Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

El ciclo hídrico urbano, esto es, el recorrido que sigue el agua desde su captación en un medio natural hasta su retorno a la naturaleza en las condiciones de calidad adecuadas, puede configurarse como un sistema, formado, a su vez, por tres partes o subsistemas, interrelacionados entre sí: abastecimiento, saneamiento y depuración. Es importante señalar que, en la actualidad, no puede admitirse que en un núcleo urbano exista un ciclo hídrico incompleto, es decir, carente de alguna de las partes que lo integran. Adicionalmente, puede complementarse o ampliarse el sistema con la regeneración de los efluentes depurados para su reutilización o de nuevas fuentes de suministro, como puede puede ser la desalación.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

MÀSTER EN TECNOLOGIES I POLÍTIQUES PÚBLIQUES SOBRE LA GESTIÓ AMBIENTAL

 

Competències generals

  • CG1 : Ser capaç d'adquirir destreses d'autoaprenentatge quant a la cerca d'informació, síntesi, disseny, gestió i execució d'informes sobre la gestió ambiental
  • CG2 : Ser capaç de realitzar anàlisis crítiques i exercir l'autocrítica en aspectes relacionats amb les tecnologies i les polítiques públiques vinculades amb la gestió ambiental
  • CG4 : Saber integrar els coneixements vinculats amb les tecnologies sobre gestió ambiental
  • CG5 : Comprendre i valorar els aspectes transdisciplinars de la gestió ambiental
  • CG8 : Conèixer la problemàtica de la gestió integral del medi ambient: hidrosfera, atmosfera, biosfera, litosfera i antroposfera

 

Competències Específiques

  • CE3 : Conèixer les tecnologies específiques en l'acompliment de la gestió ambiental
  • CE6 : Conèixer els models de gestió dels diversos béns ambientals i les seues tecnologies afins
  • CE8 : Saber manejar eines informàtiques aplicades a la gestió ambiental

 

MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN TECNOLOGIES I POLÍTIQUES PÚBLIQUES SOBRE LA GESTIÓ AMBIENTAL

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CON10 : Conèixer les tecnologies específiques en l'acompliment de la gestió ambiental
  • CON13 : Conèixer els models de gestió dels diversos béns ambientals i les seues tecnologies afins
  • CON14 : Comprendre experiències reals de gestió del medi ambient
  • CON2 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • CON4 : Comprendre i valorar els aspectes transdisciplinars de la gestió ambiental
  • CON7 : Conèixer la problemàtica de la gestió integral del medi ambient: hidrosfera, atmosfera, biosfera, litosfera i antroposfera

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • HD2 : Desenvolupar destreses d'autoaprenentatge quant a la cerca d'informació, síntesi, disseny, gestió i execució d'informes sobre la gestió ambiental
  • HD3 : Analitzar críticament i exercir l'autocrítica en aspectes relacionats amb les tecnologies i les polítiques públiques vinculades amb la gestió ambiental
  • HD4 : Interpretar i integrar els coneixements vinculats amb les tecnologies sobre gestió ambiental
  • HD5 : Saber manejar eines informàtiques aplicades a la gestió ambiental

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • C2 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

Conocer los procesos y tecnologías que intervienete en el ciclo hídrico urbano, considerando todas sus fases: captación (tanto de fuentes convencionales, como no convencionales, tales como agua regenerada o desalinizada), conducción, tratamiento, depósito, distribución, suministro, saneamiento, depuración y reutilización.

 

 

;

Dades generals

Codi: 79097
Professor/a responsable:
MELGAREJO MORENO, JOAQUIN
Crèdits ECTS: 4,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 0,40
Càrrega no presencial: 2,40

Departaments amb docència

  • Dep.: ANÀLISI ECONÒMICA APLICADA
    Àrea: HISTÒRIA I INSTITUCIONS ECONÒMIQUES
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0
    Aquest dep. és responsable de l'acta.
  • Dep.: ENGINYERIA QUÍMICA
    Àrea: ENGINYERIA QUÍMICA
    Crèdits teòrics: 0,32
    Crèdits pràctics: 0
  • Dep.: ENGINYERIA CIVIL
    Àrea: ENGINYERIA HIDRÀULICA
    Crèdits teòrics: 0,72
    Crèdits pràctics: 0,4
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
  • Dep.: EXPRESSIÓ GRÀFICA, COMPOSICIÓ I PROJECTES
    Àrea: EXPRESSIÓ GRÀFICA DE L'ENGINYERIA
    Crèdits teòrics: 0,16
    Crèdits pràctics: 0

Estudis en què s'imparteix