Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2016-17

No data

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)

General Competences

  • CG3 : Capacidad de razonamiento crítico.
  • CG5 : Capacidad para imaginar nuevos productos y servicios en el ámbito de la profesión.

 

Specific Competences

  • CE2 : Conocer la industria del videojuego, los tipos de videojuegos y las características que definen cada grupo.
  • CE3 : Entender la relación del videojuego con otras formas de comunicación publicitaria así como con las fuentes de las que se nutre: cine, televisión, y novela.
  • CE6 : Ser capaz de crear videojuegos publicitarios y utilizar el videojuego como nuevo soporte publicitario.

 

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2016-17

No data

 

 

General

Code: 77863
Lecturer responsible:
No data
Credits ECTS: 1,00
Theoretical credits: 0,20
Practical credits: 0,20
Distance-base hours: 0,60

Departments involved

  • Dept: COMMUNICATION AND SOCIAL PSYCHOLOGY
    Area: AUDIOVISUAL COMMUNICATION AND ADVERTISING
    Theoretical credits: 0,2
    Practical credits: 0,2
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught


  • Course type: COMPULSORY (Year: 1)