Competències i objectius

Informació provisional. Pendent d'aprovació per la Comissió d'Estudis i Formació de la Universitat d'Alacant.

 

Context de l'assignatura per al curs 2022-23

En l'actualitat pot parlar-se d'una demanda turística experimentada, exigent i independent que valora experiències turístiques que li resulten atractives i siguen capaces de generar records i diversió. En aquest context és fonamental l'existència de professionals que sàpien planificar programes i activitats d'animació del patrimoni, que pot activar i fer més atractius els recursos, tant per a l'usuari final, com per a les persones vinculades a la gestió turística o cultural dels municipis o per a guies, empresaris i/o emprenedors que desitgen dinamitzar-los.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

MÀSTER EN GUIA TURÍSTIC I INTERPRETACIÓ DEL PATRIMONI

 

Competències generals

  • CG1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
  • CG3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar les dades més adequades en cada àmbit de treball i en cada situació.
  • CG4 : Que siguen capaços de desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre projectes posteriors amb un alt grau d'autonomia.

 

Competències Específiques

  • CE10 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb diferents tècniques d'animació del patrimoni per a emprar en diferents situacions.

 

MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN GUIA TURÍSTIC I INTERPRETACIÓ DEL PATRIMONI

 

Competències generals

  • CG1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
  • CG3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar les dades més adequades en cada àmbit de treball i en cada situació.
  • CG4 : Que siguen capaços de desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre projectes posteriors amb un alt grau d'autonomia.

 

Competències Específiques

  • CE10 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb diferents tècniques d'animació del patrimoni per a emprar en diferents situacions.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2022-23

- Que l'alumnat aprofundisca en el concepte d'animació del patrimoni
- Saber diferenciar i aplicar els diferents tipus d'animació del patrimoni en els contextos adequats.
- Que els alumnes coneguen mètodes i tècniques per a la proposta de visites teatralitzades, recreacions històriques, interpretació espontània i que sàpien triar les més adequades en diferents situacions.
- Que siguen capaços de planificar un calendari d'activitats d'animació turística i recreativa.

 

 

Dades generals

Codi: 36388
Professor/a responsable:
NAVALON GARCIA, MARIA DEL ROSARIO
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,16
Crèdits pràctics: 0,74
Càrrega no presencial: 2,10

Departaments amb docència

  • Dep.: ANÀLISI GEOGRÀFICA REGIONAL I GEOGRAFIA FÍSICA
    Àrea: ANÀLISI GEOGRÀFICA REGIONAL
    Crèdits teòrics: 0,16
    Crèdits pràctics: 0,74
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.
  • Dep.: I. UNIVERSITARI D'INVESTIGACIONS TURISTIQUES (10.17)
    Àrea: UNIVERSITAT D'ALACANT (CURSOS D'ESPECIALITZACIÓ - CONTINUA))
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0

Estudis en què s'imparteix