Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

La gestión del patrimonio con carácter integral exige contemplar los valores arquitectónicos y urbanísticos y conocer las técnicas de restauración y catalogación, para la elaboración de planes integrales de gestión del patrimonio, con propuestas de sostenibilidad y para el desarrollo local integrado, inclusivo y de base endógena.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

ESPECIALISTA EN GESTIÓ DEL PATRIMONI

 

Competències generals

  • CG1 : Identificar, gestionar i promoure el patrimoni com a eina per al Desenvolupament Local i l'Ordenació del Territori.

 

MÀSTER EN GESTIÓ DEL PATRIMONI

 

Competències generals

  • CG1 : Identificar, gestionar i promoure el patrimoni com a eina per al Desenvolupament Local i l'Ordenació del Territori.

 

MÁSTER DE FORMACIÓN PERMANENTE EN GESTIÓN DEL PATRIMONIO

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Identificar, gestionar i promoure el patrimoni com a eina per al Desenvolupament Local i l'Ordenació del Territori.
  • CON2 : Identificar i catalogar el patrimoni cultural urbanístic.
  • CON3 : Identificar i catalogar el patrimoni cultural arqueològic.
  • CON4 : Identificar i catalogar el patrimoni cultural etnogràfic.
  • CON5 : Identificar i catalogar el patrimoni mediambiental.

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • HD2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • HD3 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • HD4 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • HD5 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Promoure el patrimoni cultura en general com a eina per al desenvolupament local.
  • C2 : Promoure el patrimoni cultural per al seu aprofitament turístic
  • C3 : Realitzar propostes de gestió del patrimoni per a la seua inserció en els plans d'ordenació urbana.
  • C4 : Realitzar propostes de gestió del patrimoni per a la seua inserció en els programes de desenvolupament local.
  • C5 : Realitzar propostes de gestió del patrimoni per a la seua recuperació sobre bases de sostenibilitat i benefici social.

 

ESPECIALISTA EN GESTIÓ DEL PATRIMONI

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Identificar, gestionar i promoure el patrimoni com a eina per al Desenvolupament Local i l'Ordenació del Territori.
  • CON2 : Identificar i catalogar el patrimoni cultural urbanístic.
  • CON3 : Identificar i catalogar el patrimoni cultural arqueològic.
  • CON4 : Identificar i catalogar el patrimoni cultural etnogràfic.
  • CON5 : Identificar i catalogar el patrimoni mediambiental.

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • HD2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • HD3 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • HD4 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • HD5 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Promoure el patrimoni cultural en general com a eina per al desenvolupament local.
  • C2 : Promoure el patrimoni cultural per al seu aprofitament turístic.
  • C3 : Realitzar propostes de gestió del patrimoni per a la seua inserció en els plans d'ordenació urbana.
  • C4 : Realitzar propostes de gestió del patrimoni per a la seua inserció en els programes de desenvolupament local.
  • C5 : Realitzar propostes de gestió del patrimoni per a la seua recuperació sobre bases de sostenibilitat i benefici social.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

Identificar y definir el concepto de patrimonio cultural. Analizar el devenir histórico de ese concepto y la evolución de las medidas de protección. Conocer las definiciones internacionales y sus imprecisiones. Identificar los tipos de patrimonio cultural recogidos en el marco legal español y valenciano. Identificar el patrimonio cultural arquitectónico y urbanístico. Conocer las herramientas locales para la gestión integral del patrimonio arquitectónico y urbanístico.

 

 

Dades generals

Codi: 78316
Professor/a responsable:
PONCE HERRERO, GABINO
Crèdits ECTS: 4,00
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 0,40
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: GEOGRAFIA HUMANA
    Àrea: GEOGRAFIA HUMANA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,4
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix