Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2023-24

Planning Public Relations is a compulsory subject pursued, from the theoretical content - practical design and establishment of the public relations program in public and private organizations, to study the phases of the process and the development of strategies to implement persuasive communication policies.

This course is part of the subject called "structures, techniques and organization of advertising communication and public relations," which includes 48 ECTS credits, with the object of study as other compulsory subjects, Strategy Advertising and Public Relations, Systems and processes of Advertising and public Relations and as electives, public Relations Techniques, Structure of advertising and public relations, account address, protocol and events at institutions and companies and political communication and social interest.

This is a compulsory subject, which is intrinsically linked with two other subjects in the curriculum of the degree, "Theory of PR" compulsory and taught in the first year of degree character, and "Techniques of PR "optional and taught in fourth grade. The three subjects are covered in Module 2 entitled: disciplinary knowledge of the marketing communication and public relations. The first subject (Theory PR) is within Matter 3, "Theory and History of loa Advertising and Public Relations", while the other two (Planning Public Relations and Public Relations Techniques) share the subject 4, "Structures, techniques and organization of advertising communication and public relations."

From the basic knowledge of public relations in organizational structures both in the private sphere, as in the institutional, the study of the profession and the association of the activity is required. Once located, planning PR strategy is analyzed through the stages of programming, where he acquired significant research in public relations as a cornerstone in defining goals, establishing your map public as well as the choice of strategy and tactics selection or development of actions to finalize the evaluation of the effectiveness of both the actions and the strategic program developed. To all this must be added the study of the allocation of resources for program development.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2023-24

UA Basic Transversal Competences

  • CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
  • CGUA3 : Ser capaç d'expressar-se correctament en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana (llengua catalana o llengua castellana) en l'àmbit de la seua disciplina.

 

General Competences:>>Instrumental

  • CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CG3 : Coneixement bàsic del camp d'estudi.
  • CG4 : Coneixement bàsic de la professió.

 

General Competences:>>Interpersonal

  • CG10 : Habilitat per a treballar en un equip interdisciplinari.
  • CG14 : Habilitats crítiques i autocrítiques.

 

General Competences:>>Systematic

  • CG15 : Capacitat d'aprendre.

 

Specific Competences:>>Knowledge (theoretical)

  • CES12 : Estudi del departament de comunicació dins de les empreses i institucions i de les habilitats i tècniques necessàries per a la seua adreça.Estudi del departament de comunicació dins de les empreses i institucions i de les habilitats i tècniques necessàries per a la seua adreça.
  • CES19 : Coneixement del disseny i desenvolupament de les estratègies de comunicació persuasiva.
  • CES27 : Coneixement de l'ètica i deontologia professional de la publicitat, les relacions públiques i qualsevol altre tipus de comunicació.
  • CES4 : Coneixement teoricopràctic de la publicitat i les relacions públiques, els seus processos, estructures organitzatives i evolució diacrònica.
  • CES8 : Coneixement teoricopràctic de la gestió i direcció de projectes i empreses de comunicació publicitària i de les relacions públiques.

 

Specific Competences:>>Professional (practical)

  • CE17 : Habilitat per a adaptar-se als objectius organitzacionals.
  • CE2 : Capacitat i habilitat per a dissenyar programes de comunicació en funció dels diferents mitjans de comunicació i informació social i interpersonal.
  • CE27 : Habilitat per a gestionar el temps, amb capacitat per a l'organització i temporalització de les tasques.
  • CE34 : Capacitat de programació d'accions concretes de comunicació, especialment publicitàries i de les relacions públiques, així com el mesurament dels resultats.
  • CE40 : Capacitat per a comunicar-se amb fluïdesa i riquesa en el context professional (oralment i per escrit).
  • CE44 : Destreses, habilitats i tècniques per a la direcció de persones per al treball en equip i per a l'assumpció de lideratge en l'àmbit de la comunicació comercial i no comercial.
  • CE60 : Habilitats per a planificar i executar investigacions sobre comunicació, publicitat i relacions públiques.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2023-24

No data

 

 

General

Code: 22521
Lecturer responsible:
CARRETON BALLESTER, MARIA DEL CARMEN
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 1,50
Practical credits: 0,90
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: COMMUNICATION AND SOCIAL PSYCHOLOGY
    Area: AUDIOVISUAL COMMUNICATION AND ADVERTISING
    Theoretical credits: 1,5
    Practical credits: 0,9
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught