Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2019-20
Presentación y análisis histórico-crítico del teatro irlandés en lengua inglesa, correspondiente al siglo XX, situándolo en el contexto cultural y sociopolítico en que se genera y ahondando en la relación de esa literatura dramática con la tradición irlandesa, oral y escrita. Se prestará especial atención a las innovaciones que en todos los órdenes se deben al llamado Movimiento Dramático Irlandés, tanto en la vertiente estilística como escénica.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2019-20
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Adquisició de metodologia i recursos destinats a la investigació literària.
- CG2 : Adquisició de coneixements específics i avançats (respecte als adquirits en el grau) de les matèries estudiades.
- CG3 : Adquisició de coneixements específics de les matèries estudiades per a la seua aplicació professional en l'àmbit docent.
Competències específiques:>>coneixements conceptuals / marcs teòrics
- CE2 : Conèixer els nous continguts proposats referits als estudis de la literatura.
- CE3 : Comprendre els procediments metodològics per a l'anàlisi de textos literaris.
- CE4 : Reflexionar sobre els temes i motius recurrents en la literatura.
- CE6 : Adquirir els recursos filològics necessaris per a desenvolupar un treball de recerca literària (edició crítica, recerques bibliogràfiques, bases de dades, sistemes de citació, etc.).
Competències específiques:>>capacitats procedimentals, habilitats i destreses
- CE12 : Resoldre autònomament recerques bibliogràfiques mitjançant la utilització tant dels recursos electrònics com dels recursos tradicionals.
- CE9 : Aplicar els coneixements adquirits a la realització de treballs de recerca en literatura de forma autònoma.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Determinar les parts constitutives dels conceptes bàsics de l'assignatura, establir-hi les relacions mútues i construir unitats complexes de pensament, a partir d'idees independents, basant-se en els trets comuns.
- Ser capaç de negar-se a admetre raonaments de posicions d'autoritat, sense sotmetre'ls a judici personal, i actuar igualment amb les idees pròpies, tractant-les com si foren d'altres.
- Adquirir el convenciment que la perspectiva que dona el treball en grup contribueix a millorar els resultats i evitar l'abstracció obsessiva en les idees pròpies, la qual pot conduir a l'error.
- Ser capaç d'emprendre treballs i projectes, sense supervisió o impuls extern constants, i debatre'n els resultats de manera objectiva i equilibrada.
- Distingir períodes en el desenvolupament del teatre angloirlandés del segle XX, situar-hi autors i obres específiques i establir-ne les característiques principals, a més de definir els diversos corrents estètics que aquestes obres contribueixen a perfilar.
- Conéixer les característiques socials, econòmiques, polítiques, culturals, etc. de la Irlanda del segle XX i relacionar-hi autors, obres i tendències estudiades.
- Conéixer les tècniques i els mètodes d'anàlisi literària desenvolupats en la cultura d'expressió anglesa, quant al teatre en el període històric que tracta aquesta assignatura.
- Ser capaç de posar en marxa i desenvolupar processos de cerca d'informació i ordenació d'informació, a més de fer síntesis a partir de dades referents a autors i obres de la dramatúrgia angloirlandesa del segle XX.
- Analitzar críticament obres concretes, o fragments, del teatre angloirlandés del segle XX i determinar-ne les característiques formals i la relació amb l'establiment de la gamma de significats hipotètics admissibles.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20
Familiarizarse con las corrientes dramáticas principales en lengua inglesa de la Irlanda del siglo XX, así como con sus principales representantes y obras destacadas.
Profundizar en el desarrollo y puesta en marcha de técnicas de análisis crítico aplicado a los textos dramáticos.
Ahondar en la relación entre el texto dramático escrito y las características principales que rigen la puesta en escena del mismo.
Competencias de la asignatura
Competencias generales del título: CG1 CG2 CG3
Competencias específicas: CE2 CE3 CE4 CE6 CG9 CG12
Dades generals
Codi:
39218
Professor/a responsable:
PRIETO GARCIA-CAÑEDO, SARA
Crèdits ECTS:
3,00
Crèdits teòrics:
0,40
Crèdits pràctics:
0,56
Càrrega no presencial:
2,04
Departaments amb docència
-
Dep.:
FILOLOGIA ANGLESA
Àrea: FILOLOGIA ANGLESA
Crèdits teòrics: 0,4
Crèdits pràctics: 0,56
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN ESTUDIS LITERARIS
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: Sense curs)