Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2024-25

Se trata de una asignatura de cuarto curso que persigue el desarrollo de competencias suficientes para que los/las estudiantes puedan iniciarse, una vez superada, en una formación más especializada. Las figuras profesionales asociadas a esta asignatura conforman uno de los cuatro perfiles definidos para el Grado de Publicidad y Relaciones Públicas en el Libro Blanco de los Títulos de Grado en Comunicación. El informe definitivo fue aprobado por sus participantes a finales del año 2004. En este documento quedan agrupados los/las investigadores/as, planificadores/as y compradores de medios. Según la última versión, disponible en la web de la ANECA, estos profesionales:

“(...) planifican la idoneidad y características de los soportes para la difusión de las campañas de comunicación, así como el control y seguimiento de la audiencia de dichos medios y su eficacia, de acuerdo con los objetivos de comunicación definidos, con el fin de llegar a un público objetivo a través de los medios convencionales y no convencionales, mediante la adquisición y creación de espacios y soportes en las mejores condiciones posibles.” (ANECA, 2005, pp. 33-34).

Aunque los perfiles fueron propuestos en el año 2004, se puede decir que la estrategia de medios y, en general, la función de medios, es actualmente aún más relevante por el desarrollo de las nuevas tecnologías.

Según el listado de asignaturas del plan de estudios, "Investigación y Planificación de Medios" se sitúa próxima a otras asignaturas de investigación impartidas en el Grado. También se relaciona con otras tales como “Estrategia de la Publicidad y de la Relaciones Públicas“ y “Nuevas formas publicitarias”, si se destaca el componente estratégico y la función del planificador.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2024-25

UA Basic Transversal Competences

  • CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
  • CGUA3 : Ser capaç d'expressar-se correctament en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana (llengua catalana o llengua castellana) en l'àmbit de la seua disciplina.

 

General Competences:>>Instrumental

  • CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CG2 : Capacitat de posar en pràctica coneixements.
  • CG3 : Coneixement bàsic del camp d'estudi.
  • CG4 : Coneixement bàsic de la professió.
  • CG7 : Destreses per a la investigació.
  • CG8 : Destreses informàtiques bàsiques.
  • CG9 : Presa de decisions.

 

General Competences:>>Interpersonal

  • CG11 : Destreses en relacions interpersonals.

 

General Competences:>>Systematic

  • CG15 : Capacitat d'aprendre.

 

Specific Competences:>>Knowledge (theoretical)

  • CES14 : Anàlisi i selecció de mitjans i suports.
  • CES15 : Coneixement de les tècniques de planificació.
  • CES16 : Estudi de les tècniques de compra i negociació d'espais.
  • CES17 : Anàlisi i investigació d'audiències i avaluació de l'eficàcia de la planificació.
  • CES37 : Estudi dels fonaments de documentació per al professional de la comunicació publicitària i de les relacions públiques.
  • CES5 : Estudi i anàlisi de la naturalesa i interrelacions entre els subjectes de la comunicació persuasiva (comercial i institucional): empreses, institucions, agències de publicitat i de relacions públiques, mitjans, suports i públics.

 

Specific Competences:>>Professional (practical)

  • CE14 : Capacitat i habilitat per a exercir com a professionals de la comunicació, especialment publicitària i de les relacions públiques, a partir dels requeriments fixats com a coneixements i competències pròpies de cada perfil.
  • CE15 : Destreses per a reconèixer i utilitzar la terminologia professional bàsica.
  • CE22 : Capacitat i habilitat per a exercir les funcions que desenvolupen el departament i la central de mitjans.
  • CE23 : Destreses en la negociació i gestions administratives en la compra de mitjans i suports convencionals i no convencionals.
  • CE24 : Habilitat per a utilitzar les tècniques i els instruments adequats per a l'elaboració de l'estratègia de mitjans.
  • CE25 : Capacitat per a utilitzar les eines de mesurament per a la interpretació i previsió de l'eficàcia del pla de mitjans.
  • CE26 : Capacitat per a la presa de decisions estratègiques.
  • CE27 : Habilitat per a gestionar el temps, amb capacitat per a l'organització i temporalització de les tasques.
  • CE29 : Capacitat per a l'anàlisi objectiva de la realitat i extracció de consideracions vàlides.
  • CE37 : Habilitats per a la innovació i desenvolupament de nous mitjans i suports.
  • CE50 : Capacitat per a comprendre i utilitzar les eines tecnològiques del sector, tant pel que fa a equips com a aplicacions informàtiques i audiovisuals.
  • CE9 : Capacitat per a aprehendre les principals variables que configuren el rol de les audiències i públics.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2024-25

No data

 

 

General

Code: 22530
Lecturer responsible:
PAPI GALVEZ, NATALIA
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 0,90
Practical credits: 1,50
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: COMMUNICATION AND SOCIAL PSYCHOLOGY
    Area: AUDIOVISUAL COMMUNICATION AND ADVERTISING
    Theoretical credits: 0,9
    Practical credits: 1,5
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught