Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2013-14

Aquest mòdul té com a objectiu que l’alumnat dispose d’unes referències generals sobre els contextos socioculturals, l’evolució dels moviments estètics, de la diacronia lingüística i de les tradicions literàries, tant en la llengua pròpia com en les altres llengües de cultura de l’àmbit europeu.
Les activitats formatives es realitzaran durant les hores presencials (classes teòriques, pràctiques i seminaris), que constituïran el 20% de la dedicació del mòdul (50 hores). La resta, que representa el 80% (200 hores), es dedicarà a l’estudi i al treball autònom, individual o en grup de l’estudiant.  Les activitats concretes es detallaran a la guia docent de cada contingut, tenint en compte les competències
El tipus d’activitats del mòdul es vinculen a la preparació de les classes a partir de la lectura, síntesi i anàlisi de la bibliografia, a la preparació i elaboració dels controls de lectura de la bibliografia bàsica, i a les pràctiques o treballs de recerca bibliogràfica, d’anàlisi crítica de repertoris bibliogràfics, de comentari historicofilològic de textos antics i d’edició crítica de textos, atenent al context educatiu i a l’aprofitament didàctic i a un ús adequat de les TIC.
S’evitarà una metodologia de l’ensenyament basada en la lliçó magistral i s’usarà un mètode participatiu que permeta una interacció entre professorat i alumnat. En aquest sentit, adquireixen gran importància les activitats pràctiques, que tenen una gran rellevància en els continguts relacionats amb la cerca bibliogràfica, documentació anàlisi textual i edició crítica de textos dels diferents períodes històrics.
Amb aquestes activitats l’alumnat es formarà en l’aplicació dels continguts teòrics. A més, les activitats tenen com a objectiu fomentar les competències del mòdul. Entre aquestes volem destacar l’aprofundiment en el coneixement dels recursos bibliogràfics, documentals i metodològics per a la detecció, anàlisi i interpretació de textos de diferents períodes historicoculturals, així com en l’edició de textos en diferents canals de comunicació, tenint en compte els factors lingüístics i extralingüístics. Aquestes activitats, a través del domini de les TIC, els serà de gran ajuda com a editors o com a investigadors en història de la llengua i en cultura literària. A més, l’esperit crític i la capacitat de reflexió davant de problemes d’índole diferent faran possible que puguen treballar de manera autònoma, que sàpien resoldre problemes no prevists i que siguen capaços de comunicar les seues decisions o propostes de manera clara i convincent.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2013-14

Competències generals del títol (CG)

  • 1 : Saber aplicar els coneixements adquirits i ser capaços de resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • 2 : Ser capaços d'integrar coneixements lingüístics i culturals d'aquesta àrea d'estudi per a enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis, des d'una perspectiva de gènere.
  • 4 : Posseir les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar progressant en l'àrea d'estudi de l'assessorament lingüístic i la cultura literària d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.

 

Competències específiques del màster

  • nº 6 : Conèixer els mecanismes i el procés de creació i divulgació de la cultura literària en contextos d'ensenyament.
  • nº 9 : Saber gestionar de manera operativa els recursos documentals, de personal, infraestructura i logística en empreses de comunicació, serveis lingüístics i institucions educatives en contextos sociopolítics diferents, administratius i legals.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  1. Conèixer la bibliografia i la documentació de la cultura i la literatura medieval.
  2. Conèixer la bibliografia i la documentació de la cultura i la literatura moderna.
  3. Conèixer la bibliografia i la documentació de la cultura i la literatura contemporània.
  4. Dominar l'edició crítica de textos en l'era digital.
  5. Aplicar els coneixements adquirits per a fer comentaris historicofilològics.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2013-14

OBJETIUS D’APRENENTATGE
1. Conéixer la bibliografia i la documentació de la cultura i la literatura medieval.
2. Conéixer la bibliografia i la documentació de la cultura i la literatura moderna.
3. Conéixer la bibliografia i la documentació de la cultura i la literatura contemporània.
4. Dominar l’edició crítica de textos en l’era digital.
5. Aplicar els coneixements adquirits per a la realització de comentaris historicofilològics.

 

 

Dades generals

Codi: 40402
Professor/a responsable:
MAS MIRALLES, ANTONI
Crèdits ECTS: 10,00
Crèdits teòrics: 2,00
Crèdits pràctics: 2,00
Càrrega no presencial: 6,00

Departaments amb docència

  • Dep.: FILOLOGIA CATALANA
    Àrea: FILOLOGIA CATALANA
    Crèdits teòrics: 2
    Crèdits pràctics: 2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix