Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2021-22

La asignatura "Química Física Aplicada" puede considerarse como una continuación de la asignatura "Ampliación de Química" del primer curso de grado. En ella, se completan los contenidos fundamentales de la Termodinámica Química, prestando especial atención a las desviaciones de la idealidad. También se hace énfasis en la Electroquímica y en la Química de Superficies.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències específiques (CE)

  • CE9 : Coneixements dels fonaments de ciència, tecnologia i química de materials. Comprendre la relació entre la microestructura, la síntesi o processament i les propietats dels materials.

 

Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)

  • CB1 : Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio.
  • CB2 : Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio.
  • CB4 : Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado.
  • CB5 : Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía.

 

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CT1 : Competències en un idioma estranger.
  • CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.

 

Competències generals:>>Instrumentals

  • CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CG2 : Coneixements generals i bàsics de la professió.
  • CG4 : Resolució de problemes.
  • CG5 : Presa de decisions.

 

Competències generals:>>Interpersonals

  • CG11 : Raonament crític.
  • CG6 : Planificar, ordenar i supervisar el treball en equip.
  • CG9 : Habilitat en les relacions interpersonals.

 

Competències generals:>>Sistemàtiques

  • CG13 : Capacitat d'aplicar els coneixements en la pràctica.
  • CG14 : Capacitat d'aprenentatge autònom.
  • CG15 : Capacitat d'adaptació a noves situacions.
  • CG16 : Habilitat per a treballar de manera autònoma.
  • CG17 : Creativitat en tots els àmbits de la professió.
  • CG20 : Motivació per la qualitat.
  • CG21 : Sensibilitat cap a temes mediambientals.

 

Competències de professió regulada

  • CPR11 : Capacitat per a aplicar els principis i mètodes de la qualitat.
  • CPR3 : Coneixement en matèries bàsiques i tecnològiques, que els capacite per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i els dote de versatilitat per a adaptar-se a noves situacions.
  • CPR4 : Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'Enginyeria Industrial.
  • CPR5 : Coneixements per a la realització de mesuraments, càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes, plànols de labors i altres treballs anàlegs.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Capacitat per a comprendre i aplicar els principis bàsics de la termodinàmica a l'equilibri de fases.
  • Adquirir coneixements bàsics sobre la termodinàmica de dissolucions tant ideals com no ideals.
  • Ser capaç de fer càlculs d'equilibris químics en dissolucions no ideals.
  • Adquirir coneixements bàsics sobre la química i els fenòmens de superfície.
  • Adquirir coneixements bàsics sobre l'electroquímica i les seues aplicacions.
  • Ser capaç de dissenyar i fer experiments de termodinàmica química i química física.
  • Desenvolupar estratègies de plantejament i resolució de problemes de termodinàmica.
  • Ser capaç de fer informes adequadament.
  • Ser capaç d'obtenir i interpretar dades derivades d'observacions i mesures de laboratori, en relació amb la seua significació i relacionar-les amb les teories adequades.
  • Saber adquirir i utilitzar informació bibliogràfica i tècnica referida a la química.
  • Adquirir hàbits respectuosos amb el medi ambient i conscienciar-se sobre la correcta manipulació dels residus generats en un laboratori químic.
  • Coneixement i aplicació de la terminologia anglesa per a descriure els conceptes corresponents a aquesta matèria.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2021-22

• Comprender y aplicar los principios básicos de la termodinámica al equilibrio de fases.
• Adquirir conocimientos básicos acerca de la termodinámica de disoluciones ideales y no ideales.
• Ser capaz de realizar cálculos de equilibrios químicos en sistemas no ideales.
• Adquirir conocimientos básicos acerca de química y fenómenos de superficie.
• Adquirir conocimientos básicos acerca de Electroquímica y de sus aplicaciones.
• Ser capaz de diseñar y realizar experimentos de Termodinámica Química y Química Física.
• Desarrollar estrategias de planteamiento y resolución de problemas de termodinámica.
• Ser capaz de elaborar informes adecuadamente.
• Ser capaz de obtener e interpretar datos derivados de observaciones y medidas de laboratorio en relación con su significación y relacionarlos con las teorías adecuadas.
• Saber adquirir y utilizar información bibliográfica y técnica referida a la química.

 

 

;

Dades generals

Codi: 34512
Professor/a responsable:
LANA VILLARREAL, TERESA
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,72
Crèdits pràctics: 1,68
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: QUÍMICA FÍSICA
    Àrea: QUÍMICA FÍSICA
    Crèdits teòrics: 0,72
    Crèdits pràctics: 1,68
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix