Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2011-12
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències específiques (CE)
- CS16 : Capacitat per a prendre decisions en grup, argumentar, escoltar activament, defensar les idees i la gestió del temps d'un projecte de comunicació.
Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)
- CB10 : Que l'alumnat tinga les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser en gran part autodirigida o autònoma.
- CB7 : Que l'alumnat sàpia aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
- CB9 : Que l'alumnat sàpia comunicar les conclusions i els coneixements propis i les raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Comunicar-se amb fluïdesa oralment i per escrit.
Conéixer i usar adequadament els recursos que possibiliten les noves tecnologies de la informació.
Utilitzar adequadament les normes ortogràfiques i gramaticals en el llenguatge oral i escrit.
Comprendre raonar i sintetitzar continguts de diversos àmbits de coneixement.
Emprendre accions i prendre decisions a partir dels coneixements teòrics adquirits.
Conéixer i identificar els principals conceptes teòrics, àmbits i mètodes d'investigació del camp d'estudi.
Conéixer i identificar els diversos perfils professionals del sector i les funcions que en defineixen l'exercici.
Expressar-se amb correcció, oralment i per escrit, en la llengua nativa.
Aplicar els mètodes i procediments adequats per a la investigació.
Conéixer i utilitzar les possibilitats que la informàtica, en les diverses aplicacions bàsiques, ofereix en l'àmbit professional.
Decidir, de manera integral i crítica, entre diverses opcions.
Adquirir i implementar estratègies de col·laboració i habilitats que afavorisquen el treball cooperatiu, reconeixent les aportacions d'altres àmbits del saber com a factor enriquidor de l'exercici professional.
Adquirir i posar en pràctica habilitats socials i comunicatives que afavorisquen la interacció.
Valorar la pluralitat i l'enriquiment que comporta el contacte amb altres cultures.
Reconéixer i defensar els drets fonamentals de qualsevol individu.
Emetre judicis i posicionar-se críticament davant les diverses situacions vitals i professionals, sense ometre la consideració crítica sobre les accions i opinions d'un mateix.
Gestionar proactivament el procés d'aprenentatge.
Ajustar el comportament als canvis que plantegen noves situacions.
Planificar i desenvolupar accions innovadores, tant en l'àmbit de coneixement com en la vida quotidiana.
Comprendre els elements i processos bàsics implicats en la professió del director o gestor de la comunicació en una empresa o institució.
Comprendre els elements i processos bàsics implicats en qualsevol emprenedoria de naturalesa cultural o creativa.
Valorar críticament aquests elements i processos bàsics.
Ser capaç d'analitzar i interpretar dades teòriques i empíriques rellevants en l'àmbit de la comunicació i les indústries creatives.
Ser capaç de desenvolupar els aspectes formals i metodològics bàsics d'una investigació sobre l'activitat del professional de la comunicació per compte propi o alié.
Conéixer el significat de la terminologia específica de la professió del gestor de la comunicació i de l'emprenedor en activitats culturals i creatives.
Aplicar la terminologia professional als contextos adequats.
Discriminar la multiplicitat de factors presents en les situacions i moments de la realitat vital i professional.
Reflexionar, amb sentit crític i imparcial, sobre les diverses situacions o moments de la realitat vital i professional.
Saber extraure conseqüències que servisquen com a criteris vàlids per a actuacions futures.
Saber desenvolupar punts de vista, tant professionals com de coneixement, que siguen originals i innovadors.
Analitzar objectivament les situacions de la realitat professional i de l'àmbit epistemològic dels àmbits d'estudi del Màster.
Donar respostes conductuals als canvis i les exigències que plantegen noves mutacions en àmbit de la pràctica professional i de l'àmbit epistemològic de la comunicació en empreses i institucions i de les emprenedories culturals i creatives, en particular els relatius a la web 2.0 i als rols nous exercits pels consumidors i usuaris en el procés de la comunicació comercial i institucional.
Saber transmetre oralmente els resultats més rellevants d'una investigació.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12
CB7: Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio
RAB7: Comprender, razonar y sintetizar contenidos, a partir de la investigación del problema de comunicación a resolver, delimitando el problema y haciendo factible su abordaje profesional.
CB9: Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
RAB9: Transmitir con eficacia los planteamientos. Identificar, clasificar y comunicarse eficazmente con los diferentes públicos.
CB10: Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.
RAB10: El alumno será capaza de enfrentarse con autonomía a una tarea, buscar los recursos adecuados y resolverla.
CS16: Capacidad para la toma de decisiones en grupo, la argumentación, escucha activa , defensa de las ideas y la gestión del tiempo de un proyecto de comunicación
RA16: El alumno será capaz de trabajar de forma colaborativa en un proyecto con otras personas y cooridnarse con los otros miembros de forma adecuada para cosneguircumplir unos objetivos en un plazo determinado
Dades generals
Codi:
43612
Professor/a responsable:
TUR VIÑES, VICTORIA
Crèdits ECTS:
12,00
Crèdits teòrics:
0,00
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
10,80
Departaments amb docència
-
Dep.:
COMUNICACIÓ I PSICOLOGIA SOCIAL
Àrea: COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
Crèdits teòrics: 0
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN COMUNICACIÓ I INDÚSTRIES CREATIVES
Tipus d'assignatura: TREBALL FINAL DE MÀSTER (Curs: 1)