Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2024-25

La asignatura "Identificación, prevención e intervención de la violencia de género desde el ámbito psico-social" se sitúa en el contexto de la formación especializada en el ámbito del posgrado, específicamente del Máster Universitario en Prevención de la Violencia de Género e Intervención desde un Enfoque Interdisciplinar. Esta materia tiene como objetivo proporcionar a los estudiantes conocimientos teóricos y prácticos que les permitan abordar la violencia de género de manera integral, desde la identificación de sus manifestaciones hasta la implementación de estrategias de prevención e intervención efectivas desde un enfoque psicosocial.

Abordar la asignatura desde una perspectiva psicosocial proporciona una comprensión amplia y profunda de la violencia de género, permitiendo desarrollar estrategias integrales y multidisciplinarias para su detección, prevención e intervención, y abordando tanto los síntomas, las causas subyacentes del problema, así como la intervención desde este enfoque.

 

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2024-25

Transversal Competences

  • CT1 : Desenvolupar l'exercici professional amb ple respecte als drets fonamentals i la igualtat entre homes i dones, als principis d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de totes les persones, així com als valors propis d'una cultura de la pau.
  • CT2 : Ser capaç d'adaptar-se a nous entorns d'aprenentatge en línia i semipresencial.
  • CT3 : Adquirir els coneixements i les habilitats necessàries per a una òptima interacció interpersonal que facilite el treball en equip.

 

General Competences

  • CG1 : Definir la violència de gènere i les seues causes des d'una perspectiva interdisciplinària.
  • CG3 : Aplicar els coneixements i habilitats adquirits per al desenvolupament d'investigacions sobre violència de gènere.
  • CG4 : Descriure enfocaments i àmbits de prevenció de la violència de gènere.
  • CG5 : Exposar els principals models d'intervenció en violència de gènere en diferents sectors.
  • CG6 : Integrar el coneixement sobre la violència de gènere de manera interdisciplinària per a la seua aplicació en l'àmbit professional.

 

Specific Competences

  • CE8 : Analitzar de manera crítica la realitat psicosocial de la violència de gènere i les seues repercussions en les víctimes, fills i filles.
  • CE9 : Ser capaç de dissenyar, implementar i avaluar mesures de prevenció i intervenció dirigides a les persones implicades en la violència de gènere.

 

Basic Competences

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigit o autònom.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

  • Conocer los modelos que explican los factores implicados en la aparición y mantenimiento de la violencia de género.
  • Comprender la importancia de la perspectiva de género orientada a la prevención.
  • Identificar las bases de la Intervención psicosocial en violencia de género.
  • Diferenciar los distintos tipos de intervención para personas implicadas en la violencia de género.
  • Ser capaz de trabajar de manera interdisciplinar en el ámbito de intervención en equipos de trabajo adaptándose a los cambios sociales y legislativos.

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2024-25

No data

 

 

General

Code: 49137
Lecturer responsible:
SURIA MARTINEZ, RAQUEL
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 1,20
Practical credits: 1,20
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: PSYCHOLOGY OF HEALTH
    Area: RESEARCH METHODS AND DIAGNOSTICS IN EDUCATION
    Theoretical credits: 0,4
    Practical credits: 0,4
  • Dept: COMMUNICATION AND SOCIAL PSYCHOLOGY
    Area: SOCIAL PSYCHOLOGY
    Theoretical credits: 0,8
    Practical credits: 0,8
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught