Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2016-17

No data

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)

Specific Competences

  • CE1 : Conocer las herramientas y los métodos necesarios para la elaboración profesional de videojuegos desde estos cuatro ámbitos: diseño, programación, arte y gestión de proyectos.
  • CE7 : Conocer los componentes básicos de un juego y las características de las plataformas para las que se desarrollan, para así ser capaces de diseñar juegos que se adapten de forma correcta a cada dispositivo.
  • CE9 : Conocer las características y servicios que ofrecen diferentes motores gráficos, físicos y de inteligencia artificial, y saber utilizarlos para la creación de un videojuego.

 

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2016-17

No data

 

 

General

Code: 77859
Lecturer responsible:
LOZANO ORTEGA, MIGUEL ANGEL
Credits ECTS: 5,00
Theoretical credits: 1,00
Practical credits: 1,00
Distance-base hours: 3,00

Departments involved

  • Dept: SCIENCE OF COMPUTING AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE
    Area: SCIENCE OF COMPUTING AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE
    Theoretical credits: 1
    Practical credits: 1
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught


  • Course type: ELECTIVE (Year: 1)