Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2024-25

The teachings proposed by the Architectural Projects Area are grouped into 9 subjects arranged throughout all the courses of the Degree in Foundations of Architecture. As a whole, they constitute the backbone of the architect's training.

In accordance with the objectives of the European Higher Education System, the pedagogy of Architectural Projects develops a teaching method focused on student learning with individualised attention. Through the Project Workshop, each student will integrate his or her personal interests into the objectives and systematics proposed by the statements of each Workshop. This process promotes research and personal work as the basis on which each student builds a methodology that entails the idea of ‘lifelong education’.

In the architectural projects blog you can find updated information on the day-to-day work of the area. In particular, the themes that will be developed in each of the groups/workshops that make up the subject. These themes are based on the different sensibilities and lines of research of each of the lecturers assigned to each group:
http://blogs.ua.es/proyectosarquitectonicos/

Before registering for the course, students must study the topics proposed by each group on this blog in order to rigorously choose the group where they want to take the subject.

More information about the subject, each unit's profiles and updates here:

http://blogs.ua.es/proyectosarquitectonicos/

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2024-25

General Competences (CG)

  • CG.1 : Conèixer la història i les teories de l'arquitectura, així com les arts, tecnologies i ciències humanes relacionades amb aquesta.
  • CG.2 : Conèixer el paper de les belles arts com a factor que pot influir en la qualitat de la concepció arquitectònica.
  • CG.3 : Conèixer l'urbanisme i les tècniques aplicades en el procés de planificació.
  • CG.4 : Comprendre els problemes de la concepció estructural, de construcció i d'enginyeria vinculats als projectes d'edificis, a més de les tècniques de resolució d'aquests.
  • CG.5 : Conèixer els problemes físics, les diverses tecnologies i la funció dels edificis, per tal de dotar-los de condicions internes de comoditat i protecció dels factors climàtics.
  • CG.6 : Conèixer les indústries, organitzacions, normatives i procediments per a plasmar els projectes en edificis i integrar els plànols en la planificació.
  • CG.7 : Comprendre les relacions entre les persones i els edificis i entre aquests i l'entorn, a més de la necessitat de relacionar els edificis i els espais situats entre aquests en funció de les necessitats i de l'escala humanes.

 

Skills/Skills

  • CB 1 : Que els estudiants hagen demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
  • CB 2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseïsquen les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi.
  • CB 3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
  • CB 4 : Que els estudiants puguen transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat o no especialitzat.
  • CB 5 : Que els estudiants hagen desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.

 

Inherent transversal competences:>>Cognitive Instrumental

  • CT.13 : Habilitat per a l'estètica i la forma. Capacitat de posicionar-se críticament davant la bellesa.

 

UA Basic Transversal Competences

  • CT.1 : Capacitat d'ús d'una segona llengua. Capacitat d'utilitzar l'anglés amb fluïdesa per a accedir a la informació tècnica, respondre a les necessitats de la societat i poder ser autosuficient en la preparació de la pròpia vida professional.

 

Inherent transversal competences:>>Methodological Instrumental

  • CT.17 : Habilitat per a resoldre problemes. Capacitat per a orientar la informació i els instruments d'acció cap a la resolució de conflictes prèviament diagnosticats.

 

Inherent transversal Competences:>>Social Interpersonal

  • CT.28 : Habilitat per a dissenyar i gestionar propostes que incorporen responsabilitat social i mediambiental. Capacitat per a entendre el compromís amb l'entorn social i físic que impliquen els processos de transformació d'aquest.
  • CT.29 : Habilitat per a les relacions interpersonals i la comunicació. Capacitat per a gestionar processos que impliquen negociació d'idees en diferents fòrums.

 

Inherent transversal Competences:>>Achievement System

  • CT.33 : Motivació per la superació d'obstacles. Capacitat per a no deixar-se intimidar pels obstacles i saber superar-los sense patir pèrdues personals importants. Capacitat per a optimitzar les nostres energies i orientar-les cap a metes possibles i autoregeneradores.

