Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2023-24

Today we can speak of an experienced, demanding and independent tourist demand that values tourist experiences that are attractive and capable of generating unique memories with quality as a reference point. In this context, it is essential to have professionals who know how to plan all the aspects of a tourist circuit that can have an impact on tourist satisfaction, from route guidance to emergency assistance, to explaining content about the heritage and the society being visited, to managing services en route and at the destination, among others.

Knowing all the elements that make up the quality of a tourist service on a tour is essential and for this reason this subject is fundamentally practical, in which students will have to deal with each of the services that are put into practice in tourism on a tour.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2023-24

EXPERTO EN GUÍA TURÍSTICO

 

General Competences

  • CG1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
  • CG2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
  • CG3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar les dades més adequades en cada àmbit de treball i en cada situació.
  • CG4 : Que siguen capaços de desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre projectes posteriors amb un alt grau d'autonomia.

 

Specific Competences

  • CE1 : Que els alumnes adquirisquen destreses per a ser capaces d'oferir la informació, orientació i assistència turística als clients de circuits, rutes i itineraris.
  • CE10 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb diferents tècniques d'animació del patrimoni per a emprar en diferents situacions.
  • CE12 : Que siguen capaços de guiar a un grup en forma adequada, en diferents circumstàncies (en bus, a peu, en ruta, o dins de recursos patrimonials) emprant totes les destreses de gestió, informació i comunicació necessàries.
  • CE2 : Que estiguen familiaritzats amb les estratègies d'atenció al client, tècniques d'acolliment, i desenvolupen habilitats socials per a l'òptima interacció guia-usuari; també amb la gestió de queixes i conflictes.
  • CE3 : Que els alumnes sàpien com escometre les tasques per a la preparació i desenvolupament d'itineraris turístics: entenent les diferents característiques i tipologia d'itineraris.
  • CE4 : Que s'entenga la necessitat d'adequar els itineraris a les motivacions i peculiaritats del grup; així com la conveniència de planificació visites turístiques, adaptant-se a les circumstàncies: de l'entronitze ambiental, de l'estat del grup, calendari, horaris i recorreguts.
  • CE5 : Que els alumnes dominen les tècniques de conducció de grups, tècniques de comunicació i la gestió de serveis.
  • CE6 : Que els alumnes siguen capaços d'emprar les tècniques més eficaces per a aconseguir una comunicació oral efectiva; emprant no solament la paraula sinó també la comunicació gestual.
  • CE7 : Que s'entenga la importància d'estructurar l'ordre i presentació dels arguments, la planificació de la intervenció i les eines per a fer-la més eficaç: manteniment de l'atenció i el contacte amb el grup, modulació de la veu segons les circumstàncies requerides.

 

ESPECIALISTA EN INTERPRETACIÓN DEL PATRIMONIO Y GUÍA TURÍSTICO

 

General Competences

  • CG1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
  • CG2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
  • CG3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar les dades més adequades en cada àmbit de treball i en cada situació.
  • CG4 : Que siguen capaços de desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre projectes posteriors amb un alt grau d'autonomia.

 

