Facultats i centres
Serveis administratius
Serveis generals
Esta assignatura constituïx una aproximació a les llengües de signes com a llengües naturals i a la Comunitat Sorda com a comunitat lingüística i cultural.
Competències generals del títol (CG)
Competències generals de la UA (CGUA)
Competències específiques (CE)
Competències genèriques de grau
Competències genèriques de la UA
Competències específiques (CE):>>conceptuals
Competències específiques (CE):>>procedimentals
Competències específiques (CE):>>actitudinals
Conceptuals
Procedimentals
Actitudinals
Objectius conceptuals
- Reflexionar sobre la diversitat de modalitat del llenguatge i les llengües (visuales/acústicas) , tenint en compte la seua importància en el plantejament de l'origen tall i ontogenético del llenguatge humà.
- Reflexionar sobre el procés íntegre de la comunicació, distingint la funció dels elements paralingüístics i extralingüístics en la comunicació oral i en la signada.
- Adquirir un coneixement general sobre la història dels estudis lingüístics sobre les llengües de signes i sobre la història de l'educació de les persones sordes.
- Manejar els conceptes bàsics i les teories més rellevants de la signolingüística.
Objectius procedimentals
- Aplicar les tècniques instrumentals de l'anàlisi lingüístic a la llengua de signes espanyola.
- Desenrotllar les destreses lingüístiques (querológicas, lèxiques i gramaticals), per a la comunicació en llengua de signes espanyola (LSE).
- Desenrotllar les destreses necessàries per a l'escriptura alfabètica de la LSE.
- Desenrotllar les destreses lingüístiques (querológicas, lèxiques) per a la comunicació bàsica en el Sistema de Signes Internacional.
- Aplicar el coneixement lingüístic de les llengües de signes a camps concrets de l'activitat lingüística humana (ensenyança de llengües, traducció, patologies lingüísticas...).
Objectius actitudinals
- Ser conscient del paper de les llengües de signes en la configuració de les cultures de les comunitats sordes.
- Valorar la importància de la diversitat de modalitat lingüística.
- Ser conscient de les semblances estructurals de les llengües, així com a les diferències que les singularitzen.
- Ser conscient de la importància del canal visual en la representació de l'art verbal.
- Ser conscient del paper de les llengües de signes en l'educació de les persones sordes.