Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2018-19
Llengua Catalana Professionalitzant I és una assignatura creada a l’empara de la Normativa de reconeixement i transferència de crèdits en estudis oficials (BOUA de 5 d'octubre de 2009), necessària per al desenvolupament de les Instruccions per a l’acreditació de competències en valencià (BOUA de 2 de març de 2010) i el Pla per a l’obtenció de la capacitació docent en valencià (BOUA de 6 de juliol de 2010). Juntament amb Llengua Catalana Professionalitzant II i Llengua Catalana i Comunicació Científica, forma part del bloc d’assignatures dissenyades per a contribuir al desenvolupament dels criteris d'igualtat, als processos de normalització lingüística o d'interés institucional i estratègic per a la universitat (punt 5 de l'article 7 de la Normativa de reconeixement i transferència de crèdits en estudis oficials).
Aquesta assignatura pretén que els alumnes que la cursen puguen augmentar i perfeccionar la competència lingüística i comunicativa en català (nivell B2 del MECRL). Això implica, d’una banda, el domini de la varietat estàndard en àmbits formals i acadèmics i, d’una altra, la producció i l’anàlisi reflexiva i crítica de diferents tipus de textos i gèneres, tant orals com escrits. L’objectiu fonamental d’aquesta assignatura, doncs, busca capacitar l’alumne en una formació lingüística apta per a les futures tasques professionals en què el català estiga involucrat (docència, traducció, assessorament lingüístic i literari, planificació lingüística, etc.).
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2018-19
Sense dades
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19
Objectius conceptuals
1. Desenvolupar la competència lingüística i la capacitat de produir textos formals orals i escrits.
2. Ser capaç de produir textos orals i escrits dotats de correcció, coherència i cohesió.
3. Assolir un nivell d’usuari independent avançat (B2) de llengua catalana en les quatre habilitats comunicatives bàsiques.
4. Dominar amb un grau de correcció satisfactori la normativa lingüística vigent.
5. Prendre consciència de la importància de la llengua estàndard.
6. Desenvolupar les estratègies per a resoldre problemes gramaticals i discursius autònomament.
Objectius procedimentals
1. Coneixement i aplicació de les tècniques de redacció i recomanacions d’estil més rellevants per a elaborar textos formals.
2. Anàlisi del procés de producció dels termes des d’un punt de vista formal i conceptual.
3. Assoliment d’una competència lingüística suficient per a desenvolupar la tasca acadèmica o laboral en català.
4. Domini de programes informàtics bàsics.
5. Producció de textos escrits i orals.
6. Domini de la normativa lingüística per a l’escrit i l’oral.
7. Realització d’activitats sobre normativa i llengua estàndard.
Objectius actitudinals
1. Valoració de la importància del domini de la llengua estàndard i la normativa.
2. Valoració positiva de la diversitat lingüística i conscienciació sobre els fenòmens de minorització.
3. Valoració de la importància de produir textos coherents, adequats i cohesionats.
Dades generals
Codi:
500357
Professor/a responsable:
Sense dades
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
2,40
Crèdits pràctics:
0,00
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
FILOLOGIA CATALANA
Àrea: FILOLOGIA CATALANA
Crèdits teòrics: 2,4
Crèdits pràctics: 0
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
ACREDITACIÓ I CAPACITACIÓ DOCENT EN LLENGÜES
Tipus d'assignatura: OPTATIVES (Curs: Sense curs)