Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

La comunicación intercultural, superando la visión etnocéntrica que practicaba el análisis de las redes comunicativas clásicas, explica las relaciones sociales complejas y dinámicas que se desarrollan a nivel interpersonal y colectivo determinadas por contextos sociales y políticos muy diversos, en un proceso de globalización acelerado.

La palabra "cultura" conlleva significados muy variados. Si aceptamos las culturas como lo que uno ha aprendido, lo que se ha estabilizado en su modo de ser, los procesos de pensamiento y valores, entonces debemos reconocer que en el mundo actual se espera que diferentes personas, de diferentes culturas y que todavía están aprendiendo cosas nuevas y diferentes, puedan llegar a trabajar juntos. Esto es importante sobre todo en el mundo laboral, dado que hay más y más trabajos cuyos miembros del grupo son interdependientes y, a su vez, provienen de culturas muy diferentes, de diferentes nacionalidades, etnias y religiones. Se debe desarrollar la competencia intercultural que conlleva un entendimiento común del espacio, el tiempo, la autoridad, la naturaleza humana, los derechos humanos y laborales basados en la dignidad humana y, por último, la esencia de las relaciones humanas.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

MÀSTER EN MEDIACIÓ I INTERVENCIÓ EN CONFLICTES

 

Competències generals

  • CG6 : Saber connectar la teoria i la pràctica de mediació i la intervenció psicosocial en conflictes.

 

Competències Específiques

  • CE13 : Ser capaç de manejar la comunicació interpersonal.
  • CE21 : Tenir habilitat per a comprendre el funcionament d'una institució de mediació.
  • CE22 : Ser capaç d'avaluar una institució o servei de mediació i de proposar modificacions.
  • CE24 : Tenir habilitat per a utilitzar les millors pràctiques de la mediació.
  • CE25 : Saber treballar amb els estàndards i principis elaborats per la pràctica professional en mediació.
  • CE26 : Ser capaç d'actualitzar els coneixements i contribuir a la promoció de bones pràctiques en mediació.
  • CE27 : Ser capaç de realitzar un treball original en l'àmbit de la mediació i la intervenció psicosocial en conflictes.

 

EXPERTO EN MEDIACIÓN SOCIAL INTERCULTURAL

 

Competències generals

  • CG1 : Que l'alumnat posseïsca i comprenga coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenrotllament y/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CG2 : Que l'alumnat sàpia aplicar els coneixements adquirits i tinga capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.

 

Competències Específiques

  • CE1 : Que l'alumnat posseïsca, comprenga i desenrotlle habilitats que possibiliten aplicar els coneixements acadèmics especialitzats adquirits en estudis anteriors, si és el cas, com a llicenciatures, diplomatures, graus o semblants, a la realitat canviant a què s'enfronten el mediador per a evitar situacions de lesió, risc o conflicte en relació als interessos encomanats o el seu exercici professional davant de tribunals o autoritats públiques i en les funcions que li corresponen.
  • CE2 : Que l'alumnat conega les diferents tècniques de composició d'interessos i saber trobar solucions a problemes per mitjà de mètodes alternatius a la via jurisdiccional.
  • CE3 : Que l'alumnat conega i sàpia aplicar els drets i deures deontològics professionals en les relacions amb les parts i resta de subjectes intervinents en la mediació.
  • CE4 : Que l'alumnat conega i avalue les distintes responsabilitats vinculades a l'exercici de l'activitat professional en què consistix la mediació i la promoció de la responsabilitat social del mediador.
  • CE5 : Que l'alumnat sàpia identificar conflictes d'interessos i conéixer les tècniques per a la seua resolució, establir l'abast del secret professional i de la confidencialitat, i preservar la independència de criteri.
  • CE6 : Que l'alumnat sàpia identificar els requeriments de prestació i organització determinants per al desenrotllament de les funcions que corresponen al mediador.
  • CE7 : Que l'alumnat sàpia conega i sàpia aplicar en la pràctica l'entorn organitzatiu, de gestió i comercial de la professió de mediador, així com el seu marc jurídic associatiu, fiscal, laboral i de protecció de dades de caràcter personal.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

Ser capaz de relacionarse y trabajar en entornos multiculturales y contextos interculturales.
Comprender y reconocer las características, elementos y resultados de una comunicación eficaz en la organización y en contextos interculturales.
Reconocer las bases del comportamiento humano y de las relaciones interpersonales en contextos interculturales

 

 

 

Dades generals

Codi: 78721
Professor/a responsable:
MONDRAGON LASAGABASTER, JASONE
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,40
Crèdits pràctics: 0,40
Càrrega no presencial: 2,20

Departaments amb docència

  • Dep.: COMUNICACIÓ I PSICOLOGIA SOCIAL
    Àrea: PSICOLOGIA SOCIAL
    Crèdits teòrics: 0,4
    Crèdits pràctics: 0,4
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix