Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2024-25

La HEE es una asignatura formativa que, además de los contenidos que le son específicos, aporta al futuro economista una dimensión esencial al facilitarle una consideración dinámica de los fenómenos económicos, permitiendo interrelacionar las variables económicas con otras dimensiones de la realidad. La historia económica es la única materia que dota al alumno de Economía de una perspectiva temporal, introduciendo el análisis a largo plazo, lo que permite a los estudiantes percibir los cambios y los distintos ritmos presentes en los procesos económicos.

La asignatura HEE dota a los estudiantes de los instrumentos necesarios para comprender e interpretar la realidad económica española. Los conocimientos, habilidades y actitudes adquiridos por los estudiantes facilitan la comprensión y ponen a prueba los logrados en otras materias del plan de estudios (Economía Española, Política Económica, Macroeconomía, Microeconomía); además, la asignatura facilita la utilización de recursos y fuentes para aplicar las técnicas estadísticas.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2024-25

DEGREE IN GEOGRAPHY AND TERRITORY ORGANIZATION

 

General Competences (CG)

  • CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CG10 : Compromís ètic amb la sostenibilitat, el respecte als drets fonamentals, la igualtat entre homes i dones, els valors democràtics, la multiculturalitat, la pau.
  • CG2 : Capacitat d'organització i planificació.
  • CG3 : Capacitat per a gestionar adequadament la informació, especialment, amb l'ús de la TIC.
  • CG4 : Capacitat per a fer treballs de manera individual o en equip segons el context i la situació.
  • CG5 : Capacitat d'aprenentatge autònom i d'adaptació a noves situacions.
  • CG6 : Capacitat d'aplicar els coneixements a la pràctica.
  • CG7 : Capacitat de comunicar-se oralment o per escrit de manera clara i adequada al context.

 

Specific Competences (CE)

  • CE10 : Capacitat per a fer propostes d'ordenació territorial i de localització de serveis i activitats des d'una perspectiva de desenvolupament sostenible.
  • CE2 : Capacitat per a comprendre i usar adequadament els conceptes, la metodologia i les tècniques de la geografia i l'ordenació del territori.
  • CE3 : Capacitat per a comprendre i utilitzar adequadament els conceptes d'altres disciplines, especialment de la història, l'economia, el dret i la urbanística.
  • CE4 : Capacitat per a combinar les dimensions temporal i espacial en l'anàlisi i la interpretació del territori.
  • CE9 : Capacitat per a exposar i transmetre coneixements relacionats amb l'anàlisi del territori de manera ordenada, senzilla i clara, adequada al context.

 

DEGREE IN ECONOMICS

 

General Competences (CG)

  • CG1 : Capacitat per a la recerca i anàlisi d'informació.
  • CG3 : Capacitat d'aprenentatge autònom.
  • CG6 : Derivar de les dades informació rellevant impossible de reconèixer per no professionals.
  • CG8 : Analitzar els problemes amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
  • CG9 : Capacitat de síntesi.

 

General Competences acquired at University of Alicante (CGUA)

  • CGUA3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.

 

Specific Competences (CE)

  • CE1 : Contribuir a la bona gestió de l'assignació de recursos tant en l'àmbit privat com en el públic.
  • CE10 : Tenir la capacitat per a aplicar el coneixement i les aptituds adquirides en la solució de problemes econòmics teòrics i aplicats.
  • CE12 : Ser capaç d'utilitzar les eines adequades per a analitzar, diagnosticar i solucionar qüestions i problemes de caràcter econòmic.
  • CE2 : Identificar i anticipar problemes econòmics rellevants en relació amb l'assignació de recursos en general, tant en l'àmbit privat com en el públic.
  • CE3 : Aportar racionalitat a l'anàlisi i a la descripció de qualsevol aspecte de la realitat econòmica.
  • CE4 : Avaluar conseqüències de diferents alternatives d'acció i seleccionar les millors atenent els objectius.
  • CE8 : Identificar les fonts d'informació econòmica rellevant i el seu contingut.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

  • To apply the knowledge acquired to an analysis of Spain’s economic problems during the 19th and 20th centuries.
  • To develop the ability to extract relevant information from the data in order to analyse economic phenomena.
  • To apply rational criteria to an analysis and description of all aspects of the Spanish economy.
  • To analyse and evaluate the consequences different courses of action have had on Spain’s economic development.
  • To understand and analyse specific events in the Spanish economy in relation to international developments.
  • To understand and analyse the development of different sectors of the Spanish economy.
  • To identify the sources and content of relevant historical-economic information
  • To understand the origin, development and operation of economic institutions.
  • To apply historical-economic knowledge and the skills acquired to the solution of economic problems.
  • To understand the complexity and regional diversity of economic phenomena.
  • To understand how the economy operates at an aggregate level and how it is affected by economic policies and institutions.
  • To understand the factors determining economic growth and regional inequalities.
  • To understand the possible causes of economic cycles and the effects of economic policy.
  • To understand the historical development of Spain’s European and international economic environment, productive sectors and the operation of economic institutions.
  • To understand the origin of the economic problems which have affected Spain.
  • To understand the interaction of economic and non-economic factors throughout history and how the different trends of modern economic thoughts evolved.

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2024-25

No data

 

 

General

Code: 35019
Lecturer responsible:
DIAZ MORLAN, PABLO
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 1,50
Practical credits: 0,90
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: APPLIED ECONOMIC ANALYSIS
    Area: HISTORY AND ECONOMIC INSTITUTIONS
    Theoretical credits: 1,5
    Practical credits: 0,9
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught