Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

La formación específica de los profesionales de urgencias y emergencias se fundamenta en el modelo de asistencia urgente extrahospitalaria de la Comunidad Valenciana, cuyos antecedentes normativos son el Decreto 122/1984, de 12 de noviembre, del Consell de la Generalitat Valenciana, por el que se aprueba el Plan de Formación y Coordinación de Urgencias, en la Ley 14/1986 General de Sanidad, Plan Director del Sistema de Atención Sanitaria Urgente de la Comunidad Valenciana y otras normas de desarrollo posterior.

Desde la implantación de los primeros Centros de Información y Coordinación de Urgencias (CICU) y Servicios de atención Médica Urgente, (SAMU) ha sido necesario reformar el modelo tradicional de los servicios de urgencias extrahospitalarias con el consecuente esfuerzo organizativo, negociador y presupuestario que supone, para dotar a la población de una cobertura sanitaria a las urgencias vitales y emergencias, moderna, eficaz y coordinada.

 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG10 : Adquirir habilitat per a donar suport emocional davant la mort d'un familiar.
  • CG3 : Adquirir habilitats en comunicació per a la relació d'ajuda en l'emergència i la intervenció en crisi davant la catàstrofe.

 

Competències específiques (CE)

  • CE7 : Saber dur a terme la comunicació de males notícies i el suport emocional davant la mort d'un ésser estimat.

 

Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)

  • CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o pluridisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CB8 : Ser capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
  • CB9 : Saber comunicar les conclusions pròpies, a més dels coneixements i les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

Competències transversals

  • CT1 : Adquirir capacitat d'adaptació a qualsevol context o escenari.
  • CT10 : Tenir compromís ètic.
  • CT2 : Adquirir capacitat de treball en equip pluridisciplinari/transdisciplinari.
  • CT3 : Adquirir capacitat de lideratge.
  • CT4 : Adquirir habilitats en comunicació.
  • CT5 : Adquirir capacitat d'anàlisi i presa de decisions.
  • CT8 : Tener motivació per la qualitat.
  • CT9 : Tenir raonament crític.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Sense dades

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

- Reflexionar sobre los propios métodos y estrategias de afrontamiento de situaciones de crisis a través de la autoevaluación

- Conocer los fundamentos teóricos y las técnicas de la relación de ayuda, y su aplicación en situaciones de emergencias y catástrofes.

- Adquirir habilidades no técnicas para promover la relación de ayuda en situaciones críticas.

- Generar diversos escenarios de simulación donde desarrollar, aplicar y evaluar las habilidades no técnicas durante la intervención en crisis de los equipos interdisciplinares.

- Ser capaz de utilizar la evidencia científica nacional e internacional en el desarrollo, implementación y evaluación de la simulación. 

- Mostrar una actitud de respeto, centrada en los otros, en el ámbito de la relación clínica y personal.

- Ayudar a afrontar situaciones difíciles como informar de malas noticias, el fallecimiento de una persona cercana, la decisión de donación de órganos, especialmente en accidentes con múltiples víctimas y catástrofes.

- Demostrar fluidez en el desarrollo de habilidades no técnicas 

-Promover una práctica reflexiva que promueva el auto-conocimiento

 

 

;

Dades generals

Codi: 35908
Professor/a responsable:
JULIA SANCHIS, ROCIO
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 1,00
Crèdits pràctics: 0,20
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: INFERMERIA
    Àrea: INFERMERIA
    Crèdits teòrics: 1
    Crèdits pràctics: 0,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix