L'assignatura s'emmarca dins de la creació d'entorns multimèdia i interactius, aprofundint en un del programari més potent. La inserció de models, prèviament elaborats en programari específic d'infografia 3D, proporciona la possibilitat de realitzar recorreguts interactius, altament immersius i amb un gran flux didàctic.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
MÁSTER EN PATRIMONI VIRTUAL
Competències específiques (CE)
CE17 :
Ser capaç de crear entorns senzills de realitat augmentada i virtual amb diferents dispositius de visualització: ulleres de realitat virtual, coves de realitat virtual i dispositius portàtils: telèfons intel·ligents i tauletes
CE18 :
Ser capaç de realitzar una rèplica física d'un objecte obtingut mitjançant fotogrametria digital, escàner 3D o infografia 3D.
CE19 :
Aprendre fonaments de comunicació audiovisual per a la realització de productes audiovisuals per a la divulgació i posada en valor del patrimoni cultural.
CE20 :
Aprendre tècniques bàsiques de captura, edició i producció de vídeo i àudio per a la realització de productes audiovisuals per a la divulgació i posada en valor del patrimoni cultural.
CE21 :
Aprendre a usar eines de captura de moviment (vestits de captura, programari específic, etc.)
CE22 :
Aprendre a integrar els moviments realistes en avatars creats en programari específic d'Infografia 3D.
CE23 :
Aprendre a crear i modificar avatars per a la seua adequació a una escena 3D.
CE24 :
Creació d'indumentària per a la seua aplicació sobre els avatars creats mitjançant Infografia 3D
CE25 :
Obtenir fonaments de disseny 2D per a la realització de tasques habituals en projectes de virtualització del patrimoni.
CE26 :
Aprendre a utilitzar programari específic per a infografia 2D.
CE27 :
Aplicació d'Infografia 2D per a la visualització dels resultats obtinguts.
CE28 :
Obtener conocimientos acerca de los motores de juegos y su aplicación en proyectos de virtualización del patrimonio para la creación de recorridos virtuales interactivos y la visualización de objetos arqueológicos.
CE29 :
Ser capaç de crear un recorregut virtual interactiu utilitzant únicament programari gratuït i de codi obert.
CE30 :
Creació d'entorns virtuals dins d'un Motor de Jocs (Unreal Engine)
CE31 :
Visualització de resultats en temps real amb Unreal Engine
Competències generals
CG1 :
Conèixer els nous recursos existents per a posar en valor el Patrimoni a través de noves tecnologies
CG2 :
Ser capaç de dissenyar, dirigir, coordinar, realitzar i participar en projectes integrals de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
CG3 :
Obtenir coneixements avançades en cadascuna de les fases habituals en projectes de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
CG4 :
Reconèixer la potencialitat de les eines digitals en la posada en valor del Patrimoni
CG5 :
Comprendre els canvis que operen en les societats digitals fomentant la versatilitat i adaptabilitat professional
ESPECIALISTA EN CREACIÓ D'ENTORNS VIRTUALS APLICATS Al PATRIMONI
Competències específiques (CE)
CE17 :
Ser capaç de crear entorns senzills de realitat augmentada i virtual amb diferents dispositius de visualització: ulleres de realitat virtual, coves de realitat virtual i dispositius portàtils: telèfons intel·ligents i tauletes
CE18 :
Ser capaç de realitzar una rèplica física d'un objecte obtingut mitjançant fotogrametria digital, escàner 3D o infografia 3D.
CE19 :
Aprendre fonaments de comunicació audiovisual per a la realització de productes audiovisuals per a la divulgació i posada en valor del patrimoni cultural.
CE20 :
Aprendre tècniques bàsiques de captura, edició i producció de vídeo i àudio per a la realització de productes audiovisuals per a la divulgació i posada en valor del patrimoni cultural.
CE21 :
Aprendre a usar eines de captura de moviment (vestits de captura, programari específic, etc.)
CE22 :
Aprendre a integrar els moviments realistes en avatars creats en programari específic d'Infografia 3D.
CE23 :
Aprendre a crear i modificar avatars per a la seua adequació a una escena 3D.
CE24 :
Creació d'indumentària per a la seua aplicació sobre els avatars creats mitjançant Infografia 3D
CE25 :
Obtenir fonaments de disseny 2D per a la realització de tasques habituals en projectes de virtualització del patrimoni.
CE26 :
Aprendre a utilitzar programari específic per a infografia 2D.
CE27 :
Aplicació d'Infografia 2D per a la visualització dels resultats obtinguts.
CE28 :
Obtenir coneixements sobre els motors de jocs i la seua aplicació en projectes de virtualització del patrimoni per a la creació de recorreguts virtuals interactius i la visualització d'objectes arqueològics.
CE29 :
Ser capaç de crear un recorregut virtual interactiu utilitzant únicament programari gratuït i de codi obert.
CE30 :
Creació d'entorns virtuals dins d'un Motor de Jocs (Unreal Engine)
CE31 :
Visualització de resultats en temps real amb Unreal Engine
Competències generals
CG1 :
Conèixer els nous recursos existents per a posar en valor el Patrimoni a través de noves tecnologies
CG2 :
Ser capaç de dissenyar, dirigir, coordinar, realitzar i participar en projectes integrals de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
CG3 :
Obtenir coneixements avançades en cadascuna de les fases habituals en projectes de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
CG4 :
Reconèixer la potencialitat de les eines digitals en la posada en valor del Patrimoni
CG5 :
Comprendre els canvis que operen en les societats digitals fomentant la versatilitat i adaptabilitat professional
MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN PATRIMONI VIRTUAL
Competències generals
CG1 :
Conèixer els nous recursos existents per a posar en valor el Patrimoni a través de noves tecnologies
CG2 :
Ser capaç de dissenyar, dirigir, coordinar, realitzar i participar en projectes integrals de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
CG3 :
Obtenir coneixements avançades en cadascuna de les fases habituals en projectes de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
CG4 :
Reconèixer la potencialitat de les eines digitals en la posada en valor del Patrimoni
CG5 :
Comprendre els canvis que operen en les societats digitals fomentant la versatilitat i adaptabilitat professional
Competències Específiquese
CE17 :
Ser capaç de crear entorns senzills de realitat augmentada i virtual amb diferents dispositius de visualització: ulleres de realitat virtual, coves de realitat virtual i dispositius portàtils: telèfons intel·ligents i tauletes
CE18 :
Ser capaç de realitzar una rèplica física d'un objecte obtingut mitjançant fotogrametria digital, escàner 3D o infografia 3D.
CE19 :
Aprendre fonaments de comunicació audiovisual per a la realització de productes audiovisuals per a la divulgació i posada en valor del patrimoni cultural.
CE20 :
Aprendre tècniques bàsiques de captura, edició i producció de vídeo i àudio per a la realització de productes audiovisuals per a la divulgació i posada en valor del patrimoni cultural.
CE21 :
Aprendre a usar eines de captura de moviment (vestits de captura, programari específic, etc.)
CE22 :
Aprendre a integrar els moviments realistes en avatars creats en programari específic d'Infografia 3D.
CE23 :
Aprendre a crear i modificar avatars per a la seua adequació a una escena 3D.
CE24 :
Creació d'indumentària per a la seua aplicació sobre els avatars creats mitjançant Infografia 3D
CE25 :
Obtenir fonaments de disseny 2D per a la realització de tasques habituals en projectes de virtualització del patrimoni.
CE26 :
Aprendre a utilitzar programari específic per a infografia 2D.
CE27 :
Aplicació d'Infografia 2D per a la visualització dels resultats obtinguts.
CE28 :
Obtener conocimientos acerca de los motores de juegos y su aplicación en proyectos de virtualización del patrimonio para la creación de recorridos virtuales interactivos y la visualización de objetos arqueológicos.
CE29 :
Ser capaç de crear un recorregut virtual interactiu utilitzant únicament programari gratuït i de codi obert.
CE30 :
Creació d'entorns virtuals dins d'un Motor de Jocs (Unreal Engine)
CE31 :
Visualització de resultats en temps real amb Unreal Engine
ESPECIALISTA EN CREACIÓ D¿ENTORNS VIRTUALS APLICATS AL PATRIMONIO
Competències generals
CG1 :
Conèixer els nous recursos existents per a posar en valor el Patrimoni a través de noves tecnologies
CG2 :
Ser capaç de dissenyar, dirigir, coordinar, realitzar i participar en projectes integrals de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
CG3 :
Obtenir coneixements avançades en cadascuna de les fases habituals en projectes de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
CG4 :
Reconèixer la potencialitat de les eines digitals en la posada en valor del Patrimoni
CG5 :
Comprendre els canvis que operen en les societats digitals fomentant la versatilitat i adaptabilitat professional
Competències Específiquese
CE17 :
Ser capaç de crear entorns senzills de realitat augmentada i virtual amb diferents dispositius de visualització: ulleres de realitat virtual, coves de realitat virtual i dispositius portàtils: telèfons intel·ligents i tauletes
CE18 :
Ser capaç de realitzar una rèplica física d'un objecte obtingut mitjançant fotogrametria digital, escàner 3D o infografia 3D.
CE19 :
Aprendre fonaments de comunicació audiovisual per a la realització de productes audiovisuals per a la divulgació i posada en valor del patrimoni cultural.
CE20 :
Aprendre tècniques bàsiques de captura, edició i producció de vídeo i àudio per a la realització de productes audiovisuals per a la divulgació i posada en valor del patrimoni cultural.
CE21 :
Aprendre a usar eines de captura de moviment (vestits de captura, programari específic, etc.)
CE22 :
Aprendre a integrar els moviments realistes en avatars creats en programari específic d'Infografia 3D.
CE23 :
Aprendre a crear i modificar avatars per a la seua adequació a una escena 3D.
CE24 :
Creació d'indumentària per a la seua aplicació sobre els avatars creats mitjançant Infografia 3D
CE25 :
Obtenir fonaments de disseny 2D per a la realització de tasques habituals en projectes de virtualització del patrimoni.
CE26 :
Aprendre a utilitzar programari específic per a infografia 2D.
CE27 :
Aplicació d'Infografia 2D per a la visualització dels resultats obtinguts.
CE28 :
Obtenir coneixements sobre els motors de jocs i la seua aplicació en projectes de virtualització del patrimoni per a la creació de recorreguts virtuals interactius i la visualització d'objectes arqueològics.
CE29 :
Ser capaç de crear un recorregut virtual interactiu utilitzant únicament programari gratuït i de codi obert.
CE30 :
Creació d'entorns virtuals dins d'un Motor de Jocs (Unreal Engine)
CE31 :
Visualització de resultats en temps real amb Unreal Engine
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2022-23
Dep.:
PREHISTÒRIA, ARQUEOLOGIA, HISTÒRIA ANTIGA, FILOLOGIA GREGA I FIL. LLATINA Àrea:
HISTÒRIA ANTIGA Crèdits teòrics: 1,1 Crèdits pràctics: 1,1
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Dep.:
CIÈNCIA DE LA COMPUTACIÓ I INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL Àrea:
CIÈNCIA DE LA COMPUTACIÓ I INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL Crèdits teòrics: 1,1 Crèdits pràctics: 1,2