Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2020-21
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21
Context de l'assignatura per al curs 2020-21
La asignatura, optativa y semipresencial, está estrechamente ligada con varias asignaturas obligatorias impartidas previamente, especialmente con las dos de Geografía Humana –“Identidad territorial, patrimonio y desarrollo local” y “Escenarios y tipologías de turismo cultural”-, interrelacionando los escenarios en los que el turismo se desarrolla y la población local que pretende, al mismo tiempo, mantener su identidad y fomentar el desarrollo sostenible del lugar, caracterizando tanto la población visitante como la residente y analizando la interacción entre ambas. Por ello, también está relacionada en buena medida con “Gobernanza, políticas públicas y patrimonio cultural” y con “Sociedades avanzadas y consumo cultural”, aunque con un fuerte acento sociodemográfico.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències transversals
- CT1 : Planificar i gestionar activitats de turisme cultural amb respecte als drets fonamentals d'una societat democràtica, especialment, a la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, als principis d'igualtat d'oportunitats, i a la integració de les persones amb discapacitat.
- CT2 : Utilitzar eines informàtiques i tecnologies d'informació i comunicació, incloent l'accés a bases de dades diverses (bibliografia, legislació, estadística,...).
- CT3 : Comunicar de manera oral i escrita en castellà en grau suficient per a elaborar i defensar projectes correctament.
- CT4 : Definir situacions integrant variables múltiples i planificar projectes de desenvolupament territorial.
- CT5 : Optimitzar coneixements diversos en l'organització d'equips de treball, amb hàbit de col·laboració i compromís en la resolució d'aquells conflictes que pogueren sorgir.
- CT6 : Adoptar decisions en la solució de problemes: anàlisi, identificació de les causes i alternatives de solució, selecció i avaluació de les més idònies.
Competències generals
- CG1 : Comprendre tots els elements i factors que intervenen en el desenvolupament del turisme cultural.
- CG10 : Interpretar i difondre resultats de la gestió del turisme cultural.
- CG2 : Analitzar, amb capacitat crítica i autocrítica, les diverses manifestacions, activitats i projectes relacionats amb el turisme cultural.
- CG3 : Utilitzar mètodes i tècniques per a la iniciació a la investigació en turisme cultural.
- CG5 : Manejar les fonts d'informació relacionades amb el turisme cultural.
- CG7 : Contribuir a un desenvolupament sostenible del turisme.
- CG9 : Identificar oportunitats per al desenvolupament del turisme cultural.
Competències Específiques
- CE12 : Utilitzar les eines específiques per al desenvolupament i disseny de projectes turístics vinculats al patrimoni històric i cultural.
- CE13 : Valorar experiències i casos de desenvolupament de turisme cultural a partir de la identificació d'elements determinants i efectes resultants.
- CE14 : Interpretar el context del patrimoni objecte d'ús turístic i la diversitat social i cultural com a fonament del seu desenvolupament turístic.
- CE15 : Elaborar inventaris de béns d'interès històric-artístic, etnogràfic, arqueològic i industrial per al seu ús turístic.
- CE2 : Utilitzar els coneixements i tècniques apreses per a plantejar iniciatives de renovació i innovació de l'oferta de turisme cultural.
- CE3 : Analitzar les tendències de mercat i consum que afecten el turisme cultural i els patrons que guien al consumidor d'aquesta mena de productes.
- CE6 : Aplicar els coneixements sobre el mercat i la creació d'empreses per a plantejar projectes de turisme cultural.
- CE9 : Elaborar materials apropiats per a interpretar i difondre els valors del patrimoni cultural amb finalitats turístics.
Competències bàsiques
- CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigit o autònom.
- CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
- CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
- CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Analitzar les característiques sociodemogràfiques dels turistes culturals.
- Identificar les principals transformacions que el turisme cultural produeix en els llocs i en els seus habitants.
- Interpretar diferents casos de transformacions demogràfiques i territorials en els llocs de recepció de turistes culturals.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21
Analizar las características sociodemográficas de los turistas culturales.
Identificar las principales transformaciones que el turismo cultural produce en los lugares y en sus habitantes.
Interpretar diferentes casos de transformaciones demográficas y territoriales en los lugares de recepción de turistas culturales.
;