Specific Competences

  • CE1 : Que els alumnes adquirisquen destreses per a ser capaces d'oferir la informació, orientació i assistència turística als clients de circuits, rutes i itineraris.
  • CE10 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb diferents tècniques d'animació del patrimoni per a emprar en diferents situacions.
  • CE12 : Que siguen capaços de guiar a un grup en forma adequada, en diferents circumstàncies (en bus, a peu, en ruta, o dins de recursos patrimonials) emprant totes les destreses de gestió, informació i comunicació necessàries.
  • CE2 : Que estiguen familiaritzats amb les estratègies d'atenció al client, tècniques d'acolliment, i desenvolupen habilitats socials per a l'òptima interacció guia-usuari; també amb la gestió de queixes i conflictes.
  • CE3 : Que els alumnes sàpien com escometre les tasques per a la preparació i desenvolupament d'itineraris turístics: entenent les diferents característiques i tipologia d'itineraris.
  • CE4 : Que s'entenga la necessitat d'adequar els itineraris a les motivacions i peculiaritats del grup; així com la conveniència de planificació visites turístiques, adaptant-se a les circumstàncies: de l'entronitze ambiental, de l'estat del grup, calendari, horaris i recorreguts.
  • CE5 : Que els alumnes dominen les tècniques de conducció de grups, tècniques de comunicació i la gestió de serveis.
  • CE6 : Que els alumnes siguen capaços d'emprar les tècniques més eficaces per a aconseguir una comunicació oral efectiva; emprant no solament la paraula sinó també la comunicació gestual.
  • CE7 : Que s'entenga la importància d'estructurar l'ordre i presentació dels arguments, la planificació de la intervenció i les eines per a fer-la més eficaç: manteniment de l'atenció i el contacte amb el grup, modulació de la veu segons les circumstàncies requerides.
  • CE8 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb l'ús de Tecnologies de la Informació i comunicació per a la captació i gestió de la informació necessària per al treball de guia. Cartografia, webs bàsiques, altres mitjans i suports.
  • CE9 : Que sàpien identificar i manejar de les fonts d'informació bàsiques i complementàries per a la preparació de circuits, rutes, senderes i itineraris. Suports bibliogràfics tradicionals, webgrafía, xarxa de tourist info, etc.

 

MÁSTER EN GUÍA TURÍSTICO E INTERPRETACIÓN DEL PATRIMONIO

 

General Competences

  • CG1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
  • CG2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
  • CG3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar les dades més adequades en cada àmbit de treball i en cada situació.
  • CG4 : Que siguen capaços de desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre projectes posteriors amb un alt grau d'autonomia.

 

Specific Competences

  • CE1 : Que els alumnes adquirisquen destreses per a ser capaces d'oferir la informació, orientació i assistència turística als clients de circuits, rutes i itineraris.
  • CE10 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb diferents tècniques d'animació del patrimoni per a emprar en diferents situacions.
  • CE12 : Que siguen capaços de guiar a un grup en forma adequada, en diferents circumstàncies (en bus, a peu, en ruta, o dins de recursos patrimonials) emprant totes les destreses de gestió, informació i comunicació necessàries.
  • CE2 : Que estiguen familiaritzats amb les estratègies d'atenció al client, tècniques d'acolliment, i desenvolupen habilitats socials per a l'òptima interacció guia-usuari; també amb la gestió de queixes i conflictes.
  • CE3 : Que els alumnes sàpien com escometre les tasques per a la preparació i desenvolupament d'itineraris turístics: entenent les diferents característiques i tipologia d'itineraris.
  • CE4 : Que s'entenga la necessitat d'adequar els itineraris a les motivacions i peculiaritats del grup; així com la conveniència de planificació visites turístiques, adaptant-se a les circumstàncies: de l'entronitze ambiental, de l'estat del grup, calendari, horaris i recorreguts.
  • CE5 : Que els alumnes dominen les tècniques de conducció de grups, tècniques de comunicació i la gestió de serveis.
  • CE6 : Que els alumnes siguen capaços d'emprar les tècniques més eficaces per a aconseguir una comunicació oral efectiva; emprant no solament la paraula sinó també la comunicació gestual.
  • CE7 : Que s'entenga la importància d'estructurar l'ordre i presentació dels arguments, la planificació de la intervenció i les eines per a fer-la més eficaç: manteniment de l'atenció i el contacte amb el grup, modulació de la veu segons les circumstàncies requerides.

 

MÁSTER DE FORMACIÓN PERMANENTE EN GUÍA TURÍSTICO E INTERPRETACIÓN DEL PATRIMONIO

 

General Competences

  • CG1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
  • CG2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
  • CG3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar les dades més adequades en cada àmbit de treball i en cada situació.
  • CG4 : Que siguen capaços de desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre projectes posteriors amb un alt grau d'autonomia.

