Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2024-25

Basic Constructive Systems develops the constructive knowledge already taught at the subjects ICT (Introduction to the Technology) and MCT (Constructive Materials for the Building Systems). The students will be able to manage the knowledge and the abilities needed for solving more difficult constructive solutions. These knowledge and abilities will be widened at the subject Advanced Constructive Systems and Singular Constructive System for completing the overall contents about construction in the study plan of Architecture.

The Basic Constructive Systems suppose a level more in the knowledge of the Technology Introduction that is imparted in First Course with the purpose of acquiring and continued form, in the different courses, the necessary skills to incorporate the constructive systems, in this case, in a basic way, in the Construction of the Architectural Project. 

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2024-25

General Competences (CG)

  • CG.4 : Comprendre els problemes de la concepció estructural, de construcció i d'enginyeria vinculats als projectes d'edificis, a més de les tècniques de resolució d'aquests.
  • CG.5 : Conèixer els problemes físics, les diverses tecnologies i la funció dels edificis, per tal de dotar-los de condicions internes de comoditat i protecció dels factors climàtics.
  • CG.6 : Conèixer les indústries, organitzacions, normatives i procediments per a plasmar els projectes en edificis i integrar els plànols en la planificació.
  • CG.7 : Comprendre les relacions entre les persones i els edificis i entre aquests i l'entorn, a més de la necessitat de relacionar els edificis i els espais situats entre aquests en funció de les necessitats i de l'escala humanes.

 

Skills/Skills

  • CB 1 : Que els estudiants hagen demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
  • CB 2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseïsquen les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi.
  • CB 3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
  • CB 4 : Que els estudiants puguen transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat o no especialitzat.
  • CB 5 : Que els estudiants hagen desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.

 

Inherent transversal competences:>>Cognitive Instrumental

  • CT.10 : Habilitat per a l'anàlisi i la síntesi. Habilitat per a separar les parts d'un procés d'indagació i habilitat per a recompondre el tot a partir d'unes parts.
  • CT.11 : Habilitat per a aplicar els coneixements a la pràctica. Habilitat de tecnificar, en processos aplicables a la realitat, qualsevol tipus de discurs conceptual.

 

UA Basic Transversal Competences

  • CT.4 : Capacitat de treball en grup. Capacitat d'èxit en treballs col·lectius i de grup, repartint treball i assumint rols.
  • CT.7 : Capacitat d'adaptar-se a nous models tecnològics professionals. Capacitat d'assimilar i adaptar-se a l'evolució contínua de la tecnologia en l'àmbit de desenvolupament professional.

 

Inherent transversal competences:>>Methodological Instrumental

  • CT.18 : Habilitat per a prendre decisions. Capacitat per a entendre la complexitat dels contextos en què produïm transformacions i prendre-hi decisions creatives de manera responsable.
  • CT.20 : Habilitat per a integrar els diversos sabers i disciplines. Capacitat d'entendre la dimensió múltiple dels problemes en què s'intervé i habilitat per a seleccionar i incorporar els arguments més eficaços.

 

Inherent transversal Competences:>>Social Interpersonal

  • CT.28 : Habilitat per a dissenyar i gestionar propostes que incorporen responsabilitat social i mediambiental. Capacitat per a entendre el compromís amb l'entorn social i físic que impliquen els processos de transformació d'aquest.

 

Specific Competences:>>Technical Block

  • CE.12T : Aptitud per a concebre, calcular, dissenyar, integrar en edificis i conjunts urbans i executar solucions de fonamentació.
  • CE.13 : Aptitud per a aplicar les normes tècniques i constructives.
  • CE.15 : Aptitud per a conservar l'obra acabada.
  • CE.17T : Capacitat per a concebre, calcular, dissenyar, integrar en edificis i conjunts urbans i executar estructures d'edificació.
  • CE.18T : Capacitat per a concebre, calcular, dissenyar, integrar en edificis i conjunts urbans i executar sistemes de divisió interior, fusteria, escales i altra obra acabada.
  • CE.19T : Capacitat per a concebre, calcular, dissenyar, integrar en edificis i conjunts urbans i executar sistemes de tancament, coberta i altra obra gruixuda.
  • CE.21 : Capacitat per a conservar l'obra gruixuda.
  • CE.25 : Coneixement adequat dels sistemes constructius convencionals i la seua patologia.

 

Specific Competences:>>Project Block

  • CE.35T : Aptitud per a resoldre el condicionament ambiental passiu, incloent-hi l'aïllament tèrmic i acústic, el control climàtic, el rendiment energètic i la il·luminació natural.
  • CE.38T : Capacitat per a concebre, practicar i desenvolupar projectes urbans.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2024-25

The objectives of the  Basic Constructive Systems in the Degree of Fundamentals of Architecture are the DESIGN and DEFINITION of constructive solutions including the CALCULATION, CONCEPTION, INTEGRATION, PRACTICE AND DEVELOPMENT OF THE EXECUTION PROJECT in everything related to the Basic Constructive Systems with the purpose of mastering those technological aspects of construction (which will be completed with the other subjects of the Construction Area) to materialize the idea of the Architectural Project.

- The student must identify the constructive invariants needed for developing constructive solutions with a basic complexity level and connecting the knowledge of the different techniques, industries and systems with the definition of the constructive solution that develops the process.
- Identify the common singular sections for the different constructive techniques considered from the basic construction. The student must acquire the constructive knowledge proposed by the subject incorporating the human scale, and be able to master the dimensions, proportions, idea ... of the constructive element designed and its influence on the space definition.
- Develop constructive solutions by using the current building regulations.
- Definition and use of the different constructive materials with their advantages and disadvantages with a basic complexity level. The student has to detect and solve errors in basic constructive proposals, in such a way that the student acquires a criterion and knowledge in the diagnosis and therapeutics of possible damages in the constructive systems and that should be implemented with advanced and singular systems.
- Define and show constructive solutions with enough graphical level. That it develops the necessary skill to interpret and graphically communicate the constructive proposals, in addition to relating them to each other and to the general idea of ¿¿the architectural project, as an indispensable tool for its development.
- The student is able to use the technical vocabulary related to architectural construction and transmit appropriately to the other agents involved in the construction process.

 

 

General

Code: 35526
Lecturer responsible:
SAURA GOMEZ, PASCUAL
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 0,00
Practical credits: 2,40
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: ARCHITECTURAL CONSTRUCTIONS
    Area: ARCHITECTURAL CONSTRUCTIONS
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 2,4
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught