Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

El patrimonio natural y paisajístico, constituye un elemento clave de afirmación de identidades y de cohesión social, además de ser un factor esencial para el desarrollo económico. El nuevo marco de referencia de lo patrimonial reafirma la idea del patrimonio como riqueza y asume su alcance socioeconómico y de compromiso con el pluralismo y la diversidad.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

ESPECIALISTA EN GESTIÓ DEL PATRIMONI

 

Competències generals

  • CG1 : Identificar, gestionar i promoure el patrimoni com a eina per al Desenvolupament Local i l'Ordenació del Territori.

 

Competències Específiques

  • CE4 : Identificar i catalogar el patrimoni mediambiental.

 

MÀSTER EN GESTIÓ DEL PATRIMONI

 

Competències generals

  • CG1 : Identificar, gestionar i promoure el patrimoni com a eina per al Desenvolupament Local i l'Ordenació del Territori.

 

Competències Específiques

  • CE4 : Identificar i catalogar el patrimoni mediambiental.

 

MÁSTER DE FORMACIÓN PERMANENTE EN GESTIÓN DEL PATRIMONIO

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Identificar, gestionar i promoure el patrimoni com a eina per al Desenvolupament Local i l'Ordenació del Territori.
  • CON5 : Identificar i catalogar el patrimoni mediambiental.

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • HD2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • HD3 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • HD4 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • HD5 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Promoure el patrimoni cultura en general com a eina per al desenvolupament local.
  • C2 : Promoure el patrimoni cultural per al seu aprofitament turístic
  • C3 : Realitzar propostes de gestió del patrimoni per a la seua inserció en els plans d'ordenació urbana.
  • C4 : Realitzar propostes de gestió del patrimoni per a la seua inserció en els programes de desenvolupament local.
  • C5 : Realitzar propostes de gestió del patrimoni per a la seua recuperació sobre bases de sostenibilitat i benefici social.

 

ESPECIALISTA EN GESTIÓ DEL PATRIMONI

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Identificar, gestionar i promoure el patrimoni com a eina per al Desenvolupament Local i l'Ordenació del Territori.
  • CON5 : Identificar i catalogar el patrimoni mediambiental.

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • HD2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • HD3 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • HD4 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • HD5 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Promoure el patrimoni cultural en general com a eina per al desenvolupament local.
  • C2 : Promoure el patrimoni cultural per al seu aprofitament turístic.
  • C3 : Realitzar propostes de gestió del patrimoni per a la seua inserció en els plans d'ordenació urbana.
  • C4 : Realitzar propostes de gestió del patrimoni per a la seua inserció en els programes de desenvolupament local.
  • C5 : Realitzar propostes de gestió del patrimoni per a la seua recuperació sobre bases de sostenibilitat i benefici social.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

El análisis del patrimonio medioambiental requiere una perspectiva territorial (aproximación naturalista, pro también urbana y rural). El mismo territorio es patrimonio, al ser el resultado de estructuras e interrelaciones entre factores naturales, económicos, sociales y culturales. Su tratamiento requiere enfoques integrales y multidisciplinares de una gestión basada en la buena gobernanza y los principios del desarrollo sostenible y asentada finalmente sobre una nueva cultura territorial.
El reconocimiento de la dimensión patrimonial del paisaje implica superar la división entre patrimonio natural y cultural. Establecer una nueva relación entre cultura y naturaleza
y un nuevo marco de actuación pública, en donde el patrimonio se convierta en una idea-fuerza para la ordenación del territorio, lo que implicaría a su vez un cambio de enfoque en los análisis del patrimonio, que dejaría de ser “objeto” para convertirse en “sujeto” de intervención. El paisaje, desde este nuevo marco, se convierte a su vez en indicador y objetivo de sostenibilidad.

 

 

Dades generals

Codi: 78314
Professor/a responsable:
PONCE HERRERO, GABINO
Crèdits ECTS: 5,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 0,80
Càrrega no presencial: 3,00

Departaments amb docència

  • Dep.: GEOGRAFIA HUMANA
    Àrea: GEOGRAFIA HUMANA
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 0,8
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix