Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

La ética es el conjunto de costumbres y normas que dirigen o valoran el comportamiento humano en una comunidad. En el ámbito científico cobra especial relevancia porque la ciencia se debe desarrollar en entornos de máximo rigor. La dimensión social de cualquier investigador, la proyección y gestión de su imagen así como su ejercicio investigador implican asumir responsabilidades éticas, conocer sus derechos y también las obligaciones éticas y deontológicas que le conciernen.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

MÀSTER EN INVESTIGACIÓ CIENTÍFICA: METODOLOGIA, TÈCNIQUES DE TREBALL I GESTIÓ I COMUNICACIÓ SOCIAL DEL CONEIXEMENT

 

Competències generals

  • G1 : Aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis
  • G2 : Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta i limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  • G3 : Comunicar les seues conclusions a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
  • G4 : Adquirir habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesurada acte-dirigit i autònom
  • G5 : Desenvolupar el raonament crític i la capacitat per a realitzar anàlisi i síntesi de la informació disponible

 

Competències Específiques

  • E1 : Saber identificar les necessitats i demandes dels contextos en els quals s'exigeix l'aplicació d'eines metodològiques i aprendre a proposar solucions adequades
  • E7 : Mantenir un compromís ètic com a investigador en la realització de treballs
  • E8 : Adquirir habilitats per a l'inici i desenvolupament de la tesi doctoral

 

EXPERT EN COMUNICACIÓ I GESTIÓ CIENTÍFICA

 

Competències generals

  • G1 : Aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis
  • G2 : Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta i limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  • G3 : Comunicar les seues conclusions a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
  • G4 : Adquirir habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesurada acte-dirigit i autònom
  • G5 : Desenvolupar el raonament crític i la capacitat per a realitzar anàlisi i síntesi de la informació disponible

 

Competències Específiques

  • E1 : Saber identificar les necessitats i demandes dels contextos en els quals s'exigeix l'aplicació d'eines metodològiques i aprendre a proposar solucions adequades
  • E7 : Mantenir un compromís ètic com a investigador en la realització de treballs
  • E8 : Adquirir habilitats per a l'inici i desenvolupament de la tesi doctoral

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

- Conocer las responsabilidades éticas a las que debe atenerse cualquier investigador en comunicación social.

- Valorar el equilibrio de estos dos aspectos en el ejercicio de la comunicación social: la libertad de expresión y la aplicación de la ética.

- Tomar conciencia del compromiso que se asume al comunicar ciencia y su trascendencia. 

- Transmitir con veracidad, objetividad, precisión, imparcialidad, equidad y rigor las informaciones, publicidades y comunicaciones institucionales relacionadas con la  investigación científicos y sus actores. 

- Conocer los canales de comunicación científica personales, grupales e institucionales.

- Gestionar la marca personal del investigador científico de forma estratégica.

 

 

Dades generals

Codi: 78868
Professor/a responsable:
TUR VIÑES, VICTORIA
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,96
Crèdits pràctics: 1,44
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: COMUNICACIÓ I PSICOLOGIA SOCIAL
    Àrea: COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
    Crèdits teòrics: 0,96
    Crèdits pràctics: 1,44
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix