Competencies and objectives
Course context for academic year 2019-20
Operativa en comunicación digital, asignatura de 6 ECTS ofertada en el curso de experto en Redes Sociales Estrategia y Comunicación Digital, proporciona al alumnado las herramientas y los conocimientos necesarios para incorporar estrategias y herramientas digitales a los procesos de comunicación online de las organizaciones. En concreto, la asignatura presta especial atención al marketing de contenidos y móvil, la reputación online, el videomarketing, el comercio electrónico, a las diferentes herramientas digitales de gestión, teniendo siempre en cuenta los aspectos legales que conciernen al ámbito digital.
Course competencies (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2019-20
EXPERTO EN REDES SOCIALES, ESTRATEGIA Y COMUNICACIÓN DIGITAL
General Competences
- CG4 : Aplicar al análisis de los problemas criterios profesionales basados en el manejo de instrumentos técnicos.
- CG5 : Capacity to take decisions by applying acquired knowledge to practical situations.
Specific Competences
- CE2 : Capacitat per a dissenyar un pla de màrqueting, utilitzant totes les eines i variables relatives al màrqueting *mix.
- CE3 : Conocer y comprender los conceptos básicos del marketing y la comercialización a través de Internet y de las nuevas tecnologías, y su vinculación con las estrategias de marketing globales de la empresa.
EXPERTO/A EN REDES SOCIALES, ESTRATEGIA Y COMUNICACIÓN DIGITAL
Skills/Skills
- HD01 : Capacidad de organizarse y de organizar el trabajo de otros en diferentes ámbitos empresariales.
- HD02 : Capacidad para la toma de decisiones en entornos complejos aplicando los conocimientos a la práctica.
Conocimientos/Contenidos
- CON01 : Capacidad para describir actuaciones en materia de comunicación digital.
Skills/Competences
- C01 : Possess and understand knowledge that provides a basis or opportunity to be original in the development and/or application of ideas, often in a research context
- C02 : That students know how to apply the knowledge acquired and their ability to solve problems in new or little-known environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their area of ¿¿study
- C03 : That students are able to integrate knowledge and face the complexity of formulating judgments based on information that, being incomplete or limited, includes reflections on the social and ethical responsibilities linked to the application of their knowledge and judgments.
- C04 : That students know how to communicate their conclusions ¿and the ultimate knowledge and reasons that support them¿ to specialized and non-specialized audiences in a clear and unambiguous way.
- C05 : That students possess the learning skills that allow them to continue studying in a way that will be largely self-directed or autonomous.
- C10 : Capacidad para analizar y aplicar conceptos propios de las redes sociales como instrumentos de comunicación comercial.
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2019-20
No data
General
Code:
36343
Lecturer responsible:
Ramos Soler, Irene
Credits ECTS:
6,00
Theoretical credits:
1,20
Practical credits:
1,20
Distance-base hours:
3,60
Departments involved
-
Dept:
COMMUNICATION AND SOCIAL PSYCHOLOGY
Area: AUDIOVISUAL COMMUNICATION AND ADVERTISING
Theoretical credits: 0,6
Practical credits: 0,6 -
Dept:
MARKETING
Area: MARKETING AND MARKET RESEARCH
Theoretical credits: 0,6
Practical credits: 0,6
This Dept. is responsible for the course.
This Dept. is responsible for the final mark record.
Study programmes where this course is taught
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EXPERTO EN REDES SOCIALES, ESTRATEGIA Y COMUNICACIÓN DIGITAL
Course type: COMPULSORY (Year: 1)