Des de les Jornades de Patrimoni Virtual es proposa a l'alumnat l'exposició del Treball Final de Màster, ja siga de manera presencial des de la Universitat d'Alacant com de manera en línia.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
MÁSTER EN PATRIMONI VIRTUAL
Competències específiques (CE)
CE1 :
Conèixer i comprendre la terminologia específica en virtualització del patrimoni, així com els principals documents internacionals (Cartes) existents.
CE10 :
Obtenir coneixements avançats de programari comercial i de codi obert per a fotogrametria digital.
CE11 :
Aprendre a utilitzar programari de codi obert per a gestió, edició i exportació de núvols de punts i malles triangulars.
CE12 :
Aprendre a utilitzar programari d'infografia 3D en projectes de virtualització del patrimoni
CE13 :
Aprendre conceptes fonamentals sobre topologia i retopología d'objectes en infografia 3D
CE14 :
Obtenir coneixements avançats del programari d'infografia 3D aplicat a modelatge, animació, il·luminació / render i utilització del seu motor de jocs.
CE15 :
Ser capaç de dur a terme treballs de: anastilosis, recreació i reconstrucció del patrimoni cultural integrant fotogrametria digital i infografia 3D
CE16 :
Saber què és un entorn immersiu i les diferents opcions disponibles de cara a la seua aplicació a la virtualització del patrimoni: Realitat Augmentada i Realitat Virtual; conèixer les característiques específiques de cadascuna d'elles i les diferències entre ambdues
CE17 :
Ser capaç de crear entorns senzills de realitat augmentada i virtual amb diferents dispositius de visualització: ulleres de realitat virtual, coves de realitat virtual i dispositius portàtils: telèfons intel·ligents i tauletes
CE18 :
Ser capaç de realitzar una rèplica física d'un objecte obtingut mitjançant fotogrametria digital, escàner 3D o infografia 3D.
CE19 :
Aprendre fonaments de comunicació audiovisual per a la realització de productes audiovisuals per a la divulgació i posada en valor del patrimoni cultural.
CE2 :
Conèixer i entendre les eines usades per a garantir la traçabilitat científica en els projectes de virtualització.
CE20 :
Aprendre tècniques bàsiques de captura, edició i producció de vídeo i àudio per a la realització de productes audiovisuals per a la divulgació i posada en valor del patrimoni cultural.
CE21 :
Aprendre a usar eines de captura de moviment (vestits de captura, programari específic, etc.)
CE22 :
Aprendre a integrar els moviments realistes en avatars creats en programari específic d'Infografia 3D.
CE23 :
Aprendre a crear i modificar avatars per a la seua adequació a una escena 3D.
CE24 :
Creació d'indumentària per a la seua aplicació sobre els avatars creats mitjançant Infografia 3D
CE25 :
Obtenir fonaments de disseny 2D per a la realització de tasques habituals en projectes de virtualització del patrimoni.
CE26 :
Aprendre a utilitzar programari específic per a infografia 2D.
CE27 :
Aplicació d'Infografia 2D per a la visualització dels resultats obtinguts.
CE28 :
Obtener conocimientos acerca de los motores de juegos y su aplicación en proyectos de virtualización del patrimonio para la creación de recorridos virtuales interactivos y la visualización de objetos arqueológicos.
CE29 :
Ser capaç de crear un recorregut virtual interactiu utilitzant únicament programari gratuït i de codi obert.
CE3 :
Conèixer i comprendre els aspectes relacionats amb la teoria i l'ètica en les intervencions relacionades amb la virtualització del patrimoni.
CE30 :
Creació d'entorns virtuals dins d'un Motor de Jocs (Unreal Engine)
CE31 :
Visualització de resultats en temps real amb Unreal Engine
CE32 :
Creació de sistemes de partícules en Unreal Engine
CE33 :
Realitzar un projecte integral i tutoritzat relacionat amb la virtualització del patrimoni i la restauració virtual .
CE4 :
Ser capaç de participar activament en els diferents debats teòrics actuals entorn de la virtualització del patrimoni.
CE5 :
Obtenir nocions sobre l'evolució de les diferents tècniques i escoles d'intervenció per a la conservació i restauració del patrimoni cultural fins als nostres dies.
CE6 :
Aprendre fonaments generals d'història dels materials i tècniques de construcció útils de cara a projectes de virtualització del patrimoni.
CE7 :
Ser capaç de dur a terme la documentació tridimensional del patrimoni cultural moble i immoble a través de la utilització de dues tècniques específiques: fotogrametria digital i escàner 3D.
CE8 :
Saber dissenyar estratègies de captura fotogràfica adaptades a diferents tipus d'objectes i estructures, així com a diferents entorns.
CE9 :
Comprendre tot el procés de treball en un projecte de fotogrametria digital fins a l'obtenció del model 3D: captura fotogràfica, bolcat i processament de les imatges, creació i edició de núvols de punts i superfícies, aplicació de textures, integració del model 3D resultant en un sistema de coordenades i exportació a diferents formats.
Competències generals
CG1 :
Conèixer els nous recursos existents per a posar en valor el Patrimoni a través de noves tecnologies
CG2 :
Ser capaç de dissenyar, dirigir, coordinar, realitzar i participar en projectes integrals de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
CG3 :
Obtenir coneixements avançades en cadascuna de les fases habituals en projectes de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
CG4 :
Reconèixer la potencialitat de les eines digitals en la posada en valor del Patrimoni
CG5 :
Comprendre els canvis que operen en les societats digitals fomentant la versatilitat i adaptabilitat professional
MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN PATRIMONI VIRTUAL
Competències generals
CG1 :
Conèixer els nous recursos existents per a posar en valor el Patrimoni a través de noves tecnologies
CG2 :
Ser capaç de dissenyar, dirigir, coordinar, realitzar i participar en projectes integrals de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
CG3 :
Obtenir coneixements avançades en cadascuna de les fases habituals en projectes de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
CG4 :
Reconèixer la potencialitat de les eines digitals en la posada en valor del Patrimoni
Competències Específiquese
CE1 :
Conèixer i comprendre la terminologia específica en virtualització del patrimoni, així com els principals documents internacionals (Cartes) existents.
CE10 :
Obtenir coneixements avançats de programari comercial i de codi obert per a fotogrametria digital.
CE11 :
Aprendre a utilitzar programari de codi obert per a gestió, edició i exportació de núvols de punts i malles triangulars.
CE12 :
Aprendre a utilitzar programari d'infografia 3D en projectes de virtualització del patrimoni
CE13 :
Aprendre conceptes fonamentals sobre topologia i retopología d'objectes en infografia 3D
CE14 :
Obtenir coneixements avançats del programari d'infografia 3D aplicat a modelatge, animació, il·luminació / render i utilització del seu motor de jocs.
CE15 :
Ser capaç de dur a terme treballs de: anastilosis, recreació i reconstrucció del patrimoni cultural integrant fotogrametria digital i infografia 3D
CE16 :
Saber què és un entorn immersiu i les diferents opcions disponibles de cara a la seua aplicació a la virtualització del patrimoni: Realitat Augmentada i Realitat Virtual; conèixer les característiques específiques de cadascuna d'elles i les diferències entre ambdues
CE17 :
Ser capaç de crear entorns senzills de realitat augmentada i virtual amb diferents dispositius de visualització: ulleres de realitat virtual, coves de realitat virtual i dispositius portàtils: telèfons intel·ligents i tauletes
CE18 :
Ser capaç de realitzar una rèplica física d'un objecte obtingut mitjançant fotogrametria digital, escàner 3D o infografia 3D.
CE19 :
Aprendre fonaments de comunicació audiovisual per a la realització de productes audiovisuals per a la divulgació i posada en valor del patrimoni cultural.
CE2 :
Conèixer i entendre les eines usades per a garantir la traçabilitat científica en els projectes de virtualització.
CE20 :
Aprendre tècniques bàsiques de captura, edició i producció de vídeo i àudio per a la realització de productes audiovisuals per a la divulgació i posada en valor del patrimoni cultural.
CE21 :
Aprendre a usar eines de captura de moviment (vestits de captura, programari específic, etc.)
CE22 :
Aprendre a integrar els moviments realistes en avatars creats en programari específic d'Infografia 3D.
CE23 :
Aprendre a crear i modificar avatars per a la seua adequació a una escena 3D.
CE24 :
Creació d'indumentària per a la seua aplicació sobre els avatars creats mitjançant Infografia 3D
CE25 :
Obtenir fonaments de disseny 2D per a la realització de tasques habituals en projectes de virtualització del patrimoni.
CE26 :
Aprendre a utilitzar programari específic per a infografia 2D.
CE27 :
Aplicació d'Infografia 2D per a la visualització dels resultats obtinguts.
CE28 :
Obtener conocimientos acerca de los motores de juegos y su aplicación en proyectos de virtualización del patrimonio para la creación de recorridos virtuales interactivos y la visualización de objetos arqueológicos.
CE29 :
Ser capaç de crear un recorregut virtual interactiu utilitzant únicament programari gratuït i de codi obert.
CE3 :
Conèixer i comprendre els aspectes relacionats amb la teoria i l'ètica en les intervencions relacionades amb la virtualització del patrimoni.
CE30 :
Creació d'entorns virtuals dins d'un Motor de Jocs (Unreal Engine)
CE31 :
Visualització de resultats en temps real amb Unreal Engine
CE32 :
Creació de sistemes de partícules en Unreal Engine
CE33 :
Realitzar un projecte integral i tutoritzat relacionat amb la virtualització del patrimoni i la restauració virtual .
CE4 :
Ser capaç de participar activament en els diferents debats teòrics actuals entorn de la virtualització del patrimoni.
CE5 :
Obtenir nocions sobre l'evolució de les diferents tècniques i escoles d'intervenció per a la conservació i restauració del patrimoni cultural fins als nostres dies.
CE6 :
Aprendre fonaments generals d'història dels materials i tècniques de construcció útils de cara a projectes de virtualització del patrimoni.
CE7 :
Ser capaç de dur a terme la documentació tridimensional del patrimoni cultural moble i immoble a través de la utilització de dues tècniques específiques: fotogrametria digital i escàner 3D.
CE8 :
Saber dissenyar estratègies de captura fotogràfica adaptades a diferents tipus d'objectes i estructures, així com a diferents entorns.
CE9 :
Comprendre tot el procés de treball en un projecte de fotogrametria digital fins a l'obtenció del model 3D: captura fotogràfica, bolcat i processament de les imatges, creació i edició de núvols de punts i superfícies, aplicació de textures, integració del model 3D resultant en un sistema de coordenades i exportació a diferents formats.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2022-23
-Exposar públicament el treball de realitzat *durnate el Màster
-Establir una comparació respecte a altres treballs similars realitzats
-Donar a conéixer a la comunitat el treball desenvolupat
Dep.:
PREHISTÒRIA, ARQUEOLOGIA, HISTÒRIA ANTIGA, FILOLOGIA GREGA I FIL. LLATINA Àrea:
HISTÒRIA ANTIGA Crèdits teòrics: 0,4 Crèdits pràctics: 0,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.