Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

La etnografía se ocupa de las sociedades actuales. Pero el patrimonio etnográfico no se extiende a todos los hechos y sujetos que resultan de interés para la etnografía. Este, como patrimonio que es, debe de incluir un componente añadido de historicidad/durabilidad que es el que legitima (por decantación de valores) su tutela. Sin embargo, no es sinónimo de pasado, sino de perduración y continuidad, en el sentido de que incorpora el pasado a través de la realidad viva.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

ESPECIALISTA EN GESTIÓ DEL PATRIMONI

 

Competències generals

  • CG1 : Identificar, gestionar i promoure el patrimoni com a eina per al Desenvolupament Local i l'Ordenació del Territori.

 

Competències Específiques

  • CE3 : Identificar i catalogar el patrimoni cultural etnogràfic.

 

MÀSTER EN GESTIÓ DEL PATRIMONI

 

Competències generals

  • CG1 : Identificar, gestionar i promoure el patrimoni com a eina per al Desenvolupament Local i l'Ordenació del Territori.

 

Competències Específiques

  • CE3 : Identificar i catalogar el patrimoni cultural etnogràfic.

 

MÁSTER DE FORMACIÓN PERMANENTE EN GESTIÓN DEL PATRIMONIO

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Identificar, gestionar i promoure el patrimoni com a eina per al Desenvolupament Local i l'Ordenació del Territori.
  • CON4 : Identificar i catalogar el patrimoni cultural etnogràfic.

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • HD2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • HD3 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • HD4 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • HD5 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Promoure el patrimoni cultura en general com a eina per al desenvolupament local.
  • C2 : Promoure el patrimoni cultural per al seu aprofitament turístic
  • C3 : Realitzar propostes de gestió del patrimoni per a la seua inserció en els plans d'ordenació urbana.

 

ESPECIALISTA EN GESTIÓ DEL PATRIMONI

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Identificar, gestionar i promoure el patrimoni com a eina per al Desenvolupament Local i l'Ordenació del Territori.
  • CON4 : Identificar i catalogar el patrimoni cultural etnogràfic.

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • HD2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • HD3 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • HD4 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • HD5 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Promoure el patrimoni cultural en general com a eina per al desenvolupament local.
  • C2 : Promoure el patrimoni cultural per al seu aprofitament turístic.
  • C3 : Realitzar propostes de gestió del patrimoni per a la seua inserció en els plans d'ordenació urbana.
  • C4 : Realitzar propostes de gestió del patrimoni per a la seua inserció en els programes de desenvolupament local.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

1) Puesta en valor y Difusión
-Documentar y dar a conocer las experiencias y proyectos locales de restauración etnográfica nacidos de la iniciativa privada o pública, para dotar a dicho patrimonio de un uso funcional de acuerdo a las expectativas sociales y económicas actuales
-Elaboración de monografías etnográficas con los resultados de la investigación y catalogación etnográfica, en formato escrito, gráfico y sonoro, así como en forma de películas etnográficas
-Organizar propuestas locales sobre el estado del patrimonio etnográfico y su tratamiento en las administraciones públicas españolas y europeas
2) Mejora del modelo de Gestión del Patrimonio
3) Dinamización del consumo cultural del patrimonio
4) Promover desde la escala local un inventario del patrimonio etnográfico que permita su localización y garantice de forma cautelar su tutela legal, elaborado a través de métodos científicos e interdisciplinares y que incorpore criterios de valoración explícitos y contrastables. 5) Elaborar un Plan Estratégico para la gestión del patrimonio etnográfico local, que permita potenciar el sector desde las administraciones públicas
6) Crear un Centro Etnológico local, con el objetivo de inventariar y catalogar el patrimonio etnográfico del que se dispone, llevar a cabo el acopio de nuevos materiales, divulgar sus resultados y promover la investigación a través de ayudas y programas.

 

 

Dades generals

Codi: 78313
Professor/a responsable:
PONCE HERRERO, GABINO
Crèdits ECTS: 5,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 0,80
Càrrega no presencial: 3,00

Departaments amb docència

  • Dep.: GEOGRAFIA HUMANA
    Àrea: GEOGRAFIA HUMANA
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 0,8
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix