Competències i objectius

Informació provisional. Pendent d'aprovació per la Junta de Centre.

 

Context de l'assignatura per al curs 2024-25

 Esta assignatura s'orienta al coneixement de les diferents regions del món, de les seues relacions internes i dels processos que ajuden a entendre la seua complexitat actual. Pretén oferir a l'alumnat una formació bàsica en aspectes essencials en Geografia Regional, que els ajude en la comprensió dels diversos elements que definixen estos espais i de les relacions amb altres conjunts regionals

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25

GRAU EN GEOGRAFIA I ORDENACIÓ DEL TERRITORI

 

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CG10 : Compromís ètic amb la sostenibilitat, el respecte als drets fonamentals, la igualtat entre homes i dones, els valors democràtics, la multiculturalitat, la pau.
  • CG3 : Capacitat per a gestionar adequadament la informació, especialment, amb l'ús de la TIC.
  • CG4 : Capacitat per a fer treballs de manera individual o en equip segons el context i la situació.
  • CG5 : Capacitat d'aprenentatge autònom i d'adaptació a noves situacions.
  • CG6 : Capacitat d'aplicar els coneixements a la pràctica.
  • CG8 : Actitud sistèmica de cura i precisió en el treball.

 

Competències específiques (CE)

  • CE2 : Capacitat per a comprendre i usar adequadament els conceptes, la metodologia i les tècniques de la geografia i l'ordenació del territori.
  • CE3 : Capacitat per a comprendre i utilitzar adequadament els conceptes d'altres disciplines, especialment de la història, l'economia, el dret i la urbanística.
  • CE4 : Capacitat per a combinar les dimensions temporal i espacial en l'anàlisi i la interpretació del territori.
  • CE5 : Capacitat per a llegir i interpretar adequadament la informació territorial continguda en quadres estadístics, gràfics, mapes, plànols, imatges de satèl·lit.
  • CE6 : Capacitat per a transformar i sintetitzar la informació territorial en taules estadístiques, gràfics, mapes o plànols.
  • CE7 : Capacitat per a determinar i interpretar els elements del territori que es considere segons l'escala d'anàlisi.
  • CE8 : Capacitat per a analitzar el territori com un sistema complex, interrelacionat i interdependent.
  • CE9 : Capacitat per a exposar i transmetre coneixements relacionats amb l'anàlisi del territori de manera ordenada, senzilla i clara, adequada al context.

 

GRAU EN HISTÒRIA

 

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Raonament crític.
  • CG2 : Capacitat d'anàlisi i de síntesi.
  • CG4 : Motivació per la qualitat.
  • CG8 : Compromís ètic amb el patrimoni cultural, natural, històric, artístic, arqueològic i etnogràfic.
  • CG9 : Compromís social amb la pluralitat i diversitat de realitats de la societat actual, des del respecte als drets fonamentals i a la igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats, la no-discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i els valors d'una cultura de pau i democràcia.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Identificar, analitzar i explicar la història des dels àmbits local, nacional, europeu i universal, entesa com un procés complex i dinàmic.
  • CE10 : Capacitat d'utilitzar els recursos, les tècniques informàtiques i d'Internet amb la finalitat d'actualitzar els coneixements en els nous instruments de difusió de la informació.
  • CE5 : Adquirir els mètodes, tècniques i instruments emprats en les ciències històriques.

 

GRAU EN HUMANITATS

 

Competències generals del títol (CG)

  • CG10 : Reconeixement de la diversitat cultural i de la igualtat d'oportunitats.
  • CG2 : Competències informàtiques i informacionals.
  • CG4 : Raonament crític.
  • CG5 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Conèixer el comportament humà en societat mitjançant mètodes i tècniques d'anàlisis específiques i d'aquesta manera desenvolupar un compromís ètic amb la igualtat de gènere i una especial capacitat per a les relacions interpersonals.
  • CE4 : Comprendre la realitat territorial, socioeconòmica, política i cultural contemporània, internacional i nacional, per a interpretar i transmetre críticament la configuració del món actual, amb particular atenció al procés d'integració europea, així com a la configuració de l'estat espanyol i la seua projecció en el món.
  • CE8 : Adquirir habilitats per a elaborar i exposar continguts relacionats amb les ciències humanes i socials orientats a la seua divulgació i a la formació de l'alumnat d'ensenyament secundari, mitjançant la destresa personal i de les TIC.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Introduir els alumnes en el coneixement dels grans conjunts regionals.
  • Distingir les diverses maneres de divisió del món en àrees homogènies (regions), en virtut de criteris de classificació.
  • Comprendre el sentit de les divisions regionals del món, a partir de l'explicació d'un conjunt de regions agrupades segons diferents criteris de classificació.
  • Identificar els principals trets de les estructures físic-ecològica i soci-econòmica que caracteritzen i defineixen a cadascuna d'aquestes unitats territorials.
  • Reconèixer les principals dinàmiques (passades i presents) que caracteritzen  aquests conjunts territorials.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25

Objectius formatius generals: 1.- Introduir els alumnes en el coneixement dels grans conjunts regionals. 2.- Distingir les diverses maneres de divisió del món en àrees homogènies (regions), en virtut de criteris de classificació de les mateixes. Comprendre el sentit de les divisions regionals del món, a partir de l'explicació d'un conjunt de regions agrupades segons diferents criteris de classificació. 3.-Identificar els principals trets de les estructures fisicoecològica i socioeconòmica que caracteritzen i definixen a cada una d'estes unitats territorials. 4.-Reconéixer les principals dinàmiques (passades i presents) que caracteritzen a estos conjunts territorials. 6.- Utilitzar amb precisió el llenguatge geogràfic. 7. Definir correctament conceptes referits a les diferents unitats regionals i als criteris de regionalització,

 

 

 

Dades generals

Codi: 33003
Professor/a responsable:
HERNANDEZ HERNANDEZ, MARIA
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,60
Crèdits pràctics: 0,80
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: ANÀLISI GEOGRÀFICA REGIONAL I GEOGRAFIA FÍSICA
    Àrea: ANÀLISI GEOGRÀFICA REGIONAL
    Crèdits teòrics: 1,6
    Crèdits pràctics: 0,8
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix