Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2023-24
Se trabaja en base a que las técnicas de representación son un instrumento relevante para explorar y transmitir conocimiento; y a que los modos de expresarse tiene que ver con un posicionamiento socio-cultural del estudiante.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2023-24
Competències generals del títol (CG)
- CG.1 : Conèixer la història i les teories de l'arquitectura, així com les arts, tecnologies i ciències humanes relacionades amb aquesta.
 - CG.2 : Conèixer el paper de les belles arts com a factor que pot influir en la qualitat de la concepció arquitectònica.
 
Habilitats/Destreses
- CB 3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
 - CB 4 : Que els estudiants puguen transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat o no especialitzat.
 - CB 5 : Que els estudiants hagen desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
 
Competències transversals pròpies:>>instrumentals cognitives
- CT.14 : Habilitat per a l'elaboració del pensament abstracte. Habilitat per a construir conceptes genèrics a partir d'un coneixement empíric.
 - CT.15 : Habilitat per a la imaginació, la fantasia i la creativitat. Habilitat per a traduir situacions imaginatives o creatives a diagrames o mapes amb els quals interactuar. Capacitat per a entendre la lògica, els recursos i les possibilitats de la fantasia.
 - CT.16 : Habilitat per a manejar informació complexa. Capacitat per a operar en entorns complexos i a partir de situacions d'incertesa.
 
Competències transversals bàsiques de la UA
- CT.2 : Capacitat d'expressió. Capacitat d'exposició oral i escrita.
 - CT.3 : Capacitat de programar i fixar terminis. Capacitat de planificar treballs i comprometre's en el compliment d'objectius i terminis.
 - CT.4 : Capacitat de treball en grup. Capacitat d'èxit en treballs col·lectius i de grup, repartint treball i assumint rols.
 - CT.5 : Capacitat de fer front a situacions reals en arquitectura. Capacitat d'afrontar, projectar i resoldre problemes reals demanats per la societat en l'àmbit de l'arquitectura.
 - CT.6 : Capacitat d'adaptar-se a nous conceptes i mètodes. Capacitat d'aprendre i aplicar, autònomament i interdisciplinària, nous conceptes i mètodes.
 
Competències transversals pròpies:>>instrumentals metodològiques
- CT.19 : Habilitat per a localitzar i fixar objectius. Habilitat per a escollir procediments d'anàlisi, detectar singularitats i identificar situacions crítiques.
 
Competències transversals pròpies:>>instrumentals lingüístiques
- CT.24 : Habilitat per a elaborar i expressar idees i discursos propis. Habilitat per a generar registres que caracteritzen un llenguatge propi i diferenciat, fins i tot reciclant les maneres ja conegudes i fixant-ne noves.
 
Competències transversals pròpies:>>interpersonals individuals
- CT.26 : Habilitat per a emprendre estratègies i processos d'aprenentatge autònoms. Capacitat de generar processos d'autoaprenentatge que, de manera autònoma, complementen l'aprenentatge reglat.
 
Competències específiques:>>bloc propedèutic
- CE.1T : Aptitud per a aplicar els procediments gràfics a la representació d'espais i objectes.
 - CE.2T : Aptitud per a concebre i representar els atributs visuals dels objectes i dominar la proporció i les tècniques del dibuix, incloses les informàtiques.
 - CE.6 : Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i l'urbanisme de les tècniques d'alçament gràfic en totes les fases, des del dibuix d'anotacions fins a la restitució científica.
 
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Sense dades
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24
El objetivo instrumental de la asignatura Dibujo 2 es adquirir destrezas en la elaboración gráfica para el conocimiento y la comunicación de la arquitectura, usando técnicas digitales en los que se aplican criterios de codificación y elaboración adquiridos en Dibujo 1 y Geometría.
El objetivo transversal de esta asignatura consiste en colaborar en la formación cultural que los estudiantes adquieren en el segundo semestre del 1er curso, referida al modo de seleccionar, testear o desarrollar un procedimiento gráfico para resolver una propuesta o explicar un proceso dentro de los que se inician en asignaturas que cursan en paralelo.
Dades generals
        Codi:
        35508
        
        Professor/a responsable:
            Carrasco Hortal, José
        
        
            
                Crèdits ECTS:
6,00                
            
            
                Crèdits teòrics:
0,00                
                Crèdits pràctics:
2,40                
                Càrrega no presencial:
3,60            
        
    
Departaments amb docència
- 
                        Dep.:
Expressió Gràfica, Composició i Projectes                        
Àrea: EXPRESSIO GRAFICA ARQUITECTONICA
Crèdits teòrics: 0
Crèdits pràctics: 2,4
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta. 
Estudis en què s'imparteix
- 
                                    
                                        GRAU EN FONAMENTS DE L'ARQUITECTURA
                                    
                                    
Tipus d'assignatura: BÀSICA (Curs: 1)
 

