Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2010-11

Sense dades

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG2 : Capacitat per a la recerca de dades (naturals i experimentals) i anàlisis d'aquesta informació.
  • CG3 : Capacitat d'aplicar teoria econòmica per a representar situacions reals.
  • CG4 : Capacitat de treball en equip.
  • CG5 : Capacitat d'aprenentatge autònom.
  • CG6 : Compromís ètic i responsabilitat social en el treball, respectant el medi ambient, coneixent i comprenent la importància del respecte als drets fonamentals, a la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, a l'accessibilitat universal per a les persones amb discapacitat i al respecte als valors propis d'una cultura de pau i valors democràtics.
  • CG7 : Analitzar els problemes amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
  • CG8 : Capacitat de síntesi.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Capacitat de llegir raonadament i d'avaluar de manera crítica articles d'investigació en economia, i copsar-ne les contribucions essencials i les debilitats.
  • CE2 : Capacitat d'entendre com s'han resolt en cada cas els problemes tècnics als quals s'han hagut d'enfrontar els autors dels articles d'investigació.
  • CE3 : Capacitat de realitzar proves de proposicions i teoremes.
  • CE4 : Capacitat de comprendre i replicar les anàlisis empíriques i els experiments de simulació en què es basen les conclusions presentades en els articles d'investigació d'altres autors.
  • CE5 : Capacitat de plantejar problemes econòmics rellevants de manera precisa, i de donar resposta adequada a aquests problemes utilitzant les tècniques apreses en els diferents cursos, sustentant-se, si el seu estudi ho requereix, en anàlisis teòriques, empíriques o de simulació.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Ser capaç de llegir raonadament i avaluar de manera crítica articles d'investigació en macroeconomia i captar-ne les contribucions essencials i les febleses. Ser capaç d'entendre la manera com s'han resolt en cada cas els problemes tècnics que els autors han trobat.
  • Aprendre a fer proves de proposicions i teoremes.
  • Ser capaç de comprendre i replicar les anàlisis empíriques i els experiments de simulació en què es basen les conclusions presentades en els articles d'investigació d'altres autors.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11

This course consists of two prats. Part I is dedicated to Overlapping Generation (OLG) models. The analysis in Part I is carried out mainly in the context of a two-period OLG model with perfect foresight. This model has microeconomic foundations and provides a framework for dealing with intertemporal issues and, at the same time, it is simple enough to be studied analytically. Therefore, we can avoid technical complications and provide an extensive treatment of several topics of interest (government debt and taxes, bequests, land and crop, money and inflation, etc.). At the end of Part I, we will briefly comment on the current research based on multi-period OLG framework. Part II aims to acquaint students with the growth theory. First, we make a brief overview of topics on differential equations and on dynamic optimization in continuous time. We then present the major theoretical growth models and discuss their empirical relavence. We finally discussing several stylized models of economic growth.

 

 

Dades generals

Codi: 41205
Professor/a responsable:
MALIAR PUSHNOY, SERGUEI
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,60
Crèdits pràctics: 0,40
Càrrega no presencial: 4,00

Departaments amb docència

  • Dep.: FONAMENTS DE L'ANÀLISI ECONÒMICA
    Àrea: FONAMENTS DE L'ANÀLISI ECONÒMICA
    Crèdits teòrics: 1,6
    Crèdits pràctics: 0,4
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix