Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2024-25

L'Anàlisi Matemàtica és una de les principals branques de les matemàtiques que engloba l'estudi dels nombres reals i complexos, successions i sèries numèriques, funcions, límits, continuïtat, derivació o integració. El conjunt de la matèria tractada en l'Anàlisi Matemàtica resulta tremendament important en la comprensió dels processos reals dels quals s'ocupa qualsevol ciència aplicada. En particular, no hauria de resultar estrany que molts dels problemes vinculats a la física tracten d'optimitzar un model que exigisca d'una anàlisi detallada enquadrada en aquesta important àrea de les matemàtiques. L'assignatura "Anàlisi Matemàtica Avançada i Aplicacions" permetrà a l'estudiant ampliar i posar en pràctica continguts d'anàlisis adquirides en la seua formació acadèmica anterior.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25

Competències transversals

  • CT1 : Desenvolupar habilitats per al treball en equip, ja siga en equips amb personal de la mateixa disciplina o equips multidisciplinaris (incloent professionals de formació tècnica, social o científica)
  • CT2 : Adoptar el mètode científic en el plantejament i realització de treballs diversos tant a nivell acadèmic com professional, i d'adoptar procediments basats en criteris de qualitat i sostenibilitat en l'activitat professional
  • CT3 : Desenvolupar habilitats, estratègies i tècniques per a la interacció, el treball col·laboratiu i la transferència del coneixement i conclusions obtingudes, tant a professionals de sectors afins com a públic no especialitzat

 

Competències generals

  • CG1 : Adquirir coneixements teòrics i pràctics avançats en càlcul numèric, modelització matemàtica, estadística i tractament de dades
  • CG2 : Comprendre, analitzar, avaluar i seleccionar teories científiques adequades i metodologies precises per a formular models matemàtics avançats
  • CG4 : Desenvolupar habilitats, estratègies, eines i tècniques d'aprenentatge en matemàtiques avançades adequades a la simulació de processos i sistemes en ciències experimentals
  • CG5 : Adquirir els coneixements informàtics necessaris per a ser capaç de'adaptar a la resolució de problemes científics en qualsevol àrea de ciències experimentals

 

Competències Específiques

  • CE1 : Conéixer i usar el programari específic de càlcul científic apropiat per a matemàtiques i ciències experimentals
  • CE2 : Resoldre, mitjançant l'ús de tècniques de càlcul científic, problemes propis de matemàtiques i ciències experimentals planificant la seua resolució en funció de temps i recursos disponibles
  • CE3 : Adquirir la capacitat d'analitzar i gestionar dades que permeten donar informació útil per a la presa de decisions
  • CE4 : Aprendre eines matemàtiques avançades en l'àmbit del càlcul científic
  • CE5 : Comprendre les teories matemàtiques abstractes i la seua aplicació al càlcul científic
  • CE6 : Aplicar eines de càlcul científic avançat a la modelització i simulació de casos concrets d'investigació en ciències experimentals

 

Competències bàsiques

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i #enfrontar a la complexitat de formular judicis a partir deuna informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Ampliació d'anàlisi real i complex amb aplicacions en matèria d'aproximació.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25

Aquesta assignatura té per objectiu primordial l'ampliació de continguts propis d'anàlisi matemàtica adquirides en etapes formatives anteriors. Alguns objectius específics són:

-Conèixer i saber manejar propietats fonamentals de les classes de funcions complexes de variable complexa.

-Manejar amb soltesa el programari específic per a dur a terme un procés computacional i una exploració gràfica de les classes de funcions i transformacions tractades en l'assignatura.

-Conèixer i saber aplicar els principals continguts teòrics vinculats amb les sèries de Fourier i propietats d'aproximació.

-Entendre l'abast de la teoria d'ondículas i el teorema de mostreig de Shannon.

-Saber interpretar els resultats gràfics i computacionals derivats de la posada en marxa de les pràctiques específiques d'ordinador.

 

 

Dades generals

Codi: 49233
Professor/a responsable:
SEPULCRE MARTINEZ, JUAN MATIAS
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,96
Crèdits pràctics: 1,44
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: MATEMÀTIQUES
    Àrea: ANÀLISI MATEMÀTICA
    Crèdits teòrics: 0,96
    Crèdits pràctics: 1,44
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix