Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Guies docents
COMUNICACIÓ RELACIONAL EN L'EMPRESA

Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

La asignatura de COMUNICACIÓN EN LA EMPRESA, con 20 horas de duración, trata de transferir al alumnado conocimientos fundamentales sobre las habilidades personales y comunicativas en el entorno de las empresas e instituciones. Para ello, la asignatura se coordina con la asignatura de habilidades sociales y emocionales con objeto de que el/la discente adquiera todo tipo de primeras habilidades y competencias a nivel social para llegar a profundizar en aquellas que contribuyen a su desarrollo personal y autónomo en cualquier desempeño laboral.

De esta manera, se aborda el concepto de comunicación, empatía y gestión de conflictos para trabajar individual y colectivamente, los tipos de comunicación formal en la empresa en diferentes situaciones y escenarios, logrando las habilidades y competencias comunicativas necesarias en el entorno laboral.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

EXPERT EN COMPETÈNCIES PERSONALS I LABORALS EN ENTORNS D'OCUPACIÓ AMB SUPORT

 

Competències generals

  • CG2 : Desenvolupar i aplicar estratègies de resolució de situacions professionals i laborals en la presa de decisions en els diferents contextos
  • CG3 : Desenvolupar competències de comunicació
  • CG4 : Adquirir destreses i habilitats en la utilització de les tecnologies de la informació, la comunicació i l'aprenentatge i la seua aplicació en el context social i laboral.
  • CG5 : Desenvolupar capacitats d'adaptació als canvis i de reflexió crítica i d'anàlisi del treball realitzat.
  • CG6 : Desenvolupar l'interès i la motivació per l'aprenentatge i la formació continuada al llarg de la vida.
  • CG7 : Desenvolupar la capacitat de planificació, organització i resolució de problemes en les situacions pràctiques que es presenten, generant noves idees i accions.

 

Competències Específiques

  • CE19 : Conèixer les estratègies bàsiques de comunicació en l'empresa.
  • CE20 : Adquirir habilitats bàsiques per a una comunicació assertiva i la gestió de conflictes en funció dels diferents mitjans de comunicació i informació social i interpersonal.

 

ESPECIALISTA EN COMPETÈNCIES PERSONALS I LABORALS EN ENTORNS D'OCUPACIÓ AMB SUPORT

 

Competències generals

  • CG2 : Desenvolupar i aplicar estratègies de resolució de situacions professionals i laborals en la presa de decisions en els diferents contextos
  • CG3 : Desenvolupar competències de comunicació
  • CG4 : Adquirir destreses i habilitats en la utilització de les tecnologies de la informació, la comunicació i l'aprenentatge i la seua aplicació en el context social i laboral.
  • CG5 : Desenvolupar capacitats d'adaptació als canvis i de reflexió crítica i d'anàlisi del treball realitzat.
  • CG6 : Desenvolupar l'interès i la motivació per l'aprenentatge i la formació continuada al llarg de la vida.
  • CG7 : Desenvolupar la capacitat de planificació, organització i resolució de problemes en les situacions pràctiques que es presenten, generant noves idees i accions.

 

Competències Específiques

  • CE19 : Conèixer les estratègies bàsiques de comunicació en l'empresa.
  • CE20 : Adquirir habilitats bàsiques per a una comunicació assertiva i la gestió de conflictes en funció dels diferents mitjans de comunicació i informació social i interpersonal.

 

EXPERT EN COMPETÈNCIES LABORALS EN ENTORNS D'OCUPACIÓ AMB SUPORT

 

Competències generals

  • CG2 : Desenvolupar i aplicar estratègies de resolució de situacions professionals i laborals en la presa de decisions en els diferents contextos
  • CG3 : Desenvolupar competències de comunicació
  • CG4 : Adquirir destreses i habilitats en la utilització de les tecnologies de la informació, la comunicació i l'aprenentatge i la seua aplicació en el context social i laboral
  • CG5 : Desenvolupar capacitats d'adaptació als canvis i de reflexió crítica i d'anàlisi del treball realitzat
  • CG6 : Desenvolupar l'interès i la motivació per l'aprenentatge i la formació continuada al llarg de la vida
  • CG7 : Desenvolupar la capacitat de planificació, organització i resolució de problemes en les situacions pràctiques que es presenten, generant noves idees i accions

 

Competències Específiques

  • CE19 : Conèixer les estratègies bàsiques de comunicació en l'empresa
  • CE20 : Adquirir habilitats bàsiques per a una comunicació assertiva i la gestió de conflictes en funció dels diferents mitjans de comunicació i informació social i interpersonal

 

ESPECIALISTA EN COMPETÈNCIES LABORALS EN ENTORNS D'OCUPACIÓ AMB SUPORT

 

Competències generals

  • CG2 : Desenvolupar i aplicar estratègies de resolució de situacions professionals i laborals en la presa de decisions en els diferents contextos
  • CG3 : Desenvolupar competències de comunicació
  • CG4 : Adquirir destreses i habilitats en la utilització de les tecnologies de la informació, la comunicació i l'aprenentatge i la seua aplicació en el context social i laboral
  • CG5 : Desenvolupar capacitats d'adaptació als canvis i de reflexió crítica i d'anàlisi del treball realitzat
  • CG6 : Desenvolupar l'interès i la motivació per l'aprenentatge i la formació continuada al llarg de la vida
  • CG7 : Desenvolupar la capacitat de planificació, organització i resolució de problemes en les situacions pràctiques que es presenten, generant noves idees i accions

 

Competències Específiques

  • CE19 : Conèixer les estratègies bàsiques de comunicació en l'empresa
  • CE20 : Adquirir habilitats bàsiques per a una comunicació assertiva i la gestió de conflictes en funció dels diferents mitjans de comunicació i informació social i interpersonal

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

RA. Adquirir e implementar estrategias de colaboración y habilidades que favorezcan el trabajo cooperativo reconociendo las aportaciones de otros ámbitos del saber como factor enriquecedor del ejercicio profesional.
RA. Emitir juicios y posicionarse críticamente ante las diversas situaciones vitales y profesionales, sin omitir la consideración crítica acerca de las acciones y opiniones de uno mismo.
RA. Gestionar de manera proactiva su proceso de aprendizaje.
R1.Demostrar compromiso con el trabajo encomendado, tanto a nivel individual como grupal.
R2. Desarrollar las habilidades personales, sociales y de empleabilidad y las competencias necesarias para su empleabilidad.
R3. Utilizar adecuadamente el lenguaje propio en diferentes escenarios de su puesto de trabajo
R4. Desarrollar una comunicación eficaz en las relaciones internas y externas propias del puesto de trabajo
R5.Demostrar que tiene competencias para trabajar en equipo.
R6.Contribuir de forma equilibrada al trabajo en equipo, siempre y cuando se trate de trabajar en grupo.
R7. Manejar los diferentes tipos de comunicación en la empresa

 

 

Dades generals

Codi: 78940
Professor/a responsable:
CARRETON BALLESTER, MARIA DEL CARMEN
Crèdits ECTS: 2,00
Crèdits teòrics: 0,40
Crèdits pràctics: 0,40
Càrrega no presencial: 1,20

Departaments amb docència

  • Dep.: COMUNICACIÓ I PSICOLOGIA SOCIAL
    Àrea: COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
    Crèdits teòrics: 0,4
    Crèdits pràctics: 0,4
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.
  • Dep.: AMD. UNIDAD DE IGUALDAD
    Àrea: UNIVERSITAT D'ALACANT (CURSOS D'ESPECIALITZACIÓ - CONTINUA))
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0

Estudis en què s'imparteix