Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2019-20
Los recursos del territorio no presentan interés sólo por sí mismos, sino por formar parte de un todo y, por tanto, precisan incorporar en la gestión de propuestas el contexto natural y cultural en que se insertan para su correcta interpretación. En este marco general se entiende como necesaria la integración de varios elementos en forma de itinerario o ruta con el fin de mejorar la competitividad turística de los destinos.
El diseño y desarrollo de rutas turísticas se ha convertido en una estrategia que se observa con interés, tanto desde el enfoque de la gestión del territorio y del patrimonio natural y cultural, como también desde la perspectiva de la actividad turística, pues su desarrollo ofrece una clara potencialidad para el desarrollo de nuevas ofertas recreativas tanto en destinos consolidados como en áreas de reciente desarrollo turístico.
En el ejercicio de la profesión del guia de turismo es necesario no sólo la comunicación al público y la interpretación del patrimonio visitado, sino también en ocasiones el diseño y definición de rutas, itinerarios y senderos que hagan posible un desarrollo argumental completo, al tiempo que se ssatisfacen las necesidades de la demanda.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2019-20
MÀSTER EN GUIA TURÍSTIC I INTERPRETACIÓ DEL PATRIMONI
Competències generals
- CG1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
- CG3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar les dades més adequades en cada àmbit de treball i en cada situació.
- CG4 : Que siguen capaços de desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre projectes posteriors amb un alt grau d'autonomia.
Competències Específiques
- CE1 : Que els alumnes adquirisquen destreses per a ser capaces d'oferir la informació, orientació i assistència turística als clients de circuits, rutes i itineraris.
- CE14 : Que sàpien adequar les estratègies interpretatives més adequades a cada entorn i a cada grup, a partir de diferents tècniques i mitjans interpretatius.
- CE15 : Que coneguen la metodologia de la planificació interpretativa com a estratègia de planificació per a la creació de nous productes turístics en forma de rutes, senderes o itineraris.
- CE17 : Que siguen capaços de dissenyar diferents productes turístics a diferents escales, a partir del patrimoni natural i cultural, en els quals s'apliquen criteris d'interpertación del patrimoni, amb la finalitat d'aconseguir una experiència turística i recreativa satisfactòria a diversos tipus de públics tant pels seus trets generacionals o sociodemogràfics, com per la seua motivació i les seues capacitats.
- CE7 : Que s'entenga la importància d'estructurar l'ordre i presentació dels arguments, la planificació de la intervenció i les eines per a fer-la més eficaç: manteniment de l'atenció i el contacte amb el grup, modulació de la veu segons les circumstàncies requerides.
- CE8 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb l'ús de Tecnologies de la Informació i comunicació per a la captació i gestió de la informació necessària per al treball de guia. Cartografia, webs bàsiques, altres mitjans i suports.
- CE9 : Que sàpien identificar i manejar de les fonts d'informació bàsiques i complementàries per a la preparació de circuits, rutes, senderes i itineraris. Suports bibliogràfics tradicionals, webgrafía, xarxa de tourist info, etc.
MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN GUIA TURÍSTIC I INTERPRETACIÓ DEL PATRIMONI
Competències generals
- CG1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
- CG3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar les dades més adequades en cada àmbit de treball i en cada situació.
- CG4 : Que siguen capaços de desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre projectes posteriors amb un alt grau d'autonomia.
Competències Específiques
- CE1 : Que els alumnes adquirisquen destreses per a ser capaces d'oferir la informació, orientació i assistència turística als clients de circuits, rutes i itineraris.
- CE14 : Que sàpien adequar les estratègies interpretatives més adequades a cada entorn i a cada grup, a partir de diferents tècniques i mitjans interpretatius.
- CE15 : Que coneguen la metodologia de la planificació interpretativa com a estratègia de planificació per a la creació de nous productes turístics en forma de rutes, senderes o itineraris.
- CE17 : Que siguen capaços de dissenyar diferents productes turístics a diferents escales, a partir del patrimoni natural i cultural, en els quals s'apliquen criteris d'interpertación del patrimoni, amb la finalitat d'aconseguir una experiència turística i recreativa satisfactòria a diversos tipus de públics tant pels seus trets generacionals o sociodemogràfics, com per la seua motivació i les seues capacitats.
- CE7 : Que s'entenga la importància d'estructurar l'ordre i presentació dels arguments, la planificació de la intervenció i les eines per a fer-la més eficaç: manteniment de l'atenció i el contacte amb el grup, modulació de la veu segons les circumstàncies requerides.
- CE8 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb l'ús de Tecnologies de la Informació i comunicació per a la captació i gestió de la informació necessària per al treball de guia. Cartografia, webs bàsiques, altres mitjans i suports.
- CE9 : Que sàpien identificar i manejar de les fonts d'informació bàsiques i complementàries per a la preparació de circuits, rutes, senderes i itineraris. Suports bibliogràfics tradicionals, webgrafía, xarxa de tourist info, etc.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20
Adquirir y dominar técnicas de gestión, asistencia y dinámica de grupos que sean de aplicación en rutas e itinerarios.
Conocer y manejar los recursos y técnicas básicas para la preparación, diseño y desarrollo de itinerarios turísticos.
Adquirir agilidad en la búsqueda y gestión de la información referida al patrimonio natural y cultural del entorno de trabajo, empleando distintas fuentes y soportes.
Comprender y aplicar los principios de la Interpretación del patrimonio como comunicación estratégica que propicia experiencias satisfactorias en torno al patrimonio natural y cultural.
Desarrollar metodologías de planificación interpretativa y conocer las técnicas y medios más empleados en Interpretación del patrimonio.
Dades generals
Codi:
36396
Professor/a responsable:
NAVALON GARCIA, MARIA DEL ROSARIO
Crèdits ECTS:
5,00
Crèdits teòrics:
0,80
Crèdits pràctics:
0,70
Càrrega no presencial:
3,50
Departaments amb docència
-
Dep.:
ANÀLISI GEOGRÀFICA REGIONAL I GEOGRAFIA FÍSICA
Àrea: ANÀLISI GEOGRÀFICA REGIONAL
Crèdits teòrics: 0,64
Crèdits pràctics: 0,56
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta. -
Dep.:
I. UNIVERSITARI D'INVESTIGACIONS TURISTIQUES (10.17)
Àrea: UNIVERSITAT D'ALACANT (CURSOS D'ESPECIALITZACIÓ - CONTINUA))
Crèdits teòrics: 0,16
Crèdits pràctics: 0,14
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER EN GUIA TURÍSTIC I INTERPRETACIÓ DEL PATRIMONI
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIES (Curs: 1)