L'assignatura té com a objectiu la creació d'objectes i entorns mitjançant Infografia 3D meidante l'ús del programari de llicència gratuïta Blender. Dins de l'assignatura s'anirà des dels fonaments més bàsics fins a conceptes altament avançats que estan relacionats amb la textura, visualització i creació d'escenes complexes.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
MÁSTER EN PATRIMONI VIRTUAL
Competències específiques (CE)
CE10 :
Obtenir coneixements avançats de programari comercial i de codi obert per a fotogrametria digital.
CE11 :
Aprendre a utilitzar programari de codi obert per a gestió, edició i exportació de núvols de punts i malles triangulars.
CE12 :
Aprendre a utilitzar programari d'infografia 3D en projectes de virtualització del patrimoni
CE13 :
Aprendre conceptes fonamentals sobre topologia i retopología d'objectes en infografia 3D
CE14 :
Obtenir coneixements avançats del programari d'infografia 3D aplicat a modelatge, animació, il·luminació / render i utilització del seu motor de jocs.
CE15 :
Ser capaç de dur a terme treballs de: anastilosis, recreació i reconstrucció del patrimoni cultural integrant fotogrametria digital i infografia 3D
CE16 :
Saber què és un entorn immersiu i les diferents opcions disponibles de cara a la seua aplicació a la virtualització del patrimoni: Realitat Augmentada i Realitat Virtual; conèixer les característiques específiques de cadascuna d'elles i les diferències entre ambdues
CE8 :
Saber dissenyar estratègies de captura fotogràfica adaptades a diferents tipus d'objectes i estructures, així com a diferents entorns.
CE9 :
Comprendre tot el procés de treball en un projecte de fotogrametria digital fins a l'obtenció del model 3D: captura fotogràfica, bolcat i processament de les imatges, creació i edició de núvols de punts i superfícies, aplicació de textures, integració del model 3D resultant en un sistema de coordenades i exportació a diferents formats.
Competències generals
CG1 :
Conèixer els nous recursos existents per a posar en valor el Patrimoni a través de noves tecnologies
CG2 :
Ser capaç de dissenyar, dirigir, coordinar, realitzar i participar en projectes integrals de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
CG3 :
Obtenir coneixements avançades en cadascuna de les fases habituals en projectes de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
CG4 :
Reconèixer la potencialitat de les eines digitals en la posada en valor del Patrimoni
CG5 :
Comprendre els canvis que operen en les societats digitals fomentant la versatilitat i adaptabilitat professional
MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN PATRIMONI VIRTUAL
Competències generals
CG1 :
Conèixer els nous recursos existents per a posar en valor el Patrimoni a través de noves tecnologies
CG2 :
Ser capaç de dissenyar, dirigir, coordinar, realitzar i participar en projectes integrals de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
CG3 :
Obtenir coneixements avançades en cadascuna de les fases habituals en projectes de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
CG4 :
Reconèixer la potencialitat de les eines digitals en la posada en valor del Patrimoni
CG5 :
Comprendre els canvis que operen en les societats digitals fomentant la versatilitat i adaptabilitat professional
Competències Específiquese
CE10 :
Obtenir coneixements avançats de programari comercial i de codi obert per a fotogrametria digital.
CE11 :
Aprendre a utilitzar programari de codi obert per a gestió, edició i exportació de núvols de punts i malles triangulars.
CE12 :
Aprendre a utilitzar programari d'infografia 3D en projectes de virtualització del patrimoni
CE13 :
Aprendre conceptes fonamentals sobre topologia i retopología d'objectes en infografia 3D
CE14 :
Obtenir coneixements avançats del programari d'infografia 3D aplicat a modelatge, animació, il·luminació / render i utilització del seu motor de jocs.
CE15 :
Ser capaç de dur a terme treballs de: anastilosis, recreació i reconstrucció del patrimoni cultural integrant fotogrametria digital i infografia 3D
CE16 :
Saber què és un entorn immersiu i les diferents opcions disponibles de cara a la seua aplicació a la virtualització del patrimoni: Realitat Augmentada i Realitat Virtual; conèixer les característiques específiques de cadascuna d'elles i les diferències entre ambdues
CE8 :
Saber dissenyar estratègies de captura fotogràfica adaptades a diferents tipus d'objectes i estructures, així com a diferents entorns.
CE9 :
Comprendre tot el procés de treball en un projecte de fotogrametria digital fins a l'obtenció del model 3D: captura fotogràfica, bolcat i processament de les imatges, creació i edició de núvols de punts i superfícies, aplicació de textures, integració del model 3D resultant en un sistema de coordenades i exportació a diferents formats.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2022-23
-Descàrrega, *intalación i funcionament de Blender
Dep.:
PREHISTÒRIA, ARQUEOLOGIA, HISTÒRIA ANTIGA, FILOLOGIA GREGA I FIL. LLATINA Àrea:
HISTÒRIA ANTIGA Crèdits teòrics: 1 Crèdits pràctics: 1,1
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Dep.:
CIÈNCIA DE LA COMPUTACIÓ I INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL Àrea:
CIÈNCIA DE LA COMPUTACIÓ I INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL Crèdits teòrics: 1 Crèdits pràctics: 1,1