Competències i objectius

Informació provisional. Pendent d'aprovació per la Comissió d'Estudis i Formació de la Universitat d'Alacant.

 

Context de l'assignatura per al curs 2022-23

L'ús adequat de la interpretació del patrimoni natural i cultural pot contribuir a la conservació i a la sostenibilitat del patrimoni natural i cultural, guiant i sensibilitzant a les persones que visiten llocs patrimonials. Aquesta orientació enllaça perfectament amb les noves motivacions i sensibilitats de la demanda turística que cerca experiències diferents i també un major acostament al patrimoni, a la naturalesa i a l'autèntic.
Aquesta assignatura presenta la metodologia de la planificació interpretativa com un procés orientat a identificar les oportunitats i/o necessitats d'interpretació dels valors naturals i culturals en un lloc o espai determinat. Després del diagnòstic de la situació de partida, pretén oferir alternatives relacionades amb les instal·lacions, els mitjans i els possibles missatges. També planteja la idoneïtat d'elaborar un pla que tracta aspectes de gestió del lloc, així com les necessitats d'infraestructura i personal, fins a arribar al detall de com es concreta la comunicació de cara al visitant.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

ESPECIALISTA EN INTERPRETACIÓ DEL PATRIMONI I GUIA TURÍSTIC

 

Competències Específiques

  • CE13 : Que els alumnes coneguen, comprenguen i apliquen els principis de la Interpretació del patrimoni ensus discursos i en el seu treball habitual com guias.
  • CE14 : Que sàpien adequar les estratègies interpretatives més adequades a cada entorn i a cada grup, a partir de diferents tècniques i mitjans interpretatius.
  • CE15 : Que coneguen la metodologia de la planificació interpretativa com a estratègia de planificació per a la creació de nous productes turístics en forma de rutes, senderes o itineraris.
  • CE17 : Que siguen capaços de dissenyar diferents productes turístics a diferents escales, a partir del patrimoni natural i cultural, en els quals s'apliquen criteris d'interpertación del patrimoni, amb la finalitat d'aconseguir una experiència turística i recreativa satisfactòria a diversos tipus de públics tant pels seus trets generacionals o sociodemogràfics, com per la seua motivació i les seues capacitats.

 

MÀSTER EN GUIA TURÍSTIC I INTERPRETACIÓ DEL PATRIMONI

 

Competències Específiques

  • CE13 : Que els alumnes coneguen, comprenguen i apliquen els principis de la Interpretació del patrimoni ensus discursos i en el seu treball habitual com guias.
  • CE14 : Que sàpien adequar les estratègies interpretatives més adequades a cada entorn i a cada grup, a partir de diferents tècniques i mitjans interpretatius.
  • CE15 : Que coneguen la metodologia de la planificació interpretativa com a estratègia de planificació per a la creació de nous productes turístics en forma de rutes, senderes o itineraris.
  • CE17 : Que siguen capaços de dissenyar diferents productes turístics a diferents escales, a partir del patrimoni natural i cultural, en els quals s'apliquen criteris d'interpertación del patrimoni, amb la finalitat d'aconseguir una experiència turística i recreativa satisfactòria a diversos tipus de públics tant pels seus trets generacionals o sociodemogràfics, com per la seua motivació i les seues capacitats.

 

MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN GUIA TURÍSTIC I INTERPRETACIÓ DEL PATRIMONI

 

Competències Específiques

  • CE13 : Que els alumnes coneguen, comprenguen i apliquen els principis de la Interpretació del patrimoni ensus discursos i en el seu treball habitual com guias.
  • CE14 : Que sàpien adequar les estratègies interpretatives més adequades a cada entorn i a cada grup, a partir de diferents tècniques i mitjans interpretatius.
  • CE15 : Que coneguen la metodologia de la planificació interpretativa com a estratègia de planificació per a la creació de nous productes turístics en forma de rutes, senderes o itineraris.
  • CE17 : Que siguen capaços de dissenyar diferents productes turístics a diferents escales, a partir del patrimoni natural i cultural, en els quals s'apliquen criteris d'interpertación del patrimoni, amb la finalitat d'aconseguir una experiència turística i recreativa satisfactòria a diversos tipus de públics tant pels seus trets generacionals o sociodemogràfics, com per la seua motivació i les seues capacitats.

 

ESPECIALISTA EN INTERPRETACIÓ DEL PATRIMONI I GUIA TURÍSTIC

 

Competències Específiques

  • CE13 : Que els alumnes coneguen, comprenguen i apliquen els principis de la Interpretació del patrimoni ensus discursos i en el seu treball habitual com guias.
  • CE14 : Que sàpien adequar les estratègies interpretatives més adequades a cada entorn i a cada grup, a partir de diferents tècniques i mitjans interpretatius.
  • CE15 : Que coneguen la metodologia de la planificació interpretativa com a estratègia de planificació per a la creació de nous productes turístics en forma de rutes, senderes o itineraris.
  • CE17 : Que siguen capaços de dissenyar diferents productes turístics a diferents escales, a partir del patrimoni natural i cultural, en els quals s'apliquen criteris d'interpertación del patrimoni, amb la finalitat d'aconseguir una experiència turística i recreativa satisfactòria a diversos tipus de públics tant pels seus trets generacionals o sociodemogràfics, com per la seua motivació i les seues capacitats.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2022-23

- Adequar les estratègies interpretatives més adequades a cada entorn i a cada grup, a partir de diferents tècniques i mitjans interpretatius.
- Conèixer la metodologia de la planificació interpretativa com a estratègia de planificació per a la creació de nous productes turístics en forma de rutes, senderes o itineraris.
- Dissenyar diferents productes turístics a diferents escales, a partir del patrimoni natural i cultural, en els quals s'apliquen la metodologia de la planificació interpretativa per a l'activació del patrimoni, amb la finalitat d'aconseguir una experiència turística i recreativa satisfactòria a diversos tipus de públics.

 

 

Dades generals

Codi: 36394
Professor/a responsable:
NAVALON GARCIA, MARIA DEL ROSARIO
Crèdits ECTS: 1,00
Crèdits teòrics: 0,24
Crèdits pràctics: 0,06
Càrrega no presencial: 0,70

Departaments amb docència

  • Dep.: ANÀLISI GEOGRÀFICA REGIONAL I GEOGRAFIA FÍSICA
    Àrea: ANÀLISI GEOGRÀFICA REGIONAL
    Crèdits teòrics: 0,48
    Crèdits pràctics: 0,12
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.
  • Dep.: I. UNIVERSITARI D'INVESTIGACIONS TURISTIQUES (10.17)
    Àrea: UNIVERSITAT D'ALACANT (CURSOS D'ESPECIALITZACIÓ - CONTINUA))
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0

Estudis en què s'imparteix