 

Specific Competences

  • CE1 : Que els alumnes adquirisquen destreses per a ser capaces d'oferir la informació, orientació i assistència turística als clients de circuits, rutes i itineraris.
  • CE10 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb diferents tècniques d'animació del patrimoni per a emprar en diferents situacions.
  • CE12 : Que siguen capaços de guiar a un grup en forma adequada, en diferents circumstàncies (en bus, a peu, en ruta, o dins de recursos patrimonials) emprant totes les destreses de gestió, informació i comunicació necessàries.
  • CE2 : Que estiguen familiaritzats amb les estratègies d'atenció al client, tècniques d'acolliment, i desenvolupen habilitats socials per a l'òptima interacció guia-usuari; també amb la gestió de queixes i conflictes.
  • CE3 : Que els alumnes sàpien com escometre les tasques per a la preparació i desenvolupament d'itineraris turístics: entenent les diferents característiques i tipologia d'itineraris.
  • CE4 : Que s'entenga la necessitat d'adequar els itineraris a les motivacions i peculiaritats del grup; així com la conveniència de planificació visites turístiques, adaptant-se a les circumstàncies: de l'entronitze ambiental, de l'estat del grup, calendari, horaris i recorreguts.
  • CE5 : Que els alumnes dominen les tècniques de conducció de grups, tècniques de comunicació i la gestió de serveis.
  • CE6 : Que els alumnes siguen capaços d'emprar les tècniques més eficaces per a aconseguir una comunicació oral efectiva; emprant no solament la paraula sinó també la comunicació gestual.
  • CE7 : Que s'entenga la importància d'estructurar l'ordre i presentació dels arguments, la planificació de la intervenció i les eines per a fer-la més eficaç: manteniment de l'atenció i el contacte amb el grup, modulació de la veu segons les circumstàncies requerides.

 

EXPERTO/A EN GUÍA TURÍSTICO

 

General Competences

  • CG1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
  • CG2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
  • CG3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar les dades més adequades en cada àmbit de treball i en cada situació.
  • CG4 : Que siguen capaços de desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre projectes posteriors amb un alt grau d'autonomia.

 

Specific Competences

  • CE1 : Que els alumnes adquirisquen destreses per a ser capaces d'oferir la informació, orientació i assistència turística als clients de circuits, rutes i itineraris.
  • CE10 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb diferents tècniques d'animació del patrimoni per a emprar en diferents situacions.
  • CE12 : Que siguen capaços de guiar a un grup en forma adequada, en diferents circumstàncies (en bus, a peu, en ruta, o dins de recursos patrimonials) emprant totes les destreses de gestió, informació i comunicació necessàries.
  • CE2 : Que estiguen familiaritzats amb les estratègies d'atenció al client, tècniques d'acolliment, i desenvolupen habilitats socials per a l'òptima interacció guia-usuari; també amb la gestió de queixes i conflictes.
  • CE3 : Que els alumnes sàpien com escometre les tasques per a la preparació i desenvolupament d'itineraris turístics: entenent les diferents característiques i tipologia d'itineraris.
  • CE4 : Que s'entenga la necessitat d'adequar els itineraris a les motivacions i peculiaritats del grup; així com la conveniència de planificació visites turístiques, adaptant-se a les circumstàncies: de l'entronitze ambiental, de l'estat del grup, calendari, horaris i recorreguts.
  • CE5 : Que els alumnes dominen les tècniques de conducció de grups, tècniques de comunicació i la gestió de serveis.
  • CE6 : Que els alumnes siguen capaços d'emprar les tècniques més eficaces per a aconseguir una comunicació oral efectiva; emprant no solament la paraula sinó també la comunicació gestual.
  • CE7 : Que s'entenga la importància d'estructurar l'ordre i presentació dels arguments, la planificació de la intervenció i les eines per a fer-la més eficaç: manteniment de l'atenció i el contacte amb el grup, modulació de la veu segons les circumstàncies requerides.

