Competencies and objectives
Course context for academic year 2017-18
La presente asignatura figura como optativa dentro de las especialidades de MARKETING E INTERNACIONAL BUSSINES, dentro de la titulación de Grado de dirección y Administración de empresas; analiza el entorno internacional y sus variaciones y determinadas técnicas de toma de decisiones estratégicas, en función del estudio previo y del comportamiento de las variables que componen el marketing Mix; es conveniente previamente haber superado las asignaturas de Grado de Introducción al Marketing( 1º Grado de ADE), Investigación comercial(2º Grado de ADE) y Dirección de Marketing(3ª de Grado de ADE).
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2017-18
General Competences (CG)
- CG1 : Capacitat per a la recerca i anàlisi d'informació.
- CG2 : Capacitat de treballar en equip.
- CG3 : Capacitat d'aprenentatge autònom.
- CG5 : Capacitat per a la presa de decisions aplicant els coneixements a la pràctica.
General Competences acquired at University of Alicante (CGUA)
- CGUA3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.
Specific Competences (CE)
- CE5 : Redactar projectes de gestió global o d'àrees funcionals de l'empresa.
- CE7 : Ser capaç d'aplicar diversos instruments tècnics de màrqueting i investigació comercial a l'anàlisi de l'empresa en el seu entorn.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2017-18
No data
General
Code:
22045
Lecturer responsible:
BELTRAN MARTINEZ, EMILIO CARLOS
Credits ECTS:
6,00
Theoretical credits:
1,50
Practical credits:
0,90
Distance-base hours:
3,60
Departments involved
-
Dept:
MARKETING
Area: MARKETING AND MARKET RESEARCH
Theoretical credits: 1,5
Practical credits: 0,9
This Dept. is responsible for the course.
This Dept. is responsible for the final mark record.
Study programmes where this course is taught
-
DEGREE IN BUSINESS ADMINISTRATION AND MANAGEMENT
Course type: OPTIONAL (Year: 4)