 

Specific Competences:>>Project Block

  • CE.34T : Aptitud per a suprimir barreres arquitectòniques.
  • CE.35T : Aptitud per a resoldre el condicionament ambiental passiu, incloent-hi l'aïllament tèrmic i acústic, el control climàtic, el rendiment energètic i la il·luminació natural.
  • CE.37T : Capacitat per a concebre, practicar i desenvolupar projectes bàsics i d'execució, croquis i avantprojectes.
  • CE.39T : Capacitat per a concebre, practicar i desenvolupar la direcció d'obres.
  • CE.40T : Capacitat per a elaborar programes funcionals d'edificis i espais urbans.
  • CE.41T : Capacitat per a intervenir en el patrimoni construït, a més de conservar-lo, restaurar-lo i rehabilitar-lo.
  • CE.42T : Capacitat per a exercir la crítica arquitectònica.
  • CE.43T : Capacitat per a realitzar projectes de seguretat, evacuació i protecció en immobles.
  • CE.48 : Coneixement adequat de les teories generals de la forma, la composició i els tipus arquitectònics.
  • CE.50 : Coneixement adequat dels mètodes d'estudi dels processos de simbolització, les funcions pràctiques i l'ergonomia.
  • CE.51 : Coneixement adequat dels mètodes d'estudi de les necessitats socials, la qualitat de vida, l'habitabilitat i els programes bàsics d'habitatge.
  • CE.52 : Coneixement adequat de l'ecologia, la sostenibilitat i els principis de conservació de recursos energètics i mediambientals.
  • CE.53 : Coneixement adequat de les tradicions arquitectòniques, urbanístiques i paisatgístiques de la cultura occidental, a més dels seus fonaments tècnics, climàtics, econòmics, socials i ideològics.
  • CE.54 : Coneixement adequat de l'estètica, la teoria i la història de les belles arts i les arts aplicades.
  • CE.55 : Coneixement adequat de la relació entre els patrons culturals i les responsabilitats socials de l'arquitecte.
  • CE.56 : Coneixement adequat de les bases de l'arquitectura vernacla.
  • CE.57 : Coneixement adequat de la sociologia, la teoria, l'economia i la història urbanes.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2024-25

Throughout the course, students must, in multiple approaches, LEARN TO:

1/ Mobilise affection and interpersonal resources for the benefit of the group as a whole, the progress of the work and my own training as an architectx.

2/ Participate in the different collective activities proposed by the Department that innovate design tools.

3/ To articulate the learning objectives proposed by previous architectural design courses in the contents of the current course.

4/ To consolidate a field of interests that anticipate the research structure of the personal portfolio.

5/ To interpret the ethical and political dimension of the architectural project and to articulate it in the architectural processes themselves.

6/ Approach the architectural project from its ecosystemic dimension, attentive to the diversity of its interactions, the multiscale nature of its effects, and the multiplicity of the agents involved in its production processes.

7/ To seek, filter and select information useful for the project and relevant to a global agenda, and to translate it into recognisable design decisions.

8/ To coherently undertake architectural design methodologies as a process of heterogeneous assemblages (technologies, materials, systems, energies, cultures, policies, etc.).

9/ To use the architectural project as a risky laboratory from which to produce innovations, dissidences and divergences with respect to canonical knowledge.

10/ To assemble technologies, infrastructural networks, energies, construction systems and all kinds of materialities in trials, prototypes and successive project developments.

 

 

 

General

Code: 35537
Lecturer responsible:
GISBERT ALEMANY, ESTER
Credits ECTS: 12,00
Theoretical credits: 0,00
Practical credits: 4,80
Distance-base hours: 7,20

Departments involved

  • Dept: GRAPHIC EXPRESSION, COMPOSITION AND PROJECTS
    Area: ARCHITECTURAL PROJECTS
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 4,8
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught