Competencies and objectives
Course context for academic year 2023-24
La asignatura de Procesos Psicosociales de Influencia y Publicidad es un pilar complementario para la formación de los profesionales en Publicidad y Relaciones Públicas. El objetivo principal es que el estudiante profundice en los fenómenos de influencia social tanto directa como indirecta. A su vez, que sea capaz de identificar los efectos sobre el comportamiento tanto individual como colectivo de la comunicación de masas. Se pretende activar la capacidad crítica y de análisis desde un enfoque psicosocial. Analizar la publicidad y los medios de comunicación como vehículos de transmisión de valores y cambio de actitudes. Conocer y detectar las estrategias, reglas y procedimientos que se utilizan en la persuasión publicitaria. Prestar una especial atención a la influencia que se puede ejercer en los menores y los jóvenes. Y activar la reflexión y la postura crítica del alumnado ante los diferentes mensajes enviados a través de los medios de comunicación.
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2023-24
UA Basic Transversal Competences
- CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
- CGUA3 : Ser capaç d'expressar-se correctament en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana (llengua catalana o llengua castellana) en l'àmbit de la seua disciplina.
General Competences:>>Instrumental
- CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
- CG2 : Capacitat de posar en pràctica coneixements.
General Competences:>>Interpersonal
- CG10 : Habilitat per a treballar en un equip interdisciplinari.
- CG11 : Destreses en relacions interpersonals.
- CG14 : Habilitats crítiques i autocrítiques.
Specific Competences:>>Knowledge (theoretical)
- CES3 : Coneixement dels fonaments psicosocials de la comunicació i de la informació.
Specific Competences:>>Professional (practical)
- CE4 : Capacitat per a comprendre les bases psicosocials (vigències, actituds, interacció social...) de la comunicació amb especial atenció a les bases psicològiques de la persuasió (desenvolupament i canvi d'actituds).
- CE41 : Capacitat per a exercir la pràctica professional respectant els drets humans fonamentals i dels valors, individuals i col·lectius, emmarcats en diferents corrents culturals i civilitzadores, que la comunicació persuasiva ha de respectar i potenciar.
- CE44 : Destreses, habilitats i tècniques per a la direcció de persones per al treball en equip i per a l'assumpció de lideratge en l'àmbit de la comunicació comercial i no comercial.
- CE48 : Capacitat per a interpretar les implicacions i efectes culturals de la comunicació publicitària i les relacions públiques.
- CE9 : Capacitat per a aprehendre les principals variables que configuren el rol de les audiències i públics.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2023-24
No data
General
Code:
22547
Lecturer responsible:
GARRIDO MACIAS, MARTA
Credits ECTS:
6,00
Theoretical credits:
0,90
Practical credits:
1,50
Distance-base hours:
3,60
Departments involved
-
Dept:
COMMUNICATION AND SOCIAL PSYCHOLOGY
Area: SOCIAL PSYCHOLOGY
Theoretical credits: 0,9
Practical credits: 1,5
This Dept. is responsible for the course.
This Dept. is responsible for the final mark record.
Study programmes where this course is taught
-
DEGREE IN ADVERTISING AND PUBLIC RELATIONS
Course type: OPTIONAL (Year: 4)