Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2018-19

Además de competencias técnicas para el análisis sociológico de los contextos cambiantes y sus necesidades emergentes, los procesos de innovación social requieren de equipos de trabajo transdisciplinares y cohesionados que permitan completar todas las etapas del proceso de forma satisfactoria.

Los equipos de innovación tienen características especiales que garantizan su éxito y formas de funcionamiento específicas que afectan a los resultados de sus proyectos. La autogestión, horizontalidad y entrenamiento para el manejo de la información son aspectos esenciales que conviene conocer y saber dirigir.

La Sociología organizacional se ha ocupado de estas cuestiones y ofrece las herramientas necesarias para la coordinación de personas en este ámbito de trabajo. Su estudio, dentro de esta asignatura, proveerá a los alumnos de los conocimientos y estrategias necesarios para la implementación de proyectos de innovación social en equipos humanos competentes y robustos, capaces de sacar el mejor provecho de su trabajo en común.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2018-19

Transversal Competences

  • CT1 : Ser capaç de desenvolupar l'exercici professional amb ple respecte als drets fonamentals, la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, els principis d'igualtat d'oportunitats, no-discriminació, accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics.

 

General Competences

  • CG2 : Desenvolupar la capacitat de lideratge, la creativitat organitzativa i el treball en equip per a la innovació social.
  • CG3 : Integrar el coneixement transdisciplinarment per a aplicar-lo en equips de treball.
  • CG4 : Aplicar els coneixements adquirits a la resolució de problemes en situacions noves.

 

Specific Competences

  • CE15 : Dissenyar equips de treball transdisciplinars en projectes d'innovació social en les diferents etapes del procés.
  • CE16 : Identificar socis per a sumar capacitats i aprofitar sinergies en projectes d'innovació social.

 

Basic Competences

  • CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat per a ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
  • CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resoldre problemes en entorns nous, o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o pluridisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
  • CB9 : Saber comunicar les conclusions, els coneixements i les raons últimes que els sustenten a públics especialitzats, i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2018-19

No data

 

 

General

Code: 49555
Lecturer responsible:
FABREGAT CABRERA, MARIA ELENA
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 0,80
Practical credits: 1,60
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: SOCIOLOGIA I
    Area: SOCIOLOGY
    Theoretical credits: 0,8
    Practical credits: 1,6
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught