Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2019-20
Entre las características de la mediación comercial destaca su flexibilidad, al adaptarse a todo tipo de divergencias empresariales, sea cual sea su complejidad. Conforme las empresas van adquiriendo experiencia en materia de resolución alternativa de conflictos, se vuelven conscientes a la hora de prevenir y gestionar sus disputas empresariales, mediante la inclusión de cláusulas compromisorias en sus contratos comerciales que prevean acudir a la negociación, a la mediación o al arbitraje, en caso de aparecer algún tipo de desavenencia.
Las reclamaciones comerciales se materializan a través de cuantías, cifras o planteamientos sobre bienes materiales. Pero cualquier mediador, o persona que se vea inmersa en este tipo de conflictos podrá coincidir en que estas cuantificaciones o reclamaciones tienen componentes o factores que los motivan y sirven de sostén que no tienen que ver necesariamente con cuestiones económicas y mucho menos con aspectos objetivos, de ahí que la mediación se configure como la mejor respuesta.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
EXPERT EN MEDIACIÓ CIVIL, MERCANTIL I COMERCIAL
Competències generals
- CG4 : Que l'alumnat sàpia comunicar les seues conclusions (i els coneixements i raons últimes que les sustenten) a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clar i sense ambigüitats.
- CG5 : Que l'alumnat posseïsca les habilitats d'aprenentatge que li permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigit o autònom.
Competències Específiques
- CE10 : Que l'alumnat sàpia organitzar i planificar els recursos individuals i col·lectius disponibles per a l'exercici en les seues distintes modalitats organitzatives de la professió de mediador.
- CE11 : Que l'alumnat sàpia desenrotllar treballs professionals en equips específics i interdisciplinaris.
- CE12 : Que l'alumnat sàpia desenrotllar habilitats i destreses interpersonals, que faciliten l'exercici de la professió de mediador en les seues relacions amb els ciutadans, amb altres professionals i amb les institucions.
- CE16 : Comprendre i saber utilitzar el procés de mediació.
- CE17 : Conèixer i tenir habilitats en la utilització de les tècniques de mediació.
- CE18 : Ser capaç de conèixer l'especificitat de persones i de grups de subjectes en conflicte i les seues formes característiques o culturals de resolució de conflictes.
- CE19 : Saber adaptar el procés de mediació a grups diferents de persones.
- CE20 : Ser capaç d'utilitzar les tècniques de mediació adaptant-les al nivell familiar, escolar, comunitari, penal, laboral, de consum i intercultural, de la intervenció professional.
MÀSTER EN MEDIACIÓ I INTERVENCIÓ EN CONFLICTES
Competències generals
- CG4 : Saber conèixer i utilitzar la mediació com a mètode de resolució de conflictes.
- CG5 : Tenir habilitat per a aplicar el procés i tècniques de gestió de conflictes a grups diferents de persones.
Competències Específiques
- CE10 : Saber assumir la mediació com un procés horitzontal i voluntari en el qual les parts són iguals i els seus interessos totalment respectables.
- CE11 : Conèixer les bases de l'ordenament jurídic que legitimen la mediació com a mecanisme alternatiu de solució de conflictes.
- CE12 : Conèixer les diferents teories i mecanismes de resolució alternativa de conflictes.
- CE16 : Comprendre i saber utilitzar el procés de mediació.
- CE17 : Conèixer i tenir habilitats en la utilització de les tècniques de mediació.
- CE18 : Ser capaç de conèixer l'especificitat de persones i de grups de subjectes en conflicte i les seues formes característiques o culturals de resolució de conflictes.
- CE19 : Saber adaptar el procés de mediació a grups diferents de persones.
- CE20 : Ser capaç d'utilitzar les tècniques de mediació adaptant-les al nivell familiar, escolar, comunitari, penal, laboral, de consum i intercultural, de la intervenció professional.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20
Dominar el concepto de mediación, advirtiendo los diferentes tipos que existen y los ámbitos en los que se puede aplicar en el contexto comercial.
Identificar las especificidades propias de la mediación comercial, como son sus ventajas y los sistemas de aplicación.
Tomar conciencia de las propias habilidades para la mediación comercial mediante el aprendizaje de las funciones, técnicas y capacidades, su autoanálisis y la aplicación a casos prácticos.
Desarrollar las habilidades en la mediación aplicando los conocimientos adquiridos a casos concretos de mediación comercial.
Reconocer un proceso de mediación comercial distinguiéndolo de otro que no lo es y analizar los componentes principales de la mediación.
Dades generals
Codi:
78714
Professor/a responsable:
MONDRAGON LASAGABASTER, JASONE
Crèdits ECTS:
2,00
Crèdits teòrics:
0,40
Crèdits pràctics:
0,40
Càrrega no presencial:
1,20
Departaments amb docència
-
Dep.:
COMUNICACIÓ I PSICOLOGIA SOCIAL
Àrea: PSICOLOGIA SOCIAL
Crèdits teòrics: 0,4
Crèdits pràctics: 0,4
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
EXPERT EN MEDIACIÓ CIVIL, MERCANTIL I COMERCIAL
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIES (Curs: 1)
-
MÀSTER EN MEDIACIÓ I INTERVENCIÓ EN CONFLICTES
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIES (Curs: 1)