 

ESPECIALISTA EN INTERPRETACIÓN DEL PATRIMONIO Y GUÍA TURÍSTICO

 

General Competences

  • CG1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
  • CG2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
  • CG3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar les dades més adequades en cada àmbit de treball i en cada situació.
  • CG4 : Que siguen capaços de desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre projectes posteriors amb un alt grau d'autonomia.

 

Specific Competences

  • CE1 : Que els alumnes adquirisquen destreses per a ser capaces d'oferir la informació, orientació i assistència turística als clients de circuits, rutes i itineraris.
  • CE10 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb diferents tècniques d'animació del patrimoni per a emprar en diferents situacions.
  • CE12 : Que siguen capaços de guiar a un grup en forma adequada, en diferents circumstàncies (en bus, a peu, en ruta, o dins de recursos patrimonials) emprant totes les destreses de gestió, informació i comunicació necessàries.
  • CE2 : Que estiguen familiaritzats amb les estratègies d'atenció al client, tècniques d'acolliment, i desenvolupen habilitats socials per a l'òptima interacció guia-usuari; també amb la gestió de queixes i conflictes.
  • CE3 : Que els alumnes sàpien com escometre les tasques per a la preparació i desenvolupament d'itineraris turístics: entenent les diferents característiques i tipologia d'itineraris.
  • CE4 : Que s'entenga la necessitat d'adequar els itineraris a les motivacions i peculiaritats del grup; així com la conveniència de planificació visites turístiques, adaptant-se a les circumstàncies: de l'entronitze ambiental, de l'estat del grup, calendari, horaris i recorreguts.
  • CE5 : Que els alumnes dominen les tècniques de conducció de grups, tècniques de comunicació i la gestió de serveis.
  • CE6 : Que els alumnes siguen capaços d'emprar les tècniques més eficaces per a aconseguir una comunicació oral efectiva; emprant no solament la paraula sinó també la comunicació gestual.
  • CE7 : Que s'entenga la importància d'estructurar l'ordre i presentació dels arguments, la planificació de la intervenció i les eines per a fer-la més eficaç: manteniment de l'atenció i el contacte amb el grup, modulació de la veu segons les circumstàncies requerides.
  • CE8 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb l'ús de Tecnologies de la Informació i comunicació per a la captació i gestió de la informació necessària per al treball de guia. Cartografia, webs bàsiques, altres mitjans i suports.
  • CE9 : Que sàpien identificar i manejar de les fonts d'informació bàsiques i complementàries per a la preparació de circuits, rutes, senderes i itineraris. Suports bibliogràfics tradicionals, webgrafía, xarxa de tourist info, etc.

 

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2023-24

- Acquire and master management, assistance and group dynamics techniques.
- Know and handle the basic resources and techniques for the preparation, design and development of tourist itineraries.
- Master and develop oral and gestural communication techniques of the guide, both in Spanish and English.
- Acquire agility in the search for and management of information related to the natural and cultural heritage of the working environment, using different sources and media.
- Know and apply different heritage animation techniques to be used in different situations.
- Develop skills of the tourist guide through practice in a real circuit and in different destinations, as well as acting with groups of different types of clients.

 

 

General

Code: 36390
Lecturer responsible:
NAVALON GARCIA, MARIA DEL ROSARIO
Credits ECTS: 4,00
Theoretical credits: 0,00
Practical credits: 1,20
Distance-base hours: 2,80

Departments involved

  • Dept: REGIONAL GEOGRAPHICAL ANALYSIS AND PHYSICAL GEOGRAPHY
    Area: REGIONAL GEOGRAPHICAL ANALYSIS
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 1,2
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.
  • Dept: I. U. D'INVESTIGACIONS TURISTIQUES (10.17)
    Area: UNIVERSITAT D'ALACANT (CURSOS D'ESPECIALITZACIÓ - CONTINUA)
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0

Study programmes where this course is taught