Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2022-23
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2022-23
Context de l'assignatura per al curs 2022-23
El suelo es un cuerpo natural y un sistema organizado, abierto, complejo, dinámico, estructural y polifuncional situado sobre la superficie de la Tierra. Es un compartimento ambiental independiente, que se encuentra interaccionando directamente con la atmósfera, la hidrosfera, la geosfera y la biosfera, actuando como interfase entre todos estos sistemas y, por ello, sus funciones y las relaciones con el medio ambiente, especialmente en los ecosistemas terrestres, son muy importantes y críticas. Para cada situación, el poder depurador de un suelo tiene un límite que, cuando se supera, para una o varias sustancias, el suelo sufre degradación y se comporta como un medio contaminado que, a su vez, es fuente de contaminantes.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
MÀSTER EN TECNOLOGIES I POLÍTIQUES PÚBLIQUES SOBRE LA GESTIÓ AMBIENTAL
Competències generals
- CG1 : Ser capaç d'adquirir destreses d'autoaprenentatge quant a la cerca d'informació, síntesi, disseny, gestió i execució d'informes sobre la gestió ambiental
- CG2 : Ser capaç de realitzar anàlisis crítiques i exercir l'autocrítica en aspectes relacionats amb les tecnologies i les polítiques públiques vinculades amb la gestió ambiental
- CG4 : Saber integrar els coneixements vinculats amb les tecnologies sobre gestió ambiental
- CG5 : Comprendre i valorar els aspectes transdisciplinars de la gestió ambiental
- CG8 : Conèixer la problemàtica de la gestió integral del medi ambient: hidrosfera, atmosfera, biosfera, litosfera i antroposfera
Competències Específiquese
- CE2 : Ser capaç d'avaluar la problemàtica sectorial de la gestió ambiental
- CE6 : Conèixer els models de gestió dels diversos béns ambientals i les seues tecnologies afins
- CE7 : Comprendre experiències reals de gestió del medi ambient
- CE9 : Reconèixer els criteris específics en la definició de polítiques públiques ambientals
MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN TECNOLOGIES I POLÍTIQUES PÚBLIQUES SOBRE LA GESTIÓ AMBIENTAL
Coneiximents/Continguts
- CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
- CON13 : Conèixer els models de gestió dels diversos béns ambientals i les seues tecnologies afins
- CON14 : Comprendre experiències reals de gestió del medi ambient
- CON15 : Reconèixer els criteris específics en la definició de polítiques públiques ambientals
- CON2 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
- CON4 : Comprendre i valorar els aspectes transdisciplinars de la gestió ambiental
- CON7 : Conèixer la problemàtica de la gestió integral del medi ambient: hidrosfera, atmosfera, biosfera, litosfera i antroposfera
Habilitats/Destreses
- HD1 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- HD2 : Desenvolupar destreses d'autoaprenentatge quant a la cerca d'informació, síntesi, disseny, gestió i execució d'informes sobre la gestió ambiental
- HD3 : Analitzar críticament i exercir l'autocrítica en aspectes relacionats amb les tecnologies i les polítiques públiques vinculades amb la gestió ambiental
- HD4 : Interpretar i integrar els coneixements vinculats amb les tecnologies sobre gestió ambiental
Capacitats/Competències
- C1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
- C2 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- C4 : Ser capaç d'avaluar la problemàtica sectorial de la gestió ambiental
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2022-23
Profundizar en el concepto de suelo contaminado, así como en los diferentes orígenes y diversas tipologías de dicha contaminación. Conocer la legislación vigente en cuanto a suelos contaminados y las estrategias para su recuperación.
;