Preparar la presa de decisions de màrqueting en empreses i organitzacions, especialment en els nivells operatiu i tàctic.

 

MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN MÀRQUETING

 

Habilitats/Destreses

  • HD03 : Arreplegar, estructurar i interpretar informació, procedent de fonts bibliogràfiques i documentals
  • HD04 : Analitzar els problemes amb criteris professionals basats en el maneig d'instruments tècnics
  • HD07 : Elaborar un pla de màrqueting, utilitzant totes les eines i variables relatives al màrqueting mix

 

Capacitats/Competències

  • C03 : Planificar el treball en equip i aplicar tècniques innovadores i dinàmiques de la gestió de treball, de projectes i d'equips
  • C04 : Assimilar coneixements de manera autònoma, amb iniciativa i esperit emprenedor
  • C05 : Analitzar els problemes amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
  • C06 : Analitzar i sintetitzar informació per a desenvolupar un raonament crític
  • C07 : Avaluar riscos i planificar estratègies
  • C08 : Exercir amb soltesa qualsevol labor de gestió encomanada en l'àrea funcional de màrqueting d'una empresa o organització xicoteta, mitjana o gran.
  • C09 : Decidir les variables comercials a utilitzar
  • C10 : Decidir les estratègies de màrqueting en les empreses i organitzacions, especialment en els nivells operatiu i tàctic

 

EXPERT/A EN MÀRQUETING DE LA MODA

 

Competències generals

  • CG1 : Capacitat per a la cerca, processament i interpretació d'informació, procedents de fonts bibliogràfiques i documentals.
  • CG2 : Capacitat de treballar en equip i en l'aplicació de tècniques innovadores i dinàmiques de la gestió de treball, de projectes i d'equips.
  • CG3 : Capacitat d'aprenentatge autònom, d'iniciativa i d'esperit emprenedor.
  • CG4 : Aplicar a l'anàlisi dels problemes criteris professionals basats en el maneig d'instruments tècnics.
  • CG5 : Capacitat per a la presa de decisions aplicant els coneixements a la pràctica.
  • CG7 : Analitzar els problemes amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
  • CG8 : Capacitat d'anàlisi i de síntesi, que permeta desenvolupar un raonament crític.
  • CG9 : Capacitat per a l'avaluació de riscos, presa de decisions i planificació d'estratègies.

 

Competències Específiques

  • CE1 : Integrar-se en l'àrea funcional de màrqueting d'una empresa o organització xicoteta, mitjana o gran i exercir amb soltesa qualsevol labor de gestió en ella encomanada.
  • CE2 : Capacitat per a dissenyar un pla de màrqueting, utilitzant totes les eines i variables relatives al màrqueting mix.
  • CE4 : Ser capaç de prendre decisions relatives a les variables comercials.
  • CE7 : Preparar la presa de decisions de màrqueting en empreses i organitzacions, especialment en els nivells operatiu i tàctic.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21

• 1. Dotar al alumnado del conocimiento necesario para diseñar estrategias y aplicar políticas de marketing en el sector de la moda, con el fin de asegurar un impacto positivo en la comercialización de productos de moda donde se enfrentan a un mercado muy competitivo, con ciclos de producto y dinámicas muy particulares.
• 2. Dotar al alumnado del conocimiento necesario sobre las características de los productos de moda y la relevancia de la gestión del branding para las firmas de moda, con referencia específica a la moda de lujo.
• 3. Profundizar en la gestión del pricing aplicado al sector de la moda, considerando tanto los ciclos estacionales como las particularidades de las colecciones de moda.
• 4. Analizar la distribución en el sector de la moda, destacando la importancia del Marketing Experiencial, en el que las emociones del consumidor en el punto de venta juegan un papel determinante en el proceso de decisión de compra de los productos de moda.
• 5. Desarrollar en el alumnado un sentido profesional, con criterios de responsabilidad y eficacia.
• 6. Dotar al alumnado de una formación teórica indispensable para poder acceder a los puestos de gestión y de una formación práctica para que sean operativos desde el momento de su incorporación a la empresa.

 

 

Dades generals

Codi: 79255
Professor/a responsable:
BERNA PASTOR, MARIA NAYADE
Crèdits ECTS: 5,00
Crèdits teòrics: 0,88
Crèdits pràctics: 0,87
Càrrega no presencial: 3,25

Departaments amb docència

  • Dep.: MARKETING
    Àrea: COMERCIALITZACIÓ I INVESTIGACIÓ DE MERCATS
    Crèdits teòrics: 0,88
    Crèdits pràctics: 0,87
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix