Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2024-25

Las relaciones públicas son distintas acciones estratégicas desarrolladas por una empresa, marca u organización, para establecer vínculos y relaciones con sus stakeholders. Cualquier plan de relaciones públicas incluye una serie de objetivos dirigidos a cada uno de los públicos de interés de la entidad y, para la consecución de estos objetivos, es fundamental conocer las distintas estrategias de relaciones públicas que pueden lograros. A lo largo de esta asignatura se estudiarán técnicas de relaciones públicas actuales para conseguir crear un estado de entendimiento mutuo entre la organización y sus distintos públicos, proyectar la imagen pública de la organización y, en definitiva, mejorar su reputación.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2024-25

UA Basic Transversal Competences

  • CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
  • CGUA3 : Ser capaç d'expressar-se correctament en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana (llengua catalana o llengua castellana) en l'àmbit de la seua disciplina.

 

General Competences:>>Instrumental

  • CG6 : Comunicació oral i escrita en la llengua nadiua.
  • CG7 : Destreses per a la investigació.
  • CG9 : Presa de decisions.

 

General Competences:>>Interpersonal

  • CG10 : Habilitat per a treballar en un equip interdisciplinari.
  • CG11 : Destreses en relacions interpersonals.
  • CG14 : Habilitats crítiques i autocrítiques.

 

General Competences:>>Systematic

  • CG15 : Capacitat d'aprendre.
  • CG16 : Capacitat d'adaptar-se a noves situacions.

 

Specific Competences:>>Knowledge (theoretical)

  • CES19 : Coneixement del disseny i desenvolupament de les estratègies de comunicació persuasiva.
  • CES33 : Estudi de les possibilitats i recursos de les tecnologies per a la comunicació audiovisual i coneixements bàsics sobre els sistemes tècnics utilitzats per a processar, elaborar i executar la comunicació, especialment la publicitària i la de les relacions públiques.
  • CES4 : Coneixement teoricopràctic de la publicitat i les relacions públiques, els seus processos, estructures organitzatives i evolució diacrònica.
  • CES5 : Estudi i anàlisi de la naturalesa i interrelacions entre els subjectes de la comunicació persuasiva (comercial i institucional): empreses, institucions, agències de publicitat i de relacions públiques, mitjans, suports i públics.

 

Specific Competences:>>Professional (practical)

  • CE15 : Destreses per a reconèixer i utilitzar la terminologia professional bàsica.
  • CE17 : Habilitat per a adaptar-se als objectius organitzacionals.
  • CE18 : Capacitat de gestionar la comunicació interna de l'empresa.
  • CE19 : Destreses per a identificar, classificar i comunicar-se eficaçment amb públics diferents.
  • CE2 : Capacitat i habilitat per a dissenyar programes de comunicació en funció dels diferents mitjans de comunicació i informació social i interpersonal.
  • CE20 : Capacitat i habilitat per a crear, aplicar i auditar el pla de comunicació.
  • CE27 : Habilitat per a gestionar el temps, amb capacitat per a l'organització i temporalització de les tasques.
  • CE28 : Capacitat d'anàlisi, de síntesi i de judici crític que ajude a la conceptualització dels missatges publicitaris i de les relacions públiques.
  • CE33 : Destresa per a establir una relació de confiança, entesa, credibilitat i eficàcia comunicativa amb l'anunciant.
  • CE34 : Capacitat de programació d'accions concretes de comunicació, especialment publicitàries i de les relacions públiques, així com el mesurament dels resultats.
  • CE40 : Capacitat per a comunicar-se amb fluïdesa i riquesa en el context professional (oralment i per escrit).
  • CE44 : Destreses, habilitats i tècniques per a la direcció de persones per al treball en equip i per a l'assumpció de lideratge en l'àmbit de la comunicació comercial i no comercial.
  • CE46 : Capacitat per a interactuar amb els diferents públics i la societat aplicant el coneixement sincrònic i diacrònic de l'entorn econòmic, social, cultural i demogràfic.
  • CE49 : Domini dels recursos i habilitats per a dissenyar campanyes i accions de comunicació tant comercials com no comercials.
  • CE5 : Capacitat per a usar les eines de comunicació en mitjans convencionals i no convencionals.
  • CE60 : Habilitats per a planificar i executar investigacions sobre comunicació, publicitat i relacions públiques.
  • CE8 : Habilitat en l'anàlisi crítica dels diversos factors que conformen la relació entre les diferents empreses de comunicació, especialment de la publicitària i de les relacions públiques, i els seus anunciants i/o públics.
  • CE9 : Capacitat per a aprehendre les principals variables que configuren el rol de les audiències i públics.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2024-25

No data

 

 

General

Code: 22550
Lecturer responsible:
BENAVENT VAZQUEZ, CAROLINA
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 1,50
Practical credits: 0,90
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: COMMUNICATION AND SOCIAL PSYCHOLOGY
    Area: AUDIOVISUAL COMMUNICATION AND ADVERTISING
    Theoretical credits: 1,5
    Practical credits: 0,9
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught