Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2022-23
L'assignatura s'emmarca dins de la creació d'entorns multimèdia i interactius, aprofundint en un del programari més potent. La inserció de models, prèviament elaborats en programari específic d'infografia 3D, proporciona la possibilitat de realitzar recorreguts interactius, altament immersius i amb un gran flux didàctic.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2022-23
MÁSTER EN PATRIMONI VIRTUAL
Competències específiques (CE)
- CE17 : Ser capaç de crear entorns senzills de realitat augmentada i virtual amb diferents dispositius de visualització: ulleres de realitat virtual, coves de realitat virtual i dispositius portàtils: telèfons intel·ligents i tauletes
- CE18 : Ser capaç de realitzar una rèplica física d'un objecte obtingut mitjançant fotogrametria digital, escàner 3D o infografia 3D.
- CE19 : Aprendre fonaments de comunicació audiovisual per a la realització de productes audiovisuals per a la divulgació i posada en valor del patrimoni cultural.
- CE20 : Aprendre tècniques bàsiques de captura, edició i producció de vídeo i àudio per a la realització de productes audiovisuals per a la divulgació i posada en valor del patrimoni cultural.
- CE21 : Aprendre a usar eines de captura de moviment (vestits de captura, programari específic, etc.)
- CE22 : Aprendre a integrar els moviments realistes en avatars creats en programari específic d'Infografia 3D.
- CE23 : Aprendre a crear i modificar avatars per a la seua adequació a una escena 3D.
- CE24 : Creació d'indumentària per a la seua aplicació sobre els avatars creats mitjançant Infografia 3D
- CE25 : Obtenir fonaments de disseny 2D per a la realització de tasques habituals en projectes de virtualització del patrimoni.
- CE26 : Aprendre a utilitzar programari específic per a infografia 2D.
- CE27 : Aplicació d'Infografia 2D per a la visualització dels resultats obtinguts.
- CE28 : Obtener conocimientos acerca de los motores de juegos y su aplicación en proyectos de virtualización del patrimonio para la creación de recorridos virtuales interactivos y la visualización de objetos arqueológicos.
- CE29 : Ser capaç de crear un recorregut virtual interactiu utilitzant únicament programari gratuït i de codi obert.
- CE30 : Creació d'entorns virtuals dins d'un Motor de Jocs (Unreal Engine)
- CE31 : Visualització de resultats en temps real amb Unreal Engine
Competències generals
- CG1 : Conèixer els nous recursos existents per a posar en valor el Patrimoni a través de noves tecnologies
- CG2 : Ser capaç de dissenyar, dirigir, coordinar, realitzar i participar en projectes integrals de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
- CG3 : Obtenir coneixements avançades en cadascuna de les fases habituals en projectes de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
- CG4 : Reconèixer la potencialitat de les eines digitals en la posada en valor del Patrimoni
- CG5 : Comprendre els canvis que operen en les societats digitals fomentant la versatilitat i adaptabilitat professional
ESPECIALISTA EN CREACIÓ D'ENTORNS VIRTUALS APLICATS Al PATRIMONI
Competències específiques (CE)
- CE17 : Ser capaç de crear entorns senzills de realitat augmentada i virtual amb diferents dispositius de visualització: ulleres de realitat virtual, coves de realitat virtual i dispositius portàtils: telèfons intel·ligents i tauletes
- CE18 : Ser capaç de realitzar una rèplica física d'un objecte obtingut mitjançant fotogrametria digital, escàner 3D o infografia 3D.
- CE19 : Aprendre fonaments de comunicació audiovisual per a la realització de productes audiovisuals per a la divulgació i posada en valor del patrimoni cultural.
- CE20 : Aprendre tècniques bàsiques de captura, edició i producció de vídeo i àudio per a la realització de productes audiovisuals per a la divulgació i posada en valor del patrimoni cultural.
- CE21 : Aprendre a usar eines de captura de moviment (vestits de captura, programari específic, etc.)
- CE22 : Aprendre a integrar els moviments realistes en avatars creats en programari específic d'Infografia 3D.
- CE23 : Aprendre a crear i modificar avatars per a la seua adequació a una escena 3D.
- CE24 : Creació d'indumentària per a la seua aplicació sobre els avatars creats mitjançant Infografia 3D
- CE25 : Obtenir fonaments de disseny 2D per a la realització de tasques habituals en projectes de virtualització del patrimoni.
- CE26 : Aprendre a utilitzar programari específic per a infografia 2D.
- CE27 : Aplicació d'Infografia 2D per a la visualització dels resultats obtinguts.
- CE28 : Obtenir coneixements sobre els motors de jocs i la seua aplicació en projectes de virtualització del patrimoni per a la creació de recorreguts virtuals interactius i la visualització d'objectes arqueològics.
- CE29 : Ser capaç de crear un recorregut virtual interactiu utilitzant únicament programari gratuït i de codi obert.
- CE30 : Creació d'entorns virtuals dins d'un Motor de Jocs (Unreal Engine)
- CE31 : Visualització de resultats en temps real amb Unreal Engine
Competències generals
- CG1 : Conèixer els nous recursos existents per a posar en valor el Patrimoni a través de noves tecnologies
- CG2 : Ser capaç de dissenyar, dirigir, coordinar, realitzar i participar en projectes integrals de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
- CG3 : Obtenir coneixements avançades en cadascuna de les fases habituals en projectes de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
- CG4 : Reconèixer la potencialitat de les eines digitals en la posada en valor del Patrimoni
- CG5 : Comprendre els canvis que operen en les societats digitals fomentant la versatilitat i adaptabilitat professional
MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN PATRIMONI VIRTUAL
Coneiximents/Continguts
- CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
- CON12 : Comprendre els fonaments de comunicació audiovisual per a la realització de productes audiovisuals per a la divulgació i posada en valor del patrimoni cultural.
- CON13 : Conèixer fonaments avançats en motors de jocs i la seua aplicació en projectes de virtualització del patrimoni per a la creació de recorreguts virtuals interactius i la visualització d'objectes arqueològics.
- CON2 : Conèixer els nous recursos existents per a posar en valor el Patrimoni a través de noves tecnologies
- CON3 : Comprendre els canvis que operen en les societats digitals fomentant la versatilitat i adaptabilitat professional
Competències específiques:>>Mòdul Opcional de Biomedicina
- HD1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
- HD10 : Realitzar rèpliques físiques d'un objecte obtingut mitjançant fotogrametria digital, escàner 3D o infografia 3D
- HD11 : Aplicar eines de captura de moviment (vestits de captura, programari específic, etc.)
- HD12 : Aplicar moviments realistes en avatars creats en programari específic d'Infografia 3D.
- HD13 : Aplicar coneixements sobre creació i modificació d'avatars per a la seua adequació a una escena 3D
- HD14 : Aplicar coneixements avançats en la creació d'indumentària digital per a la seua aplicació sobre avatars creats mitjançant infografia 3D
- HD15 : Aplicar Fonaments de disseny 2D per a la realització de tasques habituals en projectes de virtualització del patrimoni.
- HD16 : Aplicar coneixements per a l'ús de programari específic per a infografia 2D
- HD17 : Aplicar mètodes d'Infografia 2D per a la visualització dels resultats obtinguts.
- HD18 : Crear recorreguts virtuals interactius utilitzant únicament programari gratuït i de codi obert
- HD19 : Crear entonos virtuals dins d'un Motor de Jocs (Unreal Engine)
- HD2 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
- HD20 : Crear visualitzacions en temps real amb Unreal Engine
- HD3 : Comprendre la potencialitat de les eines digitals en la posada en valor del Patrimoni
- HD9 : Crear entorns senzills de realitat augmentada i virtual amb diferents dispositius de visualització: ulleres de realitat virtual, coves de realitat virtual i dispositius portàtil: telèfons intel·ligents i tauletes
Capacitats/Competències
- C1 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- C2 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- C3 : Aplicar nocions de direcció, coordinació, realització i participació en projectes integrals de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
- C4 : Aplicar les nocions avançades en cadascuna de les fases habituals en projectes de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
- C8 : Adquirir tècniques bàsiques de captura, edició i producció de vídeo i àudio per a la realització de productes audiovisuals per a la divulgació i posada en valor del patrimoni cultural.
ESPECIALISTA EN CREACIÓ D¿ENTORNS VIRTUALS APLICATS AL PATRIMONIO
Coneiximents/Continguts
- CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
- CON12 : Comprendre els fonaments de comunicació audiovisual per a la realització de productes audiovisuals per a la divulgació i posada en valor del patrimoni cultural.
- CON13 : Conèixer fonaments avançats en motors de jocs i la seua aplicació en projectes de virtualització del patrimoni per a la creació de recorreguts virtuals interactius i la visualització d'objectes arqueològics.
- CON2 : Conèixer els nous recursos existents per a posar en valor el Patrimoni a través de noves tecnologies
- CON3 : Comprendre els canvis que operen en les societats digitals fomentant la versatilitat i adaptabilitat professional
Competències específiques:>>Mòdul Opcional de Biomedicina
- HD1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
- HD10 : Realitzar rèpliques físiques d'un objecte obtingut mitjançant fotogrametria digital, escàner 3D o infografia 3D
- HD11 : Aplicar eines de captura de moviment (vestits de captura, programari específic, etc.)
- HD12 : Aplicar moviments realistes en avatars creats en programari específic d'Infografia 3D.
- HD13 : Aplicar coneixements sobre creació i modificació d'avatars per a la seua adequació a una escena 3D
- HD14 : Aplicar coneixements avançats en la creació d'indumentària digital per a la seua aplicació sobre avatars creats mitjançant infografia 3D
- HD15 : Aplicar Fonaments de disseny 2D per a la realització de tasques habituals en projectes de virtualització del patrimoni.
- HD16 : Aplicar coneixements per a l'ús de programari específic per a infografia 2D
- HD17 : Aplicar mètodes d'Infografia 2D per a la visualització dels resultats obtinguts.
- HD18 : Crear recorreguts virtuals interactius utilitzant únicament programari gratuït i de codi obert
- HD19 : Crear entonos virtuals dins d'un Motor de Jocs (Unreal Engine)
- HD2 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
- HD20 : Crear visualitzacions en temps real amb Unreal Engine
- HD3 : Comprendre la potencialitat de les eines digitals en la posada en valor del Patrimoni
- HD9 : Crear entorns senzills de realitat augmentada i virtual amb diferents dispositius de visualització: ulleres de realitat virtual, coves de realitat virtual i dispositius portàtil: telèfons intel·ligents i tauletes
Capacitats/Competències
- C1 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- C2 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- C3 : Aplicar nocions de direcció, coordinació, realització i participació en projectes integrals de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
- C4 : Aplicar les nocions avançades en cadascuna de les fases habituals en projectes de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
- C8 : Adquirir tècniques bàsiques de captura, edició i producció de vídeo i àudio per a la realització de productes audiovisuals per a la divulgació i posada en valor del patrimoni cultural.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2022-23
-Descàrrega i instal·lació de Unreal *Engine
-Fonaments bàsics del programari
-Creació d'entorns
-Blueprints
-Creació de fluxos interactius
-Exportació de projectes
Dades generals
Codi:
79402
Professor/a responsable:
Molina Vidal, Jaime
Crèdits ECTS:
15,00
Crèdits teòrics:
2,20
Crèdits pràctics:
2,30
Càrrega no presencial:
10,50
Departaments amb docència
-
Dep.:
PREHISTÒRIA, ARQUEOLOGIA, HISTÒRIA ANTIGA, FILOLOGIA GREGA I FIL. LLATINA
Àrea: HISTÒRIA ANTIGA
Crèdits teòrics: 1,1
Crèdits pràctics: 1,1
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta. -
Dep.:
CIÈNCIA DE LA COMPUTACIÓ I INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL
Àrea: CIÈNCIA DE LA COMPUTACIÓ I INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL
Crèdits teòrics: 1,1
Crèdits pràctics: 1,2
Estudis en què s'imparteix
-
MÁSTER EN PATRIMONI VIRTUAL
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIES (Curs: 1)
-
ESPECIALISTA EN CREACIÓ D'ENTORNS VIRTUALS APLICATS Al PATRIMONI
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIES (Curs: 1)