Competències i objectius

Informació provisional. Pendent d'aprovació per la Comissió d'Estudis i Formació de la Universitat d'Alacant.

 

Context de l'assignatura per al curs 2022-23

Aquesta assignatura és la continuació i ampliació de l'assignatura Mitjans i tècniques d'interpretació que s'impartirà en el màster. Igual que en l'anterior es destaca la necessitat d'adaptació a un context turístic competitiu en el qual les destinacions turístiques desenvolupen estratègies de diversificació i diferenciació a partir del patrimoni natural i cultural resulta fonamental que les noves iniciatives s'oferisquen a partir de paràmetres de qualitat i de planificació conscient.

Davant una demanda turística experimentada, exigent i independent que valora experiències turístiques que siguen capaces de generar records i diversió, és fonamental ser capaç d'oferir propostes atractives i enriquidores a partir del llenguatge de la Interpretació del patrimoni. En aquesta assignatura a més de l'atenció a la demanda en general es tenen en compte que és necessari conèixer i atendre les peculiaritats de clients amb necessitats especials: siguen degudes a diversitat funcional o a les seues capacitats per la seua curta edat.

En aquest context és fonamental l'existència de professionals que coneguen les bases conceptuals i disciplinares de la Interpretació del patrimoni, i que siguen capaços d'aplicar els mitjans i tècniques més apropiats en cada cas per a aconseguir una comunicació estratègica i efectiva dels valors del patrimoni.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

MÀSTER EN GUIA TURÍSTIC I INTERPRETACIÓ DEL PATRIMONI

 

Competències Específiques

  • CE13 : Que els alumnes coneguen, comprenguen i apliquen els principis de la Interpretació del patrimoni ensus discursos i en el seu treball habitual com guias.
  • CE14 : Que sàpien adequar les estratègies interpretatives més adequades a cada entorn i a cada grup, a partir de diferents tècniques i mitjans interpretatius.
  • CE15 : Que coneguen la metodologia de la planificació interpretativa com a estratègia de planificació per a la creació de nous productes turístics en forma de rutes, senderes o itineraris.
  • CE17 : Que siguen capaços de dissenyar diferents productes turístics a diferents escales, a partir del patrimoni natural i cultural, en els quals s'apliquen criteris d'interpertación del patrimoni, amb la finalitat d'aconseguir una experiència turística i recreativa satisfactòria a diversos tipus de públics tant pels seus trets generacionals o sociodemogràfics, com per la seua motivació i les seues capacitats.

 

MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN GUIA TURÍSTIC I INTERPRETACIÓ DEL PATRIMONI

 

Competències Específiques

  • CE13 : Que els alumnes coneguen, comprenguen i apliquen els principis de la Interpretació del patrimoni ensus discursos i en el seu treball habitual com guias.
  • CE14 : Que sàpien adequar les estratègies interpretatives més adequades a cada entorn i a cada grup, a partir de diferents tècniques i mitjans interpretatius.
  • CE15 : Que coneguen la metodologia de la planificació interpretativa com a estratègia de planificació per a la creació de nous productes turístics en forma de rutes, senderes o itineraris.
  • CE17 : Que siguen capaços de dissenyar diferents productes turístics a diferents escales, a partir del patrimoni natural i cultural, en els quals s'apliquen criteris d'interpertación del patrimoni, amb la finalitat d'aconseguir una experiència turística i recreativa satisfactòria a diversos tipus de públics tant pels seus trets generacionals o sociodemogràfics, com per la seua motivació i les seues capacitats.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2022-23

Comprendre i aplicar els principis de la Interpretació del patrimoni com una comunicació estratègica que propícia experiències satisfactòries entorn del patrimoni natural i cultural

Ser capaç d'aplicar les bases de la interpretació del patrimoni en el discurs del guia de turisme en el seu treball habitual, però també identificar les oportunitats d'ús en les propostes de planificació i creació de nous productes.

Adquirir agilitat en la cerca i gestió de la informació més adequada per a l'ocupació de la IP sobre el patrimoni natural i cultural de l'entorn de treball, i ser capaç d'emprar les diferents fonts i suports per a fer-ho possible.

Conèixer els diferents mitjans i tècniques d'interpretació del patrimoni i saber seleccionar-los i adequar-los a cada supòsit i situació.

Ser capaços d'adaptar el discurs, els mitjans i tècniques a aplicar en casos de necessitats especials de la demanda: siga per raons d'edat o per les seues capacitats motrius, sensorials o mentals.

Adaptar el disseny de mitjans i tècniques a diferents escales, a partir del patrimoni natural i cultural, en els quals s'apliquen criteris i tècniques d'interpretació del patrimoni, amb la finalitat d'aconseguir una experiència turística i recreativa satisfactòria a diversos tipus de públics, tant pels seus trets com per la seua motivació i les seues capacitats.

 

 

Dades generals

Codi: 36393
Professor/a responsable:
NAVALON GARCIA, MARIA DEL ROSARIO
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,32
Crèdits pràctics: 0,58
Càrrega no presencial: 2,10

Departaments amb docència

  • Dep.: ANÀLISI GEOGRÀFICA REGIONAL I GEOGRAFIA FÍSICA
    Àrea: ANÀLISI GEOGRÀFICA REGIONAL
    Crèdits teòrics: 0,32
    Crèdits pràctics: 0,58
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.
  • Dep.: I. UNIVERSITARI D'INVESTIGACIONS TURISTIQUES (10.17)
    Àrea: UNIVERSITAT D'ALACANT (CURSOS D'ESPECIALITZACIÓ - CONTINUA))
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0

Estudis en què s'imparteix