Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2019-20

El núcleo central de la asignatura es el estudio clásico de los sistemas dinámicos tanto en tiempo discreto (ecuaciones en diferencias finitas y sistemas de ecuaciones en diferencias finitas) como en tiempo continuo (ecuaciones diferenciales ordinarias y sistemas de ecuaciones diferenciales), así como de sus aplicaciones en el entorno económico, que se complementa con la consideración de algunos modelos dinámicos probabilísticos (cadenas de Markov) y algunas de sus aplicaciones.
El desarrollo de estos temas exige el estudio de algunos nuevos conceptos y técnicas 

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2019-20

General Competences (CG)

  • CG2 : Capacitat de treballar en equip.
  • CG3 : Capacitat d'aprenentatge autònom.
  • CG4 : Aplicar a l'anàlisi dels problemes criteris professionals basats en la utilització d'instruments tècnics.
  • CG5 : Capacitat per a la presa de decisions aplicant els coneixements a la pràctica.
  • CG6 : Derivar de les dades informació rellevant impossible de reconèixer per no professionals.
  • CG8 : Analitzar els problemes amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
  • CG9 : Capacitat de síntesi.

 

General Competences acquired at University of Alicante (CGUA)

  • CGUA1 : Llegir i comunicar-se en l'àmbit professional en un idioma estranger, especialment en anglès.
  • CGUA2 : Usar habitualment les eines informàtiques així com la tecnologia de la informació i les comunicacions en tot el seu exercici professional.
  • CGUA3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.

 

Specific Competences (CE)

  • CE1 : Contribuir a la bona gestió de l'assignació de recursos tant en l'àmbit privat com en el públic.
  • CE10 : Tenir la capacitat per a aplicar el coneixement i les aptituds adquirides en la solució de problemes econòmics teòrics i aplicats.
  • CE11 : Habilitats analítiques per al desenvolupament de marcs teòrics que simplifiquen l'estudi de l'economia real i capacitat per a establir els nivells d'abstracció adients per a l'estudi de les diverses qüestions econòmiques.
  • CE12 : Ser capaç d'utilitzar les eines adequades per a analitzar, diagnosticar i solucionar qüestions i problemes de caràcter econòmic.
  • CE3 : Aportar racionalitat a l'anàlisi i a la descripció de qualsevol aspecte de la realitat econòmica.
  • CE4 : Avaluar conseqüències de diferents alternatives d'acció i seleccionar les millors atenent els objectius.
  • CE9 : Entendre les institucions econòmiques com a resultat i aplicació de representacions teòriques o formals sobre com funciona l'economia.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

  • Use of mathematical language and its application in the representation and interpretation of economic models.
  • To develop the ability to use mathematical reasoning and apply it to real situations in the economic world.
  • To be able to use computer techniques for problem solving.
  • To develop the ability to access the economic information provided by mathematical models.
  • To develop the capacity for the analysis and resolution of problems, both individually and in groups.
  • Knowledge and use of multivariable calculus tools and their interpretation/application in the economic world.
  • To develop the ability to use mathematical optimisation techniques, use of appropriate computer software and its application in the economic world.

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2019-20

No data

 

 

General

Code: 35013
Lecturer responsible:
TOMAS LUCAS, JOSEFA
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 1,20
Practical credits: 1,20
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: FOUNDATIONS OF ECONOMIC ANALYSIS
    Area: FOUNDATIONS OF ECONOMIC ANALYSIS
    Theoretical credits: 1,2
    Practical credits: 1,2
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught