Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

Esta asignatura pretende introducir al alumno en los conceptos, trabajo, uso de herramientas y procesos básicos usados en para el desarrollo del diseño y patronaje de calzado sobre horma digital con la utilización de herramientas CAD, se presentarán los principales modelos teóricos usados por el modelista de calzado para el desarrollo de las piezas virtuales y en 3D de diferentes modelos.

Además la asignatura tiene un fuerte componente práctico que permitirá al alumno el desarrollo técnico de los modelos realizados mediante la utilización de la herramienta ICAD 3D+ para el diseño de modelos sobre horma digital.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

MÀSTER EN DISSENY, NOVES TECNOLOGIES I GESTIÓ DE LA INNOVACIÓ EN EL SECTOR DEL CALÇAT

 

Competències generals

  • CG1 : Ser capaç d'analitzar i sintetitzar els continguts propis relacionats amb les noves tecnologies aplicables al sector del calçat.
  • CG2 : Ser capaç d'obtenir habilitats necessàries per al control de la qualitat en el sector del calçat.
  • CG3 : Ser capaç d'obtenir habilitats adequades enfocades al disseny del calçat.
  • CG4 : Ser capaç de planificar i gestió de les empreses del calçat.

 

Competències Específiques

  • CE1 : Aplicar els coneixements adquirits especialitzats en disseny en el calçat.
  • CE22 : Ser capaç de conèixer i obtenir la forma digital per a treballar mitjançant sistemes CAD i ser capaç d'adaptar les superfícies de la geometria de la forma per al disseny i patronatge CAD.
  • CE23 : Ser capaç de conèixer i aplicar les peces per al desenvolupament del model CAD i caracteritzar cada peça virtual en funció de la peça del model.
  • CE24 : Ser capaç de conèixer i realitzar el reenderizado dels models per a donar aparença realistes.

 

MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN DISSENY, NOVES TECNOLOGIES I GESTIÓ DE LA INNOVACIÓ EN EL SECTOR DEL CALÇAT

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CON2 : Aplicar els coneixements adquirits i resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • CON3 : Conèixer la integració de coneixement i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • CON4 : Aplicar conclusions ¿ coneixements, continguts i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • CON5 : Integrar habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar ampliant coneixements i estudiar de manera autodirigido o autònom.

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Obté les habilitats necessàries per al control de la qualitat en el sector del calçat
  • HD2 : Obté les habilitats necessàries per al control de la qualitat en el sector del calçat

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Analitza i sintetitza els continguts propis relacionats amb les noves tecnologies aplicables al sector del calçat
  • C2 : Planificar i gestionar les empreses del calçat
  • C24 : Conèixer i obtenir la forma digital per a treballar mitjançant sistemes CAD i adaptar les superfícies de la geometria de la forma per al disseny i patronatge CAD.
  • C25 : Conèixer i aplicar les peces per al desenvolupament del model CAD i caracteritzar cada peça virtual en funció de la peça del model
  • C26 : Conèixer i realitzar el renderitzat dels models per a donar aparences realistes.
  • C3 : Aplicar els coneixements adquirits especialitzats en disseny en el calçat.

 

ESPECIALISTA EN DISSENY I GESTIÓ DE LA INNOVACIÓ APLICABLE Al SECTOR DEL CALÇAT

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CON2 : Aplicar els coneixements adquirits i resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • CON3 : Conèixer la integració de coneixement i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • CON4 : Aplicar conclusions ¿ coneixements, continguts i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • CON5 : Integrar habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar ampliant coneixements i estudiar de manera autodirigido o autònom.

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Obté les habilitats necessàries per al control de la qualitat en el sector del calçat
  • HD2 : Obté les habilitats adequades enfocades al disseny del calçat

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Analitza i sintetitza els continguts propis relacionats amb les noves tecnologies aplicables al sector del calçat
  • C2 : Planificar i gestionar les empreses del calçat
  • C24 : Conèixer i obtenir la forma digital per a treballar mitjançant sistemes CAD i adaptar les superfícies de la geometria de la forma per al disseny i patronatge CAD.
  • C25 : Conèixer i aplicar les peces per al desenvolupament del model CAD i caracteritzar cada peça virtual en funció de la peça del model
  • C26 : Conèixer i realitzar el renderitzat dels models per a donar aparences realistes.
  • C3 : Aplicar els coneixements adquirits especialitzats en disseny en el calçat.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

Resultados de aprendizaje (Objetivos formativos)
• Capacidad para conocer, organizar, planificar y desarrollar el proceso de trabajo mediante herramientas CAD, para la creación de las bases de creación de modelos utilizando la horma digital y desarrollando el diseño virtual de las diferentes piezas de los modelos más tradicionales de calzado.
• Conocimiento de las materias básicas y de terminología, que capaciten para el aprendizaje y desarrollo de los sistemas CAD, para el desarrollo de las piezas de corte y forro de los modelos básicos de calzado.
¿ Capacidad para resolver problemas, toma de decisiones, autonomía y creatividad en cuanto al diseño y desarrollo de los modelos virtuales de calzado.

 

 

Objetivos específicos indicados por el profesorado para el curso.
• Introducir los conceptos teóricos y básicos del trabajo realizado sobre las hormas digitales para la consecución de las piezas que formarán parte de los modelos virtuales de calzado, a través del uso de herramientas CAD, que permiten el tratamiento de piezas.
• Conocer la utilidad y el uso de las principales herramientas y materiales utilizados en el desarrollo de los modelos virtuales mediante el trabajo con herramientas CAD para el desarrollo de las piezas virtuales de diferentes modelos de calzado.
• Dominar y desarrollar las técnicas de trabajo con herramientas CAD, para el diseño y desarrollo de los modelos de calzado.
• Conocer y desarrollar los procesos y las técnicas aplicadas en el diseño virtual en 3D, para la realización de los modelos bases más tradicionales.

 

 

Dades generals

Codi: 79131
Professor/a responsable:
GARCIA MARTINEZ, ANDREA
Crèdits ECTS: 2,00
Crèdits teòrics: 0,40
Crèdits pràctics: 0,40
Càrrega no presencial: 1,20

Departaments amb docència

  • Dep.: DRET MERCANTIL I DRET PROCESSAL
    Àrea: DRET MERCANTIL
    Crèdits teòrics: 0,4
    Crèdits pràctics: 0,